Sháníte stylovku na léto? Fiat 500 Colezzione umí stát i přes půl milionu

Fiat 500 v loňském roce oslavil 60 let své existence. Po loni představené edici Sessantesimo si řekneme něco o linii Colezzione, která právě vstupuje na český trh.

Jenom hrstka evropských automobilů má takové kouzlo a historické dědictví jako Fiat 500. Nástupce modelu Topolino se začal vyrábět už v roce 1957 a loni tedy oslavil šedesát let existence, což Italové nenechali bez odezvy. Vznikla 560kusová edice Sessantesimo představená loni v Ženevě a jednou by mohla mít sběratelkou hodnotu. Stejně jako edice Colezzione, která přichází na náš trh v jednašedesátém roce života pětistovky.

Fiat slaví 60 let modelu 500. Do Ženevy přiveze jeho speciální edici

Fiat slaví 60 let modelu 500. Do Ženevy přiveze jeho speciální edici

Že se jedná o sběratelský kus, napovídá už samotný název Colezzione (sbírka), na rozdíl od edice Sessantesimo však vůz není omezen počtem vyrobeným kusů. Na našem trhu se nabízí jak s uzavřenou, tak otevřenou karoserií (500C) a v základu nabízí velmi slušnou výbavu: pět airbagů včetně kolenního pro řidiče, přední mlhovky, dálkové ovládání centrálního zamykání, litá 16palcová kola, manuální klimatizaci, tempomat, elektricky ovládaní okna a vnější zpětná zrcátka nebo rádio se čtyřmi reproduktory, 5palcovým dotykovým displejem a bluetooth handsfree.

Test ojetiny Fiat 500: Sladký život za 80 tisíc Kč, nebo italské problémy?

Test ojetiny Fiat 500: Sladký život za 80 tisíc Kč, nebo italské problémy?

Co se exteriéru týče, nepřiplácí se pouze za bílý lak Gelato. Za slonovinový odstín už dáte 7500 korun, modrá metalíza Dipinto di blu stojí 8500 Kč, a pak jsou tady dvě dvoubarevné verze po 24.000 korunách – vždy se základem v bílé Gelato a horní polovinou karoserie buď v zeleném odstínu Lattementa, nebo šedém Lunare. Vedle množství chromaných lišt (dokonce i jednou vedoucí středem kapoty) pak vůz poznáte podle chromovaných krytů zrcátek či koženého interiéru s velice „praktickým“ bílým potahem volantu.

Nejbizarnější úprava všech dob? Inspirací pro tento Fiat 500 byla kámasútra!

Nejbizarnější úprava všech dob? Inspirací pro tento Fiat 500 byla kámasútra!

Základní výbavu můžete rozšířit spoustou volitelných prvků, a to buď v rámci paketů, nebo samostatně. Třeba paket UConnect Nav za 16.000 Kč obsahuje rádio se 7palcovým displejem a navigací či dva další reduktory, paket City za 8000 Kč přidá dešťový a světelný senzor a zadní parkovací čidla. Můžete mít i audio Beats (10.500 Kč), kůží čalouněnou řadicí páku (2200 Kč), automatickou klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče (2400 Kč) či prosklenou střechu s elektrickým ovládáním. Tedy alespoň za předpokladu, že rovnou nesáhnete po kabriu.

Další unikát: Krásný Fiat 500 Lusso je na prodej. Připravte si balík

Další unikát: Krásný Fiat 500 Lusso je na prodej. Připravte si balík

Nicméně, slušná sériová výbava a fakt, že se jedná o speciální edici, si vybírají svou daň na vyšší základní výbavě. Na výběr jsou tři motory včetně naftového, z nichž ten nejdostupnější (1.2 8v/51 kW) stojí 408.000 Kč v případě uzavřené verze a 478.000 Kč v případě kabria. Přes půl milionu se pak umí dostat kabrio 0.9 TwinAir/62 kW (508.000 Kč) a jedna-trojka Multijet/70 kW (538.000 Kč), a to už je dost i na stylové miniauto.

Fiat 500 Colezzione - technická data a české ceny
Motor 1.2 MPI 8v 0.9 TwinAir 1.3 MultiJet
Převodovka 5M* 5M 5M
Zdvihový objem [cm3] 1242 875 1248
Válce/ventily 4/2 2/2 4/4
Největší výkon [kW/min] 51/5500 62,5/5500 70/4000
Točivý moment [N.m/min] 102/3000 145/1900 200/1500
Maximální rychlost [km/h] 160 173 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,9 11 10,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,9 3,8 3,4
Základní cena [Kč] 408.000 438.000 473.000
Cena kabrio [Kč] 478.000 508.000 538.000
*příplatek za Dualogic činí 32.000 Kč
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků