Fiat 500 k dispozici už i s technologii Start&Stop

18 komentářů

MadMack
10. února • 13:51

Muzete mi nekdo, prosim, prozradit, jak tohle vlastne funguje? To opravdu pri zastaveni na semaforu zdechne motor a pri seslapnuti spojky mi to starter znovu sam natoci? Neni to na ukor zivotnosti celeho motoru?

Radek Ondrášík
10. února • 14:09

Nejen na úkor životnosti motoru ;)Tady ale nejde vůbec o to, zda je to reálně přínosné a reálně k něčemu. To je o tom udělat dobře pár ekologistům a EK. Pro ně se to dělá, ne pro řidiče.

ZocelenyDrapalik
10. února • 17:34

Ale prdlajs. Teply restart se na zivotnosti bezneho nepreplnovaneho motoru ktery je na to konstrukcne uzpusoben (robustnejsi starter) nepodepise nijak. Proste spalovaci motor ma z principu (napr. oproti elektrickemu) nevyhodu, ze kdyz ho nikdo nepotrebuje musi chudak stara stale bezet, stale spotrebovavat palivo a stale smrdet svemu okoli pod nos. Je to normalni inzenyrsky pristup - hledat mista, kudy se ztraci energie zbytecne a ta mista vyresit. Nevim proc do toho motate ekology. Je to odpoved automobilek na dlouhodoby trend zdrazovani paliv.

Ja
10. února • 17:44

Automobilkam se to libi hlavne proto ze kdyz napisou ze to zere o 0,3 litru min tak to vypada dobre na papiru a je to neco navic takze si za to nechaji jeste priplatit. A emise snizujou protoze jim to EU apod tvrde narizujou ... Jinak by se na to mohly automobilky zvysoka vy****

ZocelenyDrapalik
10. února • 23:20

Jo, to je duvtipna strategie. Americke automobilky se na emise, potazmo spotrebu take zvysoka . Jestli jsi posledni clovek v CR ke kteremu jeste nedorazilo jak dopadly, muzu ti o tom napsat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ja
11. února • 10:55

Dopadly tak jak dopadly protoze nebyly schopny se prizpusobit rychle zmene na trhu. A pokud vim tak na tom evropske a japonske automobilky taky nejsou ruzove zrovna a muzou mit emise treba ruzove.

beat
10. února • 15:31

Kolik žere motor při startu? Asi málo, když se vyplatí na semaforu chcípnout a znovu nastartovat..

Ahoj?!
10. února • 15:41

Když jezdíš s autem převážně ve městě (a to 500) tak to udělá pár deci na sto. A navíc když ti to dají jako ve std výbavě jako třeba u BMW tak tě to může jenom potěšit. Jestli by tě to ale nějak otravovalo a nebo bys zrovna nechtěl típat motor tak stači jenom lehce nechat nohu na spojce a je klid

MadMack
10. února • 14:13

Diky za potvrzeni toho, ze je to na prd :-)
Nemuzu se zbavit dojmu, ale nekteri lide v touze po ekologii jsou jak smyslu zbaveni.

Ja
10. února • 8:11

Takze to bude vlastne zrat o 0,3 litru min, produkovat o 6 gramu min CO2 a vyroba tohohle kramu bude energeticky mnohem narocnejsi nez to co to usetri.

ZocelenyDrapalik
10. února • 9:50

A na to mas nejaky cisla, nebo se podivas a hned je ti to proste jasny, jak byva na tomto webu zvykem?

Radek Ondrášík
10. února • 10:27

Tak snížení spotřeby a emisí je uvedené v článku, takže čísla jsou jasná.

ZocelenyDrapalik
10. února • 17:18

Jo. Cisla jsou jasna. Proste to je jeden z dalsich kroku, ktery snizi emise i spotrebu spalovaciho motoru o par procent. Kazda dalsi nova generace motoru ma o par procent mizsi emise i spotrebu a je z pocatku o neco drazsi. Nekdy se toho dosahne treba pomoci CVT nekdy turbem, nekdy vstrikovanim, nekdy pomoci StopStart. Vazne nechapu k cemu ty blafy o Bursikovi.

ZocelenyDrapalik
10. února • 17:36

Teda ne CVT ale VVT. I kdyz CVT mozna trochu taky. Z PLR do NDR ....

Ja
10. února • 9:58

Takovy je prvotni predpoklad pro vsecko co se nazyva eko a nebo bio ... Treba tomu krivdim a treba "zrovna tohle" se vyplati

Ja
10. února • 10:06

Ale at to akorat nevypada ze jenom kritizuju eko a bio ... tak jsem pro zavedeni povinneho vyzkumu energeticke a materialove narocnosti behem celeho zivotniho cyklu na vsecky podobne zlepsovaky ... bo na tohle nikdo nehledi a vseci akorat vidi emise a spotrebu ...

Radek Ondrášík
10. února • 8:54

Ale Bursík bude mít radost. A život má být o tom dělat lidem radost, ne?

Ja
10. února • 9:18

A jo, vlastne ... :-) ja skoro zapomel ze je dulezite delat ostatnim radost :-) A pan Bursik tak smutne kouka porad ... :-) Od nynejska se musime vsichni spojit a delat panu Bursikovi jenom radost :-)

Doporučujeme

Články odjinud