Fiat 500X má po faceliftu. Dostal LED světla a nové motory

Fiat 500X má nová světla, motory i asistenční systémy. Čtyřletému modelu to má pomoci proti o poznání ostřejší konkurenci, než tomu bylo v době premiéry.

Rozšíření úspěšné modelové řady 500 o číselně příbuzný crossover bylo v roce 2014 zcela logickým krokem. Italská reakce na módu sportovně-užitkových vozů je již za polovinou obvyklého životního cyklu a tak podstoupila modernizaci.

Základní design karoserie se nemění. Jiné jsou však detaily. Nově si lze připlatit za Full LED světlomety, které mají o 20 procent vyšší jas než xenonové, kterými si 500X svítil dosud. Odlišně tvarovány jsou také zadní svítilny, po vzoru klasické pětistovky mají lakovaný střed. Na výběr je z verzí Urban a Cross, které se liší svým designovým pojetím - Cross vypadá drsněji a akčněji.

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Kámen na kameni nezůstal v nabídce motorů. Po vzoru zmodernizovaného Jeepu Renegade Fiat 500X dostal litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 120 koňských sil a maximálním točivém momentu 190 newtonmetrů. Párovaný je s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol, stejně jako přeplňovaná čtyřválcová třináctistovka.

Ta s výkonem 150 koní a točivým momentem 270 N.m lze kombinovat s dvouspojkovou převodovkou. Oba motory jsou vybaveny filtry pevných částic. Díky vyššímu podílu hliníku mají vynikat svou lehkostí. Doplňuje je stávající šestnáctistovka s manuální převodovkou. 

Nabídka Fiatu je opravdu pestrá, protože dále pokračujeme třemi vznětovými motorizacemi, které byly mírně upraveny pro vyrovnání se s novými emisními limity. Základní třináctistovka nabídne 95 koní a 200 N.m se striktně manuální převodovkou a pohonem předních kol, prostředek nabídky zaplňuje šestnáctistovka se 120 koni, 320 N.m a možností připlatit si za dvouspojkovou převodovku. Vrcholem je dvoulitr se 150 koni a 350 newtonmetry, který jako jediný nabídne čtyřkolku a devítistupňový automat s hydrodynamickým měničem.

Fiat 600 z roku 1959 má vysokootáčkové tajemství. Je z něj bláznivý sleeper

Fiat 600 z roku 1959 má vysokootáčkové tajemství. Je z něj bláznivý sleeper

Vedle vyhlazení vrásek a nových či přepracovaných motorů přijíždí 500X také s bohatší asistenční výbavou. Zahrnuje například čtení dopravních značek, držení v pruzích, autonomní nouzové brzdění, hlídání slepého úhlu či automatické přepínání dálkových světel. Vrcholný infotainment nyní umí komunikovat i přes Apple Carplay a Android Auto. Má navigační podklady od Tom Tom a nabídne i zadní parkovací kameru.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků