Fiat 500 TwinAir: dvouválec od 312 000 Kč

Pod kapotu Fiatu 500 se takřka po půl století vrací dvouválec a přichází ve speciální, samostatné řadě TwinAir a TwinAir Plus.

Italští konstruktéři se nikdy velkých výzev nebáli, proto když světem automobilů začal vládnout trend směřující k redukci spotřeby a emisí CO2 za každou cenu, přišli s radikálním řešením: do výroby připravili dvouválcovou zážehovou pohonnou jednotku TwinAir opatřenou přímým vstřikováním a přeplňováním. Nejprve bude instalována do stylového kompaktu Fiat 500, později se má uplatnit i v dalších modelech koncernu Fiat včetně typu Alfa Romeo MiTo, a to již zřejmě v modelovém roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motory TwinAir lze kombinovat s oběma karoseriemi včetně té otevřené, zákazníci se však mohou těšit nejen na svérázný zvuk dvouválce, ale také na zcela novou škálu modelů vyznačující se specifickými doplňky a výbavovými prvky. V reklamní kampani, zaměřené na „potěšení z jízdy“, se objeví pilot F1 Fernando Alonso. Pohonná jednotka s objemem 0,9 l bude v případě Fiatu 500 naladěna na výkon 85 koní (62 kW) při 5 500 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 145 Nm při 1 900 ot./min. a vozu má udělit slušnou nejvyšší rychlost 173 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11 s. To nejsou špatné výsledky, ale uvidíme, jak se s tím pojede…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Řada TwinAir nabídne zvláštní dveřní kliky, držáky poznávacích značek nebo lišty na přídi, které jsou všechny vyrobeny z matově stříbrného materiálu. Dále si všimneme černě lakovaných litých ráfků, střechy a střešního spoileru. Černá barva dominuje také interiéru, sedadla mají být čalouněna kombinací perforované kůže a textilu. Výbavové stupně budou dva a nesou názvy TwinAir a TwinAir Plus. Ten základní nabídne patnáctipalcové ráfky Total Black, audiosystémů CD/MP3, sedm airbagů, soustavu start/stop nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Úroveň TwinAir Plus se pak vyznačuje šestnáctipalcovými koly, klimatizací, kůží potaženým multifunkčním volantem, palubní soustavou Blue&Me, stabilizací ESP s hill holderem či předními mlhovkami. Je tedy jasné, že výrobce dělá vše pro to, aby hned zkraje tento dvouválec nedostal pověst „ultralevého“ vozu. V Itálii byla základní cena pro dvouválcový Fiat 500 TwinAir stanovena v přepočtu na 312 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat Punto 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 69 351 km
Cena: 150 000 Kč
Fiat Scudo 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 080 km
Cena: 156 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků