Fiat 500X má po faceliftu. Dostal LED světla a nové motory

Fiat 500X má nová světla, motory i asistenční systémy. Čtyřletému modelu to má pomoci proti o poznání ostřejší konkurenci, než tomu bylo v době premiéry.

Rozšíření úspěšné modelové řady 500 o číselně příbuzný crossover bylo v roce 2014 zcela logickým krokem. Italská reakce na módu sportovně-užitkových vozů je již za polovinou obvyklého životního cyklu a tak podstoupila modernizaci.

Základní design karoserie se nemění. Jiné jsou však detaily. Nově si lze připlatit za Full LED světlomety, které mají o 20 procent vyšší jas než xenonové, kterými si 500X svítil dosud. Odlišně tvarovány jsou také zadní svítilny, po vzoru klasické pětistovky mají lakovaný střed. Na výběr je z verzí Urban a Cross, které se liší svým designovým pojetím - Cross vypadá drsněji a akčněji.

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Kámen na kameni nezůstal v nabídce motorů. Po vzoru zmodernizovaného Jeepu Renegade Fiat 500X dostal litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 120 koňských sil a maximálním točivém momentu 190 newtonmetrů. Párovaný je s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol, stejně jako přeplňovaná čtyřválcová třináctistovka.

Ta s výkonem 150 koní a točivým momentem 270 N.m lze kombinovat s dvouspojkovou převodovkou. Oba motory jsou vybaveny filtry pevných částic. Díky vyššímu podílu hliníku mají vynikat svou lehkostí. Doplňuje je stávající šestnáctistovka s manuální převodovkou. 

Nabídka Fiatu je opravdu pestrá, protože dále pokračujeme třemi vznětovými motorizacemi, které byly mírně upraveny pro vyrovnání se s novými emisními limity. Základní třináctistovka nabídne 95 koní a 200 N.m se striktně manuální převodovkou a pohonem předních kol, prostředek nabídky zaplňuje šestnáctistovka se 120 koni, 320 N.m a možností připlatit si za dvouspojkovou převodovku. Vrcholem je dvoulitr se 150 koni a 350 newtonmetry, který jako jediný nabídne čtyřkolku a devítistupňový automat s hydrodynamickým měničem.

Fiat 600 z roku 1959 má vysokootáčkové tajemství. Je z něj bláznivý sleeper

Fiat 600 z roku 1959 má vysokootáčkové tajemství. Je z něj bláznivý sleeper

Vedle vyhlazení vrásek a nových či přepracovaných motorů přijíždí 500X také s bohatší asistenční výbavou. Zahrnuje například čtení dopravních značek, držení v pruzích, autonomní nouzové brzdění, hlídání slepého úhlu či automatické přepínání dálkových světel. Vrcholný infotainment nyní umí komunikovat i přes Apple Carplay a Android Auto. Má navigační podklady od Tom Tom a nabídne i zadní parkovací kameru.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků