Fiat 500: výkonnější dvouválec TwinAir i silnější diesel 1,6 MultiJet II

Značka Fiat zavádí na svém domácím trhu nové motory pro vozy z řady 500.

Automobilka Fiat včera obohatila škálu pohonných jednotek nabízenou pro vozy z rodiny 500 sestávající ze základního Fiatu 500, kabrioletu 500C, pětidveřového 500L a až sedmimístného 500L Living. Nejmenší dvojice Fiat 500/500C přichází s posílenou verzí svého pověstného dvouválce 0,9 l TwinAir, mimochodem držitele titulu Motor roku 2011 (Engine of the Year). Zatímco dosud byl pro nejmenší „pětistovky“ k dispozici jen s výkonem 85 koní (63 kW), nově bude k mání i v naladění na 105 koní (77 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Fiat 500/500C dostane výkonnější verzi dvouválce TwinAir, dosud dodávanou jen pro větší verze 500L a 500L Living

Výrobce u nového provedení slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 10 s (- 1 s) a dosažení rychlosti 188 km/h (+ 15 km/h). V kombinaci s šestistupňovou převodovkou má vykazovat průměrnou spotřebu 4,2 l/100 km (+ 0,2 l/100 km) a emise CO2 o hmotnosti 99 g/km (+ 7 g/km). Jde o stejný motor, který se již v současnosti nabízí pro větší modely Fiat 500L a Fiat 500L Living.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Varianty 500L, 500L Trekking a 500L Living se dočkaly vznětového motoru posíleného až na 120 koní
 

Ty pak mohou být nově vybaveny vznětovým motorem 1,6 MultiJet II s nejnovější generací vstřikování common-rail i turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Tento motor byl dosud k dispozici jen s výkonem 105 koní (77 kW) a točivým momentem 320 Nm, ale nyní jej mohou zákazníci objednávat i s výkonem 120 koní (88 kW), přičemž točivý moment zůstal na původní hodnotě. Jednotka 1,6 MJ II/88 kW se zároveň stává vůbec nejsilnějším motorem nabízeným pro vozy řady 500L a 500L Living.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků