Fiat 600 z roku 1959 má vysokootáčkové tajemství. Je z něj bláznivý sleeper

Pokud chcete rotační motor, patrně vás logicky napadne pořídit si Mazdu. Co když ale někdo potřebuje Wankel a jeho srdce zároveň patří staré italské klasice od Fiatu?

Fiat vyráběl šestistovku od roku 1955 do roku 1969. Za tu dobu jich postavil skoro 2,6 milionu kusů a v licenci (s logem Seatu a Zastavy) vzniklo dalších 2,2 milionu aut. Bylo to zkrátka masově produkované vozítko, přičemž ta nejlepší verze, kterou jste si mohli v pozdějších letech pořídit, měla skromných třiadvacet koní.

Fiat 500 je oficiálně dílem moderního umění. Najdete ho v newyorském muzeu

Fiat 500 je oficiálně dílem moderního umění. Najdete ho v newyorském muzeu

O pořádný kus dál posunul techniku italského pidižvíka Rakušan Carlo Abarth, který v nejvýkonnější variante Fiat 600 Abarth 1000 TC vydoloval z litrového motůrku téměř 120 koní a podle použitých převodů byla tato nasupená věcička schopna jezdit přes 200 kilometrů v hodině.

Že jde o sportovní derivát šestistovky, však bylo vidět už z dálky. Vytažené blatníky, kvůli výkonnějším chladičům předsunutý nárazník, pootevřené zadní víko pomáhající odvětrávání motorového prostoru. Jednoduše ostrý Fiat v plné polní.

Unikát Fiat 500 Jolly Ghia z roku 1970 je teď k mání

Unikát Fiat 500 Jolly Ghia z roku 1970 je teď k mání

Model 600 na úvodním obrázku vypadá naopak velmi krotce. Jde o vůz z roku 1959 a patrně byste na první pohled neřekli, že někde tam uvnitř se ukrývá pohonná jednotka původem z Japonska propojená se čtyřstupňovou manuální převodovkou Volkswagen.

Nejsme zrovna příznivci konverzí podobného typu, když už, tak se nám líbí vypiplaná a zachovalá sériová technika, přesto nelze tohle autíčko neobdivovat. Tvůrcům se totiž do prostoru zadních sedadel podařilo nacpat rotační motor Mazda 12A s karburátory Weber, který produkuje 220 koní.

Další unikát: Krásný Fiat 500 Lusso je na prodej. Připravte si balík

Další unikát: Krásný Fiat 500 Lusso je na prodej. Připravte si balík

Říkáte si, že to není málo, ale ani číslo, ze kterého by vám spadla brada? To máte asi pravdu, dejte si to ale do poměru s hmotností 590 kg a máte tady stroj s výkonovou hmotností 373 koní na tunu, a to už je něco. Viděli jsme už hodně sériově vypadajících aut s pořádnou náloží pod kapotou, ale tohle je navíc i lehounké a pro jistotou vyztužené nenápadně integrovaným bezpečnostním rámem.

Pokud jste se právě zamilovali, máme pro vás dvě klasické zprávy. Ta dobrá je, že vůz jde už o deset dní do dražby přes věhlasný akční dům Barrett-Jacksona může být váš. Špatnou zprávou je, že když se tento Fiat 600 prodával před pár lety, jeho cena se vyšplhala na bezmála 800 tisíc korun. A nepředpokládá se, že by teď mohla být nižší.

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků