Fiat 500L s novým, zatím nejsilnějším motorem o výkonu 120 koní

Automobilka dále rozšiřuje paletu pohonných jednotek pro větší deriváty své modelové řady Fiat 500.
Fiat 500L s novým, zatím nejsilnějším motorem o výkonu 120 koní

Teprve před měsícem jsme vás informovali o nových, výkonnějších motorech 0,9 TwinAir a 1,6 MultiJet II pro Fiaty 500. Nyní o sobě Fiat dává v podobném duchu vědět znovu, ovšem tentokrát půjde jen o větší modely Fiat 500L, Fiat 500L Trekking a Fiat 500L Living. Jejich vyšší hmotnost si žádá silnější motory, a tak se k již zmíněnému vznětovému čtyřválci 1,6 MultiJet II s výkonem navýšeným na 120 koní (88 kW) nyní přidává i zážehový agregát se stejným výkonem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Varianty 500L, 500L Trekking a 500L Living se dočkaly nejvýkonnějšího zážehového motoru

Jde o přeplňovaný čtyřválec 1,4 T-Jet s točivým momentem 215 Nm, jenž například modelu 500L umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,2 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 189 km/h. Jistě, zrovna dech beroucí hodnoty to nejsou, ale dosud nejvýkonnější „benzín“ v podobě dvouválce 0,9 TwinAir při výkonu 105 koní (77 kW) a točivém momentu 145 Nm vozu poskytoval vozům Fiat 500L možnost zrychlit z 0 na 100 km/h za 12,5 s a dosáhnout rychlosti 180 km/h.

Fiat 500: výkonnější dvouválec TwinAir i silnější diesel 1,6 MultiJet II

Fiat 500: výkonnější dvouválec TwinAir i silnější diesel 1,6 MultiJet II

Spotřeba paliva rodiny vozů Fiat 500L s novým motorem dosud zveřejněna nebyla, ovšem prodeje již byly zahájeny, zatím však jen v domovské Itálii.
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků