Fiat 500: výkonnější dvouválec TwinAir i silnější diesel 1,6 MultiJet II

Značka Fiat zavádí na svém domácím trhu nové motory pro vozy z řady 500.

Automobilka Fiat včera obohatila škálu pohonných jednotek nabízenou pro vozy z rodiny 500 sestávající ze základního Fiatu 500, kabrioletu 500C, pětidveřového 500L a až sedmimístného 500L Living. Nejmenší dvojice Fiat 500/500C přichází s posílenou verzí svého pověstného dvouválce 0,9 l TwinAir, mimochodem držitele titulu Motor roku 2011 (Engine of the Year). Zatímco dosud byl pro nejmenší „pětistovky“ k dispozici jen s výkonem 85 koní (63 kW), nově bude k mání i v naladění na 105 koní (77 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Fiat 500/500C dostane výkonnější verzi dvouválce TwinAir, dosud dodávanou jen pro větší verze 500L a 500L Living

Výrobce u nového provedení slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 10 s (- 1 s) a dosažení rychlosti 188 km/h (+ 15 km/h). V kombinaci s šestistupňovou převodovkou má vykazovat průměrnou spotřebu 4,2 l/100 km (+ 0,2 l/100 km) a emise CO2 o hmotnosti 99 g/km (+ 7 g/km). Jde o stejný motor, který se již v současnosti nabízí pro větší modely Fiat 500L a Fiat 500L Living.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Varianty 500L, 500L Trekking a 500L Living se dočkaly vznětového motoru posíleného až na 120 koní
 

Ty pak mohou být nově vybaveny vznětovým motorem 1,6 MultiJet II s nejnovější generací vstřikování common-rail i turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Tento motor byl dosud k dispozici jen s výkonem 105 koní (77 kW) a točivým momentem 320 Nm, ale nyní jej mohou zákazníci objednávat i s výkonem 120 koní (88 kW), přičemž točivý moment zůstal na původní hodnotě. Jednotka 1,6 MJ II/88 kW se zároveň stává vůbec nejsilnějším motorem nabízeným pro vozy řady 500L a 500L Living.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků