Fiat 500 s motorem 0,9 l/77 kW, výbavou Cult a digitálními přístroji

Značka Fiat zítra v Ženevě představí modernizované provedení svého kompaktního, stylového modelu 500.

Zcela nová generace Fiatu 500 je ještě zřejmě celkem daleko, ovšem připravena je škála modifikací pro tu stávající. Úplně regulérní facelift to není, přesto je novinek celá řada. V seznamu najdeme upravenou paletu odstínů laků, modifikovaná sedadla nebo pozměněné druhy čalounění, ale tím to nekončí. Těšit se můžete na výkonnější verzi dvouválce 0,9 l TwinAir/77 kW, špičkové provedení Cult nebo na digitální přístrojový štít, jenž by mohl v dané kategorii znamenat prvenství.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 500 v omlazeném provedení pro rok 2014

Motor Fiat 0,9 l TwinAir, jinak nositel titulu Nejlepší motor roku 2011, je zatím pro většinu verzí řady 500 k dispozici jen v ladění na 85 koní (62 kW), přičemž provedení 105 koní (77 kW) je na většině trhů k mání jen pro verzi Sport. Nyní bude jeho výkonnější varianta, kombinovaná výhradně s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, k mání také pro jiné verze řady 500, jimž zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,0 s a dosažení rychlosti 188 km/h při průměrné spotřebě 4,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnami prošel také interiér, nová verze Cult přináší kožené čalounění už v základu

Špičkovým provedením Fiatu 500 se má stát verze Cult vycházející ze stávající verze Lounge/Plus. Ke klimatizaci, prosklené střeše nebo konektivitě Blue&Me varianta Cult přidává třeba kožená sedadla, větší, šestnáctipalcové lité ráfky, chromované doplňky, ozdobné obklady zpětných zrcátek, ale především nový, plně digitální přístrojový štít, jenž by měl být dle tvrzení Fiatu prvním zařízením tohoto druhu v daném segmentu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zřejmě nejvýznamnější novinkou omlazeného Fiatu 500 je digitální přístrojový štít

Sedmipalcový kruhový displej vyvíjel Fiat ve spolupráci s Magnetti Marelli a jeho koncepce výrazněji nenarušuje „retro“ vzhled palubní desky. Jeho středová část umožňuje řidiči širokou škálu možností konfigurace a sladování přesně těch informací, které potřebuje. Ve vnějším prstenci displeje najdeme stupnice otáčkoměru a teploměru chladicí kapaliny vlevo a palivoměr a plnicí tlak dmychadla vpravo.

Předchozí KAPITOLY Následující
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků