Fiat 500X má po faceliftu. Dostal LED světla a nové motory

Fiat 500X má nová světla, motory i asistenční systémy. Čtyřletému modelu to má pomoci proti o poznání ostřejší konkurenci, než tomu bylo v době premiéry.

Rozšíření úspěšné modelové řady 500 o číselně příbuzný crossover bylo v roce 2014 zcela logickým krokem. Italská reakce na módu sportovně-užitkových vozů je již za polovinou obvyklého životního cyklu a tak podstoupila modernizaci.

Základní design karoserie se nemění. Jiné jsou však detaily. Nově si lze připlatit za Full LED světlomety, které mají o 20 procent vyšší jas než xenonové, kterými si 500X svítil dosud. Odlišně tvarovány jsou také zadní svítilny, po vzoru klasické pětistovky mají lakovaný střed. Na výběr je z verzí Urban a Cross, které se liší svým designovým pojetím - Cross vypadá drsněji a akčněji.

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Kámen na kameni nezůstal v nabídce motorů. Po vzoru zmodernizovaného Jeepu Renegade Fiat 500X dostal litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 120 koňských sil a maximálním točivém momentu 190 newtonmetrů. Párovaný je s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol, stejně jako přeplňovaná čtyřválcová třináctistovka.

Ta s výkonem 150 koní a točivým momentem 270 N.m lze kombinovat s dvouspojkovou převodovkou. Oba motory jsou vybaveny filtry pevných částic. Díky vyššímu podílu hliníku mají vynikat svou lehkostí. Doplňuje je stávající šestnáctistovka s manuální převodovkou. 

Nabídka Fiatu je opravdu pestrá, protože dále pokračujeme třemi vznětovými motorizacemi, které byly mírně upraveny pro vyrovnání se s novými emisními limity. Základní třináctistovka nabídne 95 koní a 200 N.m se striktně manuální převodovkou a pohonem předních kol, prostředek nabídky zaplňuje šestnáctistovka se 120 koni, 320 N.m a možností připlatit si za dvouspojkovou převodovku. Vrcholem je dvoulitr se 150 koni a 350 newtonmetry, který jako jediný nabídne čtyřkolku a devítistupňový automat s hydrodynamickým měničem.

Fiat 600 z roku 1959 má vysokootáčkové tajemství. Je z něj bláznivý sleeper

Fiat 600 z roku 1959 má vysokootáčkové tajemství. Je z něj bláznivý sleeper

Vedle vyhlazení vrásek a nových či přepracovaných motorů přijíždí 500X také s bohatší asistenční výbavou. Zahrnuje například čtení dopravních značek, držení v pruzích, autonomní nouzové brzdění, hlídání slepého úhlu či automatické přepínání dálkových světel. Vrcholný infotainment nyní umí komunikovat i přes Apple Carplay a Android Auto. Má navigační podklady od Tom Tom a nabídne i zadní parkovací kameru.

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků