Fiat 500 Diesel: jediný diesel na benzin

Ano, tento Diesel můžete mít i s benzínovým motorem. Jde totiž o pevné sepjetí s oděvní značkou, nikoli druhem pohonu...

Jak již jsme u italských značek zvyklí, limitované edice s módním akcentem jsou takřka na denním pořádku. Jen před několika dny jsme vás informovali o vzniku série Lancia Ypsilon Versus, vyvinuté ve spolupráci s jednou ze značek impéria Versace. V paříži se však objevil ještě jiný klenot, který do třídy malých vozů přináší exkluzivní materiály a dokonalé zpracování, známé jinak takřka výhradně od vozů nejvyšších tříd. Jedná se o populární Fiat 500 v provedení Diesel.

Ano, Fiat 500 můžete získat se vznětovým motorem, ale v případě této edice je vše trochu jinak. Přídomek Diesel zde totiž vzešel ze spolupráce Fiat Style Centre a módní značkou Diesel, kterou vedou pánové Roberto Giolito a Wilbert Das. Vznikl výrobek, který nese hrdou visačku Made in Italy a představuje skloubení toho nejlepšího, co od italských firem očekáváme. Vozy Fiat 500 Diesel budou k dispozici v barvách Diesel Green, Diesel Black a Diesel Bronze.

Zvenčí se vozy vyznačují šestnáctipalcovými ráfky s logem Diesel na středech, specifickými obklady středových sloupků s nápisy Diesel a v případě nejsilnější verze též žlutými brzdovými třmeny. Karosářské doplňky včetně krytů zrcátek, masky chladiče nebo otěrových lišt jsou vyvedeny v matně lesklé, „saténové“ povrchové úpravě oceli. Třešničkou na dortu je pětice ventilačních otvorů na zádi, které připomínají legendární „pětistovku“ první generace, na kterou ta současná svým vzhledem navazuje. Veškeré čalounění interiéru nese značku Diesel. Loga této značky se nacházejí přímo na přístrojovém štítě a hlavici řadicí páky a zvláštní kapsy po stranách předních sedadel mají připomínat kapsy na riflích Diesel.

Fiat 500 Diesel vychází z produkčního provedení Sport a je k dispozici se třemi pohonnými jednotkami, splňujícími normu Euro V. Zážehovými variantami jsou čtyřválce 1,2 l o výkonu 69 koní a 1,4 l s výkonem rovných 100 koní, stylově pasující vznětový motor je známý a velmi povedený Multijet s objemem 1,3 l a výkonem 75 koní. Všechny motory se standardně dodávají s pěti, či šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, benzínové varianty jsou pak k dostání také s pětistupňovou robotizovanou převodovkou Dualogic s možností sekvenčního řazení.

Omezené série italských vozů, vyrobené ve spolupráci s oděvními značkami, nejsou nijak výjimečné, ale nelze jim upřít upřímnou snahu o zachování italského vkusu a stylu. Ty jsou zachovávány díky skutečně preciznímu výběru materálů a jejich znamenitému zpracování, čímž se tyto série významně liší od podobných, vesměs mimoitalských počinů ze sedmdesátých let. Pokud se vám Fiat 500 líbí, ale připadá vám příliš obyčejný, verze Diesel vás možná zaujme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Diesel

 

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 65 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků