Fiat 500L Living: sedmimístná pětistovka odhalena

Fiat odtajnil podobu sedmimístného provedení svého modelu 500L, jež se stává nejdelší z tohoto rodu.

„Stylový“ Fiat 500 se nyní jednoznačně stává modelem svého segmentu dostupným v nejširší škále karosářských verzí. A nejde jen o otevřenou variantu Fiat 500C, jež je pouze nepatrnou adaptací základního modelu. Loni v Ženevě se představilo prodloužené, pětidveřové provedení Fiat 500L a o rok později na témže místě slavila premiéru soft-roadová verze Fiat 500L Trekking.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Fiat 500L Living na prvních snímcích

Tím to ale nekončí, již v březnu jsme vám ukázali první snímek sedmimístného provedení, o němž se tehdy hovořilo jako o Fiatu 500XL. Nakonec se jmenuje Fiat 500L Living (že by parafráze na VW Caddy Life…?) a jeho prodeje mají v Evropě odstartovat již v následujících týdnech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Délka zadní části karoserie narostla u verze 500L Living o 210 mm 

Z porovnání snímků interiéru modelů 500L a 500L Living je patrné prodloužení zadní části karoserie. Sedět se bude ve třech řadách v obvyklém uspořádání 2+3+2, a jak je vidět na přiloženém snímku, lze se domnívat, že mnoho místa na těch nejzazších nebude (nemluvě o zbývajícím prostoru pro zavazadla, o něm u Fiatu pro jistotu zatím úplně mlčí). Fiat sám dokonce vzorec sezení označuje jako 5+2.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na sedadlech poslední řady zřejmě mnoho místa nebude, novinka však bude zřejmě patřit k nejkratším sedmimístným vozům na trhu

Oproti modelu Fiat 500L je Living o 210 mm delší (většina jde na vrub prodlouženému rozvoru náprav), ovšem i tak délka vozu činí stále jen 4 350 mm. Šířka zůstala zachována na hodnotě 1 780 mm a výška karoserie narostla o vcelku marginálních 10 mm na celkových 1 670 mm. Za druhou řadou sedadel se nachází prostor pro zavazadla o objemu 638 l, což je o 238 l více než u pětimístného Fiatu 500L.

Plastová okna na obzoru, začne Fiat 500 L

Plastová okna na obzoru, začne Fiat 500 L

Dle prvního vyjádření Fiatu se můžeme v případě modelu 500L Living těšit na dvojici výbavových stupňů s označením Pop Star a Lounge, v obou případech lze volit z pěti a sedmimístné verze. Co ze základní verze Fiat 500 zůstalo, to je široká paleta barev karoserie. V tomto případě jich bude 19, přičemž více než polovina z tohoto počtu připadá na dvoubarevně lakované kombinace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro srovnání výchozí pětimístný Fiat 500L

K tomu připočtěte šest verzí interiéru a 15 různých vzhledů kol a vyjde vám na tuto kategorii docela široký rozsah variant. Ačkoli je Fiat 500L Living oproti „pětistovce“ i provedení 500L již pořádným kusem auta, nabídka pohonných jednotek zůstává beze změn. Opírá se o zážehové motory 1,4 l/70 kW a 0,9 TwinAir/77 kW a vznětové agregáty 1,3 a 1,6 MultiJet s výkonem 62, resp. 77 kW.

Fiat 500L: „pětistovka“ nabobtnala, máme první snímky

Fiat 500L: „pětistovka“ nabobtnala, máme první snímky

Novinka se bude vyrábět po boku verze 500L v srbské továrně Kragujevac a třeba v Itálii budě spuštěn příjem objednávek již během července. Nový Fiat 500L Living hraje na praktickou notu, takže rysy výchozího retromodelu Fiat 500 v něm poněkud zanikají. Ovšem třeba ve srovnání s takovým Chevroletem Orlando je to když ne přímo pohledný, tak jistě alespoň zajímavý vůz…
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků