Fiat 500X má po faceliftu. Dostal LED světla a nové motory

Fiat 500X má nová světla, motory i asistenční systémy. Čtyřletému modelu to má pomoci proti o poznání ostřejší konkurenci, než tomu bylo v době premiéry.

Rozšíření úspěšné modelové řady 500 o číselně příbuzný crossover bylo v roce 2014 zcela logickým krokem. Italská reakce na módu sportovně-užitkových vozů je již za polovinou obvyklého životního cyklu a tak podstoupila modernizaci.

Základní design karoserie se nemění. Jiné jsou však detaily. Nově si lze připlatit za Full LED světlomety, které mají o 20 procent vyšší jas než xenonové, kterými si 500X svítil dosud. Odlišně tvarovány jsou také zadní svítilny, po vzoru klasické pětistovky mají lakovaný střed. Na výběr je z verzí Urban a Cross, které se liší svým designovým pojetím - Cross vypadá drsněji a akčněji.

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Kámen na kameni nezůstal v nabídce motorů. Po vzoru zmodernizovaného Jeepu Renegade Fiat 500X dostal litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 120 koňských sil a maximálním točivém momentu 190 newtonmetrů. Párovaný je s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol, stejně jako přeplňovaná čtyřválcová třináctistovka.

Ta s výkonem 150 koní a točivým momentem 270 N.m lze kombinovat s dvouspojkovou převodovkou. Oba motory jsou vybaveny filtry pevných částic. Díky vyššímu podílu hliníku mají vynikat svou lehkostí. Doplňuje je stávající šestnáctistovka s manuální převodovkou. 

Nabídka Fiatu je opravdu pestrá, protože dále pokračujeme třemi vznětovými motorizacemi, které byly mírně upraveny pro vyrovnání se s novými emisními limity. Základní třináctistovka nabídne 95 koní a 200 N.m se striktně manuální převodovkou a pohonem předních kol, prostředek nabídky zaplňuje šestnáctistovka se 120 koni, 320 N.m a možností připlatit si za dvouspojkovou převodovku. Vrcholem je dvoulitr se 150 koni a 350 newtonmetry, který jako jediný nabídne čtyřkolku a devítistupňový automat s hydrodynamickým měničem.

Fiat 600 z roku 1959 má vysokootáčkové tajemství. Je z něj bláznivý sleeper

Fiat 600 z roku 1959 má vysokootáčkové tajemství. Je z něj bláznivý sleeper

Vedle vyhlazení vrásek a nových či přepracovaných motorů přijíždí 500X také s bohatší asistenční výbavou. Zahrnuje například čtení dopravních značek, držení v pruzích, autonomní nouzové brzdění, hlídání slepého úhlu či automatické přepínání dálkových světel. Vrcholný infotainment nyní umí komunikovat i přes Apple Carplay a Android Auto. Má navigační podklady od Tom Tom a nabídne i zadní parkovací kameru.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 153 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků