Fiat 500 se dočká přeplňovaného dvouválce 0,9 turbo

Oblíbenému downsizingu, nebo, chcete-li, snižování objemů pohonných jednotek se dlouhodobě nevyhýbá ani italská automobilka Fiat, která v příštím roku přijde se vskutku radikálním řešením. Zatímco většina už i renomovaných automobilek sahá po tříválcích, Fiat dovedl své odhodlání ještě o něco dále. Od příštího roku totiž přijde na trh s dvouválcovými přeplňovanými jednotkami o objemu 0,9 l, přičemž prví vlašťovkou užívající tento ekonomický „vynález“ bude oblíbený retro model Fiat 500.

Nové benzínové jednotky budou profitovat z již zavedených technologii, jako třeba přeplňování spolupracující s technologii MultiAir, které se už používá třeba u benzínového čtyřválce 1,4. Podle mluvčího automobilky ochuzením o dva válce motor nijak neutrpěl (jak také jinak, že...) a dosahuje stejných výkonnostních hodnot jako jeho čtyrválcoví atmosféričtí sourozenci. Agregát je však úspornější, jednodušší a podle údajů výrobce zhruba o 20 procent lehčí než srovnatelné, dosud nabízené čtyřválcové jednotky.
Co za změny tedy můžeme příští rok očekávat v nabídce u modelu 500? Dva dvouválcové motory přijdou ve dvou výkonnostních variantách a půjde zřejmě o 85 koňovou a 105 koňovou verzi. V paletě agregátů by se měla objevit i atmosférická verze s výkonem 65 koní a ještě úspornější varianta s pohonem na stlačený zemní plyn. Očekává se, že dvouválce se krátce poté dostanou i do nabídek u modelů Punto, Punto Evo a Panda. Zjevně nás čeká vskutku krásný rok...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Připravovaný dvouválec od Fiatu
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků