Fiat 500: výkonnější dvouválec TwinAir i silnější diesel 1,6 MultiJet II

Značka Fiat zavádí na svém domácím trhu nové motory pro vozy z řady 500.

Automobilka Fiat včera obohatila škálu pohonných jednotek nabízenou pro vozy z rodiny 500 sestávající ze základního Fiatu 500, kabrioletu 500C, pětidveřového 500L a až sedmimístného 500L Living. Nejmenší dvojice Fiat 500/500C přichází s posílenou verzí svého pověstného dvouválce 0,9 l TwinAir, mimochodem držitele titulu Motor roku 2011 (Engine of the Year). Zatímco dosud byl pro nejmenší „pětistovky“ k dispozici jen s výkonem 85 koní (63 kW), nově bude k mání i v naladění na 105 koní (77 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Fiat 500/500C dostane výkonnější verzi dvouválce TwinAir, dosud dodávanou jen pro větší verze 500L a 500L Living

Výrobce u nového provedení slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 10 s (- 1 s) a dosažení rychlosti 188 km/h (+ 15 km/h). V kombinaci s šestistupňovou převodovkou má vykazovat průměrnou spotřebu 4,2 l/100 km (+ 0,2 l/100 km) a emise CO2 o hmotnosti 99 g/km (+ 7 g/km). Jde o stejný motor, který se již v současnosti nabízí pro větší modely Fiat 500L a Fiat 500L Living.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Varianty 500L, 500L Trekking a 500L Living se dočkaly vznětového motoru posíleného až na 120 koní
 

Ty pak mohou být nově vybaveny vznětovým motorem 1,6 MultiJet II s nejnovější generací vstřikování common-rail i turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Tento motor byl dosud k dispozici jen s výkonem 105 koní (77 kW) a točivým momentem 320 Nm, ale nyní jej mohou zákazníci objednávat i s výkonem 120 koní (88 kW), přičemž točivý moment zůstal na původní hodnotě. Jednotka 1,6 MJ II/88 kW se zároveň stává vůbec nejsilnějším motorem nabízeným pro vozy řady 500L a 500L Living.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků