Fiat 500 O.CT Tuning: laděný prcek z Rakouska

Rakouská tuningová společnost O.CT Tuning si připravila nový paket optických a technických modifikací pro novou pětistovku.

Malý Fiat 500 se stal od svého uvedení na trh hojně upravovaným vozem, kromě originálních sportovních prvků Abarth jsme na něm měli možnost vidět i mnoho více či méně povedených počinů tuningových firem. O ten nejnovější se postarala společnost O.CT Tuning z nedalekého Rakouska, přičemž hlavním záměrem bylo pozvednout výkon na opravdu zajímavé hodnoty.

Představitelé společnosti pro tentokrát úpravy zevnějšku vynechali, nečekejte tedy nějaký masivní nárazník se skvělými aerodynamickými vlastnostmi. Přibylo jen několik polepů a pro vytváření lepšího dojmu byly osazeny 16" černá litá kola. Celý smysl tohoto projektu totiž spočívá právě v tom, co se nachází pod kapotou.
 
Úpravám bohatě posloužil 1,3 litrový agregát Multijet, kterého celkový výkon vzrostl mj. díky novému sacímu potrubí, kalibraci jednotky ECU a přidáním výkonného výfukového systému. Agregát se nyní posílil celkem o 15 koní, což znamená, že celkový výkon činí 90 koní (66 kW), stydět se nemusí ani za maximální točivý moment 180 Nm. Malé „pěti-kilo“ nyní zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy, co je přesně o tři vteřiny méně než u sériové verze.
 

Svoje nejnovější dílo předvede společnost již příští měsíc na autosalonu v Leipzigu a s prodeji prvních kusů se má začít někdy v červnu.

Tip: Přečtěte si náš test Fiatu 500 1,3 Multijet.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 O.CT Tuning
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků