Fiat 500 dostal nový diesel 1,3 Multijet II, nabídne více síly i nižší spotřebu

Nepochybně nejstylovější člen rodiny Fiatů dostal do vínku nový dieselový agregát. Ten zaujme nejen lepší dynamikou, ale i nižší spotřebou, kvůli které se vznětové agregáty těší (zejména u nás) až přehnané oblibě. Novinka v podobě 1,3 litrového Multijetu II zatím ale pro střední Evropu nebyla potvrzena, těšit se na něj ale můžou v Itálii a Velké Británii, kde se pětistovky vybavené tímto agregátem objeví už v nejbližší době.

Nový diesel nahrazuje obdobnou jednotku disponující výkonem 75 koní. Nový Multijet II přichází s filtrem pevných částic a standardně i se systémem stop and start a oproti nahrazované jednotce se může pochlubit výkonem 95 koní při 4 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 200 Nm dosahovaným již na úrovni 1 500 ot./min. Když už jsme v úvodu zmínili dynamiku, pak vězte, že tato 1,3 je na tom oproti předchozímu agregátu o poznání lépe - z nuly na stovku totiž zrychluje již za 10,7 sekundy (předtím 12,5 s) a maximální rychlost dosahuje až 181 km/h (předtím 165 km/h). Tím nejlepším má být neudávaná kombinovaná spotřeba 3,9 l/100 km a to se prý vyplatí...

Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků