Fiat 500X má po faceliftu. Dostal LED světla a nové motory

Fiat 500X má nová světla, motory i asistenční systémy. Čtyřletému modelu to má pomoci proti o poznání ostřejší konkurenci, než tomu bylo v době premiéry.

Rozšíření úspěšné modelové řady 500 o číselně příbuzný crossover bylo v roce 2014 zcela logickým krokem. Italská reakce na módu sportovně-užitkových vozů je již za polovinou obvyklého životního cyklu a tak podstoupila modernizaci.

Základní design karoserie se nemění. Jiné jsou však detaily. Nově si lze připlatit za Full LED světlomety, které mají o 20 procent vyšší jas než xenonové, kterými si 500X svítil dosud. Odlišně tvarovány jsou také zadní svítilny, po vzoru klasické pětistovky mají lakovaný střed. Na výběr je z verzí Urban a Cross, které se liší svým designovým pojetím - Cross vypadá drsněji a akčněji.

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Kámen na kameni nezůstal v nabídce motorů. Po vzoru zmodernizovaného Jeepu Renegade Fiat 500X dostal litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 120 koňských sil a maximálním točivém momentu 190 newtonmetrů. Párovaný je s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol, stejně jako přeplňovaná čtyřválcová třináctistovka.

Ta s výkonem 150 koní a točivým momentem 270 N.m lze kombinovat s dvouspojkovou převodovkou. Oba motory jsou vybaveny filtry pevných částic. Díky vyššímu podílu hliníku mají vynikat svou lehkostí. Doplňuje je stávající šestnáctistovka s manuální převodovkou. 

Nabídka Fiatu je opravdu pestrá, protože dále pokračujeme třemi vznětovými motorizacemi, které byly mírně upraveny pro vyrovnání se s novými emisními limity. Základní třináctistovka nabídne 95 koní a 200 N.m se striktně manuální převodovkou a pohonem předních kol, prostředek nabídky zaplňuje šestnáctistovka se 120 koni, 320 N.m a možností připlatit si za dvouspojkovou převodovku. Vrcholem je dvoulitr se 150 koni a 350 newtonmetry, který jako jediný nabídne čtyřkolku a devítistupňový automat s hydrodynamickým měničem.

Fiat 600 z roku 1959 má vysokootáčkové tajemství. Je z něj bláznivý sleeper

Fiat 600 z roku 1959 má vysokootáčkové tajemství. Je z něj bláznivý sleeper

Vedle vyhlazení vrásek a nových či přepracovaných motorů přijíždí 500X také s bohatší asistenční výbavou. Zahrnuje například čtení dopravních značek, držení v pruzích, autonomní nouzové brzdění, hlídání slepého úhlu či automatické přepínání dálkových světel. Vrcholný infotainment nyní umí komunikovat i přes Apple Carplay a Android Auto. Má navigační podklady od Tom Tom a nabídne i zadní parkovací kameru.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků