Fiat 500: výkonnější dvouválec TwinAir i silnější diesel 1,6 MultiJet II

Značka Fiat zavádí na svém domácím trhu nové motory pro vozy z řady 500.

Automobilka Fiat včera obohatila škálu pohonných jednotek nabízenou pro vozy z rodiny 500 sestávající ze základního Fiatu 500, kabrioletu 500C, pětidveřového 500L a až sedmimístného 500L Living. Nejmenší dvojice Fiat 500/500C přichází s posílenou verzí svého pověstného dvouválce 0,9 l TwinAir, mimochodem držitele titulu Motor roku 2011 (Engine of the Year). Zatímco dosud byl pro nejmenší „pětistovky“ k dispozici jen s výkonem 85 koní (63 kW), nově bude k mání i v naladění na 105 koní (77 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Fiat 500/500C dostane výkonnější verzi dvouválce TwinAir, dosud dodávanou jen pro větší verze 500L a 500L Living

Výrobce u nového provedení slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 10 s (- 1 s) a dosažení rychlosti 188 km/h (+ 15 km/h). V kombinaci s šestistupňovou převodovkou má vykazovat průměrnou spotřebu 4,2 l/100 km (+ 0,2 l/100 km) a emise CO2 o hmotnosti 99 g/km (+ 7 g/km). Jde o stejný motor, který se již v současnosti nabízí pro větší modely Fiat 500L a Fiat 500L Living.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Varianty 500L, 500L Trekking a 500L Living se dočkaly vznětového motoru posíleného až na 120 koní
 

Ty pak mohou být nově vybaveny vznětovým motorem 1,6 MultiJet II s nejnovější generací vstřikování common-rail i turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Tento motor byl dosud k dispozici jen s výkonem 105 koní (77 kW) a točivým momentem 320 Nm, ale nyní jej mohou zákazníci objednávat i s výkonem 120 koní (88 kW), přičemž točivý moment zůstal na původní hodnotě. Jednotka 1,6 MJ II/88 kW se zároveň stává vůbec nejsilnějším motorem nabízeným pro vozy řady 500L a 500L Living.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků