Na neutuchající zájem o spalovací „pětistovku“ Fiat opravdu zareaguje uvedením nové mild-hybridní verze.
O možném příchodu nového hybridního Fiatu 500 se začalo mluvit před pár týdny. Nyní už italská automobilka oficiálně potvrzuje, že udrží spalovací variantu městského hatchbacku v nabídce. Zatímco ovšem ukončí současnou generaci konvenční varianty 500 (v prodeji od roku 2007) z důvodu nevyhovující aktivní a kybernetické bezpečnosti, nový hybrid postaví Fiat na základu nejnovější, dosud pouze elektrické generace 500e (v prodeji od roku 2020).
Fiat rovněž odhalil, že novinka ponese označení Fiat 500 Ibrida. Ve vcelku překvapivém kroku tedy svůj elektromobil značka zpětně vybaví spalovacím motorem v mild-hybridní specifikaci. Italského výrobce k tomu vedou globálně upadající prodeje elektrických vozů, které se rovněž projevily nutným omezením výroby v továrně Mirafiori v Turíně – právě zde se bude nový model 500 Ibrida snažit opět navýšit výrobní kapacitu (výroba odchozího spalovacího modelu 500 probíhá v Polsku).
S italským jménem a výrobou na domácí půdě pomůže hybridní „pětistovka“ také zlepšit vztahy s italskou vládou, od které dříve mířila na Fiat kritika za klesající výrobu v zemi a produkci některých modelů v zahraničí, přestože odkazují právě na italský původ. Jak může střet automobilky koncernu Stellantis s italskou vládou vypadat, ukázalo nedávno nucené přejmenování Alfy Romeo Milano na Junior – právě z důvodu italského jména a neitalské výroby v Polsku.
Příchod novinky plánuje Fiat na přelom roků 2025 a 2026. O technice se zatím podrobněji nezmiňuje, lze ale předpokládat, že pod kapotu nasadí nadále vyhovující litrový mild-hybridní tříválec, který již známe z odchozího modelu 500 nebo Pandy. V obou modelech produkuje motorizace výkon 51 kW (70 koní).
Pohled na nejnovější 500 Ibrida zatím Fiat neposkytl, designově se však od elektromobilu zřejmě nebude v mnohém lišit. Zatraktivnit elektrickou verzi 500e se nicméně Fiat nyní snaží speciální edicí Mirafiori (na fotkách), odkazující právě na domovskou továrnu vozu. Kabriolet je standardně vybaven 360stupňovým parkovacím asistentem, prémiovým audiosystémem JBL a především chromovanými doplňky se speciální grafikou a jménem továrny. Edice bude od léta dostupná výhradně na italském trhu.