Fiat 500L Living: sedmimístná pětistovka odhalena

Fiat odtajnil podobu sedmimístného provedení svého modelu 500L, jež se stává nejdelší z tohoto rodu.

„Stylový“ Fiat 500 se nyní jednoznačně stává modelem svého segmentu dostupným v nejširší škále karosářských verzí. A nejde jen o otevřenou variantu Fiat 500C, jež je pouze nepatrnou adaptací základního modelu. Loni v Ženevě se představilo prodloužené, pětidveřové provedení Fiat 500L a o rok později na témže místě slavila premiéru soft-roadová verze Fiat 500L Trekking.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Fiat 500L Living na prvních snímcích

Tím to ale nekončí, již v březnu jsme vám ukázali první snímek sedmimístného provedení, o němž se tehdy hovořilo jako o Fiatu 500XL. Nakonec se jmenuje Fiat 500L Living (že by parafráze na VW Caddy Life…?) a jeho prodeje mají v Evropě odstartovat již v následujících týdnech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Délka zadní části karoserie narostla u verze 500L Living o 210 mm 

Z porovnání snímků interiéru modelů 500L a 500L Living je patrné prodloužení zadní části karoserie. Sedět se bude ve třech řadách v obvyklém uspořádání 2+3+2, a jak je vidět na přiloženém snímku, lze se domnívat, že mnoho místa na těch nejzazších nebude (nemluvě o zbývajícím prostoru pro zavazadla, o něm u Fiatu pro jistotu zatím úplně mlčí). Fiat sám dokonce vzorec sezení označuje jako 5+2.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na sedadlech poslední řady zřejmě mnoho místa nebude, novinka však bude zřejmě patřit k nejkratším sedmimístným vozům na trhu

Oproti modelu Fiat 500L je Living o 210 mm delší (většina jde na vrub prodlouženému rozvoru náprav), ovšem i tak délka vozu činí stále jen 4 350 mm. Šířka zůstala zachována na hodnotě 1 780 mm a výška karoserie narostla o vcelku marginálních 10 mm na celkových 1 670 mm. Za druhou řadou sedadel se nachází prostor pro zavazadla o objemu 638 l, což je o 238 l více než u pětimístného Fiatu 500L.

Plastová okna na obzoru, začne Fiat 500 L

Plastová okna na obzoru, začne Fiat 500 L

Dle prvního vyjádření Fiatu se můžeme v případě modelu 500L Living těšit na dvojici výbavových stupňů s označením Pop Star a Lounge, v obou případech lze volit z pěti a sedmimístné verze. Co ze základní verze Fiat 500 zůstalo, to je široká paleta barev karoserie. V tomto případě jich bude 19, přičemž více než polovina z tohoto počtu připadá na dvoubarevně lakované kombinace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro srovnání výchozí pětimístný Fiat 500L

K tomu připočtěte šest verzí interiéru a 15 různých vzhledů kol a vyjde vám na tuto kategorii docela široký rozsah variant. Ačkoli je Fiat 500L Living oproti „pětistovce“ i provedení 500L již pořádným kusem auta, nabídka pohonných jednotek zůstává beze změn. Opírá se o zážehové motory 1,4 l/70 kW a 0,9 TwinAir/77 kW a vznětové agregáty 1,3 a 1,6 MultiJet s výkonem 62, resp. 77 kW.

Fiat 500L: „pětistovka“ nabobtnala, máme první snímky

Fiat 500L: „pětistovka“ nabobtnala, máme první snímky

Novinka se bude vyrábět po boku verze 500L v srbské továrně Kragujevac a třeba v Itálii budě spuštěn příjem objednávek již během července. Nový Fiat 500L Living hraje na praktickou notu, takže rysy výchozího retromodelu Fiat 500 v něm poněkud zanikají. Ovšem třeba ve srovnání s takovým Chevroletem Orlando je to když ne přímo pohledný, tak jistě alespoň zajímavý vůz…
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků