Fiat 500X přijíždí na český trh s cenami od 347 900 Kč

Italská automobilka dnes v Praze představila českým a slovenským novinářům svůj nový malý crossover, který v nabídce fakticky nahrazuje model Sedici. 500X je ale mnohem hezčí a stylovější.
Seznam kapitol
  1. Fiat 500X na českém trhu
  2. Fiat 500X: Fotogalerie

Fiat 500X dorazil na český trh. Jedná se o malý crossover, namířený zejména proti autům jako Peugeot 2008 nebo Renault Captur. Oproti nim však Fiat dokáže nabídnout i verze s pohonem všech čtyř kol. České ceny začínají na 347 900 Kč za motorizaci 1.6 110 k ve výbavě Pop. Dvoulitrový disesel Multijet o výkonu 140 koní s pohonem všech kol, samočinnou převodovkou a rozšířenou výbavou Opening edition stojí 718 900 Kč.

Fiat 500X nahrazuje v nabídce Fiatu model Sedici, který byl dvojčetem Suzuki SX4. Novinka je technicky příbuzná s malým Jeepem Renegade. Už od pohledu je ale zřejmé, že se od něj liší daleko víc, než tomu bylo v případě dvojice Sedici/SX4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 500X bude k mání ve dvou provedeních: Off-road Look (červené auto) a City Look 

Po bachratém velkoprostorovém modelu 500L je design crossoveru 500X příjemným překvapením. S ikonickým „cinquecentem“ má italská novinka společné nejen jméno, ale i celkové vzřezření, které je retro a roztomilé, beze stopy agresivity. Silným prodejním argumentem bude interiér. Najdete v něm sice množství tvrdých plastů, ale hodnotné provedení klíčových detailů zdárně vytváří iluzi luxusu, jaký by v této kategorii čekal málokdo. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vrcholná výbava Opening edition obsahuje mimo jiné atraktivní černo-červené kožené čalounění sedadel

Fiat nabízí českým zákazníkům celkem 15 kombinací motorů, převodovek, pohonu a stupňů výbavy. Pro zájemce o benzínové motory je připravena šestnáctistovka s označením E-torq nebo přeplňovaný 1.4 MultiAir. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design obsahuje množství odkazů na zbožňovaný malý hatchback Fiat 500

Základním dieselem je 1.6 Multijet, dodávaný stejně jako obě benzínové motorizace výhradně s pohonem předních kol a přímo řazenou převodovkou. Chcete-li automatické řazení a/nebo 4x4, musíte zvolit dvoulitrový diesel. Pro přehlednost jsme seřadili klíčové parametry všech motorizací do tabulky:

Fiat 500X: Motory a ceny na českém trhu
Motorizace 1.6 E-torq 4x2 1.4 MultiAir 4x2 1.6 MultiJet 4x2 2.0 MultiJet 4x4 2.0 MultiJet AT9 4x4
Zdvihový objem (cm3) 1598 1368 1598 1956 1956
Nejvyšší výkon (kW/k) 81/110 103/140 88/120 103/140 103/140
Točivý moment Nm 152 230 320 350 350
0-100 km/h (s) 11,5 9,8 10,5 9,3 9,8
Max. rychlost (km/h) 180 190 186 190 190
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,4 6,0 4,1 4,9 5,5
Cena od (Kč) 347 900,- 465 900,- 491 900,- 579 900,- 633 900,-

Na výběr jsou také dvě provedení vnějšího vzhledu, dobrodružnější Off-road look a elegantnější City look. 

Nástupce Fiatu Sedici dostal pohon 4x4 a 9stupňový automat

Nástupce Fiatu Sedici dostal pohon 4x4 a 9stupňový automat

Výbava Opening edition zahrnuje mj. systém UConnect s navigací a dotykovým displejem, černo-červená kožená sedadla, řadicí tlačítka na volantu, třetí zadní opěrku hlavy a třívrstvý červený lak Amore. Právě takovým autem v „terénním“ vzhledu jsem se krátce projel v okolí žižkovské vysílací věže, kterou si Fiat vybral pro představení 500X médiím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podobně jako v případě malé pětistovky bude možné zvýraznit exteriér příplatkovými polepy a pochopitelně i různými vzory litých kol

Rozhraní Žižkova a Vinohrad není ideálním prostředím pro vyzkoušení dynamických schopností auta. V městském provozu jsem ale ocenil překvapivě slušný komfort odpružení – od tragických dob pětistovky před faceliftem, se kterou jezdila čtyři roky moje manželka, se ladiči Fiatu přece jen trochu zlepšili. 

Fiat 500X: Kombinace motorů a výbav
Motorizace/Výbava Pop         Plus         Lounge    Cross      Cross Plus Opening edition
1.6 E-torq 4x2 x x - - - -
1.4 MultiAir 4x2 - x - x - x
1.6 MultiJet 4x2 - x x x x x
2.0 MultiJet 4x4 - - - x - -
2.0 MultiJet AT9 4x4 - - - x x x

Kombinace 140koňového dieselu s automatem mě při krátké projíždce městem neoslnila. Převodovka reaguje ospale, zejména při rozjezdech, a motor na dnešní poměry nevyniká ani odezvou, ani kulturou zvukového projevu. Mnohem raději bych v roli vrcholné motorizace s automatem a čtyřkolkou viděl benzínový MultiAir.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na barevném displeji palubního počítače se zobrazuje mj. nastavení jízdních režimů; centrální  6,5" displej systému UConnect je dotykový, ale nechybějí hardwarová tlačítka pro rychlý přístup do hlavních položek menu

Toho se zákazníci dočkají. V ceníku sice zatím nefiguruje, ale Fiat u dříve oznámil variantu MultiAir II (170 k) s pohonem 4x4 a devítistupňovým automatem. Slabší verzi MultiAiru bude navíc možné objednávat s dvouspojkovou převodovkou (a předním pohonem). 

Další podrobnosti o novém Fiatu 500X si můžete přečíst v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu


Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fiat 500X na českém trhu
  2. Fiat 500X: Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků