Fiat 500 TwinAir: dvouválec od 312 000 Kč

Pod kapotu Fiatu 500 se takřka po půl století vrací dvouválec a přichází ve speciální, samostatné řadě TwinAir a TwinAir Plus.

Italští konstruktéři se nikdy velkých výzev nebáli, proto když světem automobilů začal vládnout trend směřující k redukci spotřeby a emisí CO2 za každou cenu, přišli s radikálním řešením: do výroby připravili dvouválcovou zážehovou pohonnou jednotku TwinAir opatřenou přímým vstřikováním a přeplňováním. Nejprve bude instalována do stylového kompaktu Fiat 500, později se má uplatnit i v dalších modelech koncernu Fiat včetně typu Alfa Romeo MiTo, a to již zřejmě v modelovém roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motory TwinAir lze kombinovat s oběma karoseriemi včetně té otevřené, zákazníci se však mohou těšit nejen na svérázný zvuk dvouválce, ale také na zcela novou škálu modelů vyznačující se specifickými doplňky a výbavovými prvky. V reklamní kampani, zaměřené na „potěšení z jízdy“, se objeví pilot F1 Fernando Alonso. Pohonná jednotka s objemem 0,9 l bude v případě Fiatu 500 naladěna na výkon 85 koní (62 kW) při 5 500 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 145 Nm při 1 900 ot./min. a vozu má udělit slušnou nejvyšší rychlost 173 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11 s. To nejsou špatné výsledky, ale uvidíme, jak se s tím pojede…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Řada TwinAir nabídne zvláštní dveřní kliky, držáky poznávacích značek nebo lišty na přídi, které jsou všechny vyrobeny z matově stříbrného materiálu. Dále si všimneme černě lakovaných litých ráfků, střechy a střešního spoileru. Černá barva dominuje také interiéru, sedadla mají být čalouněna kombinací perforované kůže a textilu. Výbavové stupně budou dva a nesou názvy TwinAir a TwinAir Plus. Ten základní nabídne patnáctipalcové ráfky Total Black, audiosystémů CD/MP3, sedm airbagů, soustavu start/stop nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Úroveň TwinAir Plus se pak vyznačuje šestnáctipalcovými koly, klimatizací, kůží potaženým multifunkčním volantem, palubní soustavou Blue&Me, stabilizací ESP s hill holderem či předními mlhovkami. Je tedy jasné, že výrobce dělá vše pro to, aby hned zkraje tento dvouválec nedostal pověst „ultralevého“ vozu. V Itálii byla základní cena pro dvouválcový Fiat 500 TwinAir stanovena v přepočtu na 312 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 269 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 157 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků