Fiat 500 Ferrari Dealers Edition: 268 koní

U Pogea Racing si vzali do parády malý Fiat 500 a vytáhnuli z něj až neskutečný výkon. Je libo „pětikilo” s výkonem nejlepších hot hatchů?

Pro některé vozy či tuningové výtvory je třeba hledat zvláštní označení, u jiných stačí říci jedinou cifru - výkon motoru. Fiat 500 upravený firmou Pogea Racing je přesně ten druhý případ, takřka 270 koní v tak malém autě hovoří za mnohé.

U Pogea Racing upravili vůz s úplným názvem Fiat 500 Ferrari Dealers Edition, ale zvolili možná až příliš zbytečně komplikovanou cestu. Upřímně řečeno jsem ani nevěděl, že nějaká edice Fiatu 500 pro zákazníky Ferrari vůbec existuje, ale nedivím se tomu, Fiat takové věci dělá rád. Za základ tak posloužil vcelku vzácný model, který je ale shodný i s mimo dealerství Ferrari dostupným Fiatem 695 Abarth Tributo Ferrari, který jsme vám představili již téměř před rokem. Se svými 180 koňmi výkonu z motoru 1,4 turbo je i tak extrémním dílkem, pro tohoto úpravce to ale zjevně bylo hrozivě malé číslo.

Motor tak dostal větší turbodmychadlo, výkonnější mezichladič ztlačeného vzduchu, větší vstřikovací trysky, nový výfukový systém včetně průchodnějšího katalyzátoru a samozřejmě tomu všemu adekvátně uzpůsobené řízení motoru. Výsledek? Výkonaž 268 koní a 330 Nm točivého momentu.

Dynamiku vozu bohužel úpravce nezveřejnil, ale pochlubil se tím, že mimo upraveného motoru dostal vůz také výkonnější brzdy s čtyřpístkovými třmeny, které zajistí brzdnou dráhu kratší o celých 1,8 metru.

Podle tunera lze tento kit aplikovat na jakýkoli Fiat 500 Abarth, ne nutně jen na jeho vzácné Ferrari provedení, i proto mohl za základ zvolit něco „obyčejnějšího”, čímž by oslovit širší spektrum publika. Ptáte-li se na cenu, pak budete možná příjemně překvapeni - hotovou kapesní raketu vám z vašeho fiátku udělají u Pogea Racing za 3 400 Eur, tedy ani ne za 90 tisíc Kč. Pravda, vzhledem k ceně vozu to není málo, ale za takto výraznou úpravu to není ani mnoho. Však 268 koní nemá třeba ani BMW 130, Audi S3, kompaktní „eRkové” Volkswageny, Mégane Renault Sport a další a další, vedle tohoto díla dost možná i alegorické vozy s výrazně vyšší cenou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Ferrari Dealers Edition od Pogea Racing

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 216 000 Kč
Fiat Grande Punto 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 85 359 km
Cena: 80 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 473 km
Cena: 46 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků