Fiat 500 Vintage ’57 je líbivá, ale nastavovaná retro kaše

Co se stane, když vezmete retro model a osadíte ho retro stylingovými doplňky? Kupodivu nic pouťově nevkusného. Povedený design pětistovky to snáší víc než dobře.

Fiat ždímá z úspěšného designu pětistovky, co to dá. Ikonický model Fiat 500, postavený na technice minulé Pandy, se vyrábí s minimálními změnami vzhledu už osm let. Automobilka udržuje zájem zákazníků speciálními sériemi, k nimž patří i tato Vintage ’57. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová specální série Fiatu 500 připomíná předchůdce z konce 50. let

Jak název napovídá, má se jednat o připomínku původního Fiatu 500 ze sedmapadesátého roku. Nová série se na něj odkazuje modrou pastelovou barvou karoserie a zejména charakteristickým designem kol. Ta mají ovšem rozměr 16 palců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dobový design kol ještě posiluje silné retro vyznění, které je vlastní všem verzím pětistovky; vlastní barevnou kombinaci dostal také interiér

Interiér Fiatu 500 Vintage ’57 dostal bíle lakovanou palubní desku a sedadla čalouněná kombinací tmavě hnědé a krémové kůže. Nabídka motorů by měla odpovídat tomu, co je k mání pro ostatní pětistovky: letitý, ale spolehlivý a úsporný osmiventil 1,2 l (test), přeplňovaný dvouválec 0,9 l TwinAir a diesel 1,3 l Multijet (test).

Nová edice je nepochybně roztomilá, ale Fiat se začíná trochu opakovat. Velmi podobný model, dokonce s prakticky totožným názvem, představil už na sklonku roku 2013 v Los Angeles. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků