Fiat 500 bude v prodeji i v síti Chrysleru

Je rozhodnuto a toužebné hlasy řady Američanů z minulých let byly vyslyšeny: vozy Fiat 500 se na sklonku příštího roku začnou prodávat v amerických dealerstvích Chrysleru. K návratu Fiatu na místní trh, o němž předtavitelé italského gigantu mluví již několoik let, přispělo nedávné převzetí Chrysleru právě Fiatem. Podle vedení Fiatu bude „pětistovka“ jediným Fiatem, jenž se za velkou louží pod touto značkou objeví, a očekává se od něj podobný úspěch, jakého zde dosáhlo Mini od BMW. Richard Gadeselli, Fiatův viceprezident pro komunikaci, zároveň zdůraznil, že nástup dalších italských aut na trhy USA nebude pouhým přejmenováním evropských aut na Chryslery. Půjde spíše o sdílení platforem a motorů, vývoj celých vozů pak má probíhat přímo u Chrysleru. Celkově by jich mělo být až sedm, Gadeselli však uvedl, že „... vozy budou americké a konstruované a vyráběné pro americké zákazníky americkou společností“. 

Plánovaný nástup Fiatu 500 na americký trh by navíc mohl mít ještě jeden efekt: možná pomůže rozhoupat jiné evropské automobilky k tomu, aby zde začaly nabízet své malé modely. Řada z nich si totiž s touto myšlenkou již roky pohrává, příkladem může být Ford, jenž se zatím stále nerozhodl, jestli zde bude nabízet typ Ka.

bazar

Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 210 000 Kč
Fiat Doblo 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 130 402 km
Cena: 141 000 Kč
Fiat Stilo 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 145 428 km
Cena: 54 000 Kč
Fiat Stilo 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 69 473 km
Cena: 95 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 131 914 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 140 196 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků