Fiat 500 se dočká přeplňovaného dvouválce 0,9 turbo

Oblíbenému downsizingu, nebo, chcete-li, snižování objemů pohonných jednotek se dlouhodobě nevyhýbá ani italská automobilka Fiat, která v příštím roku přijde se vskutku radikálním řešením. Zatímco většina už i renomovaných automobilek sahá po tříválcích, Fiat dovedl své odhodlání ještě o něco dále. Od příštího roku totiž přijde na trh s dvouválcovými přeplňovanými jednotkami o objemu 0,9 l, přičemž prví vlašťovkou užívající tento ekonomický „vynález“ bude oblíbený retro model Fiat 500.

Nové benzínové jednotky budou profitovat z již zavedených technologii, jako třeba přeplňování spolupracující s technologii MultiAir, které se už používá třeba u benzínového čtyřválce 1,4. Podle mluvčího automobilky ochuzením o dva válce motor nijak neutrpěl (jak také jinak, že...) a dosahuje stejných výkonnostních hodnot jako jeho čtyrválcoví atmosféričtí sourozenci. Agregát je však úspornější, jednodušší a podle údajů výrobce zhruba o 20 procent lehčí než srovnatelné, dosud nabízené čtyřválcové jednotky.
Co za změny tedy můžeme příští rok očekávat v nabídce u modelu 500? Dva dvouválcové motory přijdou ve dvou výkonnostních variantách a půjde zřejmě o 85 koňovou a 105 koňovou verzi. V paletě agregátů by se měla objevit i atmosférická verze s výkonem 65 koní a ještě úspornější varianta s pohonem na stlačený zemní plyn. Očekává se, že dvouválce se krátce poté dostanou i do nabídek u modelů Punto, Punto Evo a Panda. Zjevně nás čeká vskutku krásný rok...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Připravovaný dvouválec od Fiatu
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků