Fiat 500 hlásí 1,5 milionu v Polsku vyrobených kusů

Fiat 500 hlásí 1,5 milionu v Polsku vyrobených kusů

Novodobý Fiat 500 (volně inspirovaný původním Cinquecentem z 50. let) dosáhl významného milníku. Z továrny v polském městě Tychy vyjel kus s pořadovým číslem 1 500 000. Jubilantem se stal Fiat 500 1.2 Pop, určený pro zákazníka ve Francii.

Fiat 500 se v Polsku vyrábí od roku 2007. O tři roky později Fiat spustil jeho výrobu rovněž v Mexiku, ale aktuální milník se týká polské továrny. Celkový počet vyrobených kusů je tedy vyšší. 

Fiat 500 s motorem 0,9 l/77 kW, výbavou Cult a digitálními přístroji

Fiat 500 s motorem 0,9 l/77 kW, výbavou Cult a digitálními přístroji

Novodobý Fiat 500 se stal pro italskou automobilku ohromným a nečekaným úspěchem. Původně přitom vznikl trochu jako znouzectnost. Fiat neměl prostředky na vývoj zcela nového minivozu, proto vedení rozhodlo o překarosování tehdejší Pandy. Na design dohlížel Frank Stephenson, který stál i u znovuzrození Mini. Později vzpomínal, že on ani jeho kolegové z vedení Fiatu tehdy nedoufali, že se nová pětistovka stane takovou ikonou. 

I proto Fiat dlouho váhal s modernizací úspěšného designu. Fiat 500 vydržel ve výrobě bez vzhledových změn prakticky až do letošního roku, kdy teprve prošel faceliftem – ovšem velmi opatrným

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků