Muzete mi nekdo, prosim, prozradit, jak tohle vlastne funguje? To opravdu pri zastaveni na semaforu zdechne motor a pri seslapnuti spojky mi to starter znovu sam natoci? Neni to na ukor zivotnosti celeho motoru?
Nejen na úkor životnosti motoru ;)Tady ale nejde vůbec o to, zda je to reálně přínosné a reálně k něčemu. To je o tom udělat dobře pár ekologistům a EK. Pro ně se to dělá, ne pro řidiče.
Ale prdlajs. Teply restart se na zivotnosti bezneho nepreplnovaneho motoru ktery je na to konstrukcne uzpusoben (robustnejsi starter) nepodepise nijak. Proste spalovaci motor ma z principu (napr. oproti elektrickemu) nevyhodu, ze kdyz ho nikdo nepotrebuje musi chudak stara stale bezet, stale spotrebovavat palivo a stale smrdet svemu okoli pod nos. Je to normalni inzenyrsky pristup - hledat mista, kudy se ztraci energie zbytecne a ta mista vyresit. Nevim proc do toho motate ekology. Je to odpoved automobilek na dlouhodoby trend zdrazovani paliv.
Automobilkam se to libi hlavne proto ze kdyz napisou ze to zere o 0,3 litru min tak to vypada dobre na papiru a je to neco navic takze si za to nechaji jeste priplatit. A emise snizujou protoze jim to EU apod tvrde narizujou ... Jinak by se na to mohly automobilky zvysoka vy****
Jo, to je duvtipna strategie. Americke automobilky se na emise, potazmo spotrebu take zvysoka . Jestli jsi posledni clovek v CR ke kteremu jeste nedorazilo jak dopadly, muzu ti o tom napsat.
Dopadly tak jak dopadly protoze nebyly schopny se prizpusobit rychle zmene na trhu. A pokud vim tak na tom evropske a japonske automobilky taky nejsou ruzove zrovna a muzou mit emise treba ruzove.
Kolik žere motor při startu? Asi málo, když se vyplatí na semaforu chcípnout a znovu nastartovat..
Když jezdíš s autem převážně ve městě (a to 500) tak to udělá pár deci na sto. A navíc když ti to dají jako ve std výbavě jako třeba u BMW tak tě to může jenom potěšit. Jestli by tě to ale nějak otravovalo a nebo bys zrovna nechtěl típat motor tak stači jenom lehce nechat nohu na spojce a je klid
Diky za potvrzeni toho, ze je to na prd :-) Nemuzu se zbavit dojmu, ale nekteri lide v touze po ekologii jsou jak smyslu zbaveni.
Takze to bude vlastne zrat o 0,3 litru min, produkovat o 6 gramu min CO2 a vyroba tohohle kramu bude energeticky mnohem narocnejsi nez to co to usetri.
A na to mas nejaky cisla, nebo se podivas a hned je ti to proste jasny, jak byva na tomto webu zvykem?
Tak snížení spotřeby a emisí je uvedené v článku, takže čísla jsou jasná.
Jo. Cisla jsou jasna. Proste to je jeden z dalsich kroku, ktery snizi emise i spotrebu spalovaciho motoru o par procent. Kazda dalsi nova generace motoru ma o par procent mizsi emise i spotrebu a je z pocatku o neco drazsi. Nekdy se toho dosahne treba pomoci CVT nekdy turbem, nekdy vstrikovanim, nekdy pomoci StopStart. Vazne nechapu k cemu ty blafy o Bursikovi.
Teda ne CVT ale VVT. I kdyz CVT mozna trochu taky. Z PLR do NDR ....
Takovy je prvotni predpoklad pro vsecko co se nazyva eko a nebo bio ... Treba tomu krivdim a treba "zrovna tohle" se vyplati
Ale at to akorat nevypada ze jenom kritizuju eko a bio ... tak jsem pro zavedeni povinneho vyzkumu energeticke a materialove narocnosti behem celeho zivotniho cyklu na vsecky podobne zlepsovaky ... bo na tohle nikdo nehledi a vseci akorat vidi emise a spotrebu ...
Ale Bursík bude mít radost. A život má být o tom dělat lidem radost, ne?
A jo, vlastne ... :-) ja skoro zapomel ze je dulezite delat ostatnim radost :-) A pan Bursik tak smutne kouka porad ... :-) Od nynejska se musime vsichni spojit a delat panu Bursikovi jenom radost :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.