Fiat 500 dostal nový diesel 1,3 Multijet II, nabídne více síly i nižší spotřebu

Nepochybně nejstylovější člen rodiny Fiatů dostal do vínku nový dieselový agregát. Ten zaujme nejen lepší dynamikou, ale i nižší spotřebou, kvůli které se vznětové agregáty těší (zejména u nás) až přehnané oblibě. Novinka v podobě 1,3 litrového Multijetu II zatím ale pro střední Evropu nebyla potvrzena, těšit se na něj ale můžou v Itálii a Velké Británii, kde se pětistovky vybavené tímto agregátem objeví už v nejbližší době.

Nový diesel nahrazuje obdobnou jednotku disponující výkonem 75 koní. Nový Multijet II přichází s filtrem pevných částic a standardně i se systémem stop and start a oproti nahrazované jednotce se může pochlubit výkonem 95 koní při 4 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 200 Nm dosahovaným již na úrovni 1 500 ot./min. Když už jsme v úvodu zmínili dynamiku, pak vězte, že tato 1,3 je na tom oproti předchozímu agregátu o poznání lépe - z nuly na stovku totiž zrychluje již za 10,7 sekundy (předtím 12,5 s) a maximální rychlost dosahuje až 181 km/h (předtím 165 km/h). Tím nejlepším má být neudávaná kombinovaná spotřeba 3,9 l/100 km a to se prý vyplatí...

Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků