Fiat 500 bude i jako hybrid. A bude skutečně úsporný

60 komentářů

Roger
17. srpna • 11:01

Nebylo by lepsi vykaslat se na nejaky dvouvalec, spoustaspojkove prevodovky a podobne blbiny a proste tam dat vetsi baterku?
Nebo aspon alternator - cekal bych, ze misto pripojeni benzinaku i elektromotoru na napravu by to mohlo vyjit lip (nemluve o odstraneni prevodovky atp.).

w
17. srpna • 20:57

uplne najlepsie dat rovno elektromotory ako pohon do prednych kolies (aj namiesto brzd) a benzin ako zdroj energie

Mav
18. srpna • 0:09

Když jedu 80 -90, a v klidu, jsem v autě sám, gumy natlakovaný na 2,4 a 2,6 atm, tak jedu s OCTAVIA COMBI 1,9 Tdi ALH na dálku za 3,3 litru, a nepotřebiji k tomu Pidiauto.Ve třech za 3,8. Ať žije nafta.

ZocelenyDrapalik
18. srpna • 9:59

To ja kdyz, topim v kotli starejma pneumatikama, tak mam vytopenej barak uplne zadarmo ! Jen sousedi porad nadavaj, ze se dusej. Vubec netusim proc. Asi zavisti.

čmelák
18. srpna • 18:10

těžký překousnout, že diesel má větší efektivitu, než benzinový motor, že? Si myslíte, že ten váš oxid uhelnatý je nějaký neškodný?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ZocelenyDrapalik
18. srpna • 20:34

Existuje nekolik cest jak dosahnout nizkou spotrebu. Kdyz si otravite nejblizsi okoli vcetne sousedu palenim starych pneu, tak kazdy pochopi, ze to neni ta spravna cesta, i kdyz je nejlevnejsi. Kdyz svoje jedy vypoustite za jizdy do prostoru a tim je rozptylujete po velke plose, tak uz se vsichni tvari, jako ze nic nez nizka spotreba nas nemusi zajimat. Benzinovy hybrid neni zadny ideal, ale co se tyka emisi nesahaji mu dizly ani po kotniky. Pomalu nastava cas, aby jizda dizlem byla stejne spolecensky neprijatelna jako paleni starych pneumatik.

čmelák
19. srpna • 9:53

nejdříve se podívejte, kolik jiných jedů vypouští benzinový motor, který ať to chcete vidět, či nechcete, prostě má méně dokonalé spalování, tak je tato debata jen o tom, který z oněch dvou motorů vypouští jedů více.Mluvíte, jako kdyby diesel neznal filtry pevných částic, zatímco benzinový motor vypouštěl vodní páru.

ZocelenyDrapalik
19. srpna • 10:52

Staci prolistovat napr. normu EURO4, aby clovek zjistil, ze vsechny paramatry, krome zdravineskodneho CO2 jsou pro benzinovy motor o poznani lepsi. Pevne castice ma dokonce benzin bez filtru radove nizsi nez naftak s filtrem. Filtr neudela z naftaku cisty motor. Je to jenom pomucka vylepsujici spatne svedomi. Ale to je znama vec. Nema smysl vas tady o tom presvedcovat. Vtip je v tom, ze diky rekuperaci dokaze hybrid energii ktera se ztraci v brzdach (cca 20% spotreby), znovu pouzit, ale tentokrat jiz jako cistou elektrinu, a beztak lepsi emisni charakteristiky jeste o toto cislo vylepsit. Ale rikam. Hybrid neni ideal. Je to prvni krok k elektromobilu, kam vse velmi rychle smeruje.

čmelák
19. srpna • 12:30

u hybridu se shodnem, nicméně norma nemění nic na tom, že benzinový motor má několikanásobně větší produkci oxidu uhelnatého. Opravdu to máte "prašti nebo uhoď"

pepa
19. srpna • 15:23

Fakticka poznamka.
Benzinak EU3 v provozu na LPG ma 10x nizsi emise CO nez pri chodu na benzin.
Pri zahrivani motoru a katalyzatoru navic nepachne karcinogennim benzenem, protoze ten v LPG proste neni B-]

Petr1968
18. srpna • 11:18

Lidi jsou divní.Závidí i teplo:-O:-O:-O

Radek
18. srpna • 9:07

A teď tu o karkulce. Ano, je to reálné, ale v praxi takový provoz moc není. Obzvlášť poslední dobou člověk jezdí pořád jen v zácpě, viz každý pátek a neděle z/do Prahy.

Niemand
18. srpna • 12:59

Mno ja jezdim se stejnym vozem velmi podobne. Pokud jedu sam, jedu v klidu a vyuzivam maximalne moznosti auta = trapim to kolem 1000-1500 otacek na 5ku mimo obec, tak jezdim za 3.5-4.5, podle zatizeni, vetru, cesty (nesmi byt kopcovita) atd.Z a do prace jezdim bezne do 4.2l a to mam par prejezdu, kopcu a 3 obce a rozjizdim studeny motor na kratkou vzdalenost.Takze i ja rikam, ze spotreba lehce pod 3 litry na auto, ktere ma o x set kilo mene, ma skoro polovicni obsah + elektromotor + technicke speky jako start/stop, specialni prevodovku a urcite nizkovalive pneu (ja mam 205ky), tak to neni zase tak fantasticka spotreba.Ale zase zalezi, pokud to pojede za 3l i ve meste za bezneho provozu, pak je to vynikajici, pokud jenom za klidnych podminek mimo mesto, tak je to jen o 0.5l lepsi nez tezky naftak.

miso 
17. srpna • 17:39

asi tak, japonci uz maju 2 roky exkluzivny patent na akumulatori o !700%! vykonnejsie pripravene na bezne pouzivanie. zatial vsak niesu nikde, ktovie preco :)

ZocelenyDrapalik
17. srpna • 13:55

Bezpochyby to behem nekolika malo let prijde take. Zatim je bohuzel motor+prevodovka+atd levnejsi nez velke baterky. Proto se pouziva jen tak velka baterie, aby se maximalne vyuzila moznost rekuperace, nebo u plug-in hybridu se projektuje baterka maximalne tak velka, aby pokryla prumerny denni dojezd (tj nejakych 20-50km). Osazovat baterii aby dojezd byl stejny jako u spalovaku - tj nekolik stovek km, je neekonomicke, protoze baterie takove kapacity by byly extremne drahe a bezny clovek by kapacitu vyuzil jen nekolikrat do roka. Proto je zatim ekonomicky vyhodnejsi hybrid s omezenou bateriovou kapacitou a levnym malym spalovakem. Generator namisto primeho napojeni na kola je zajimava myslenka, ale je otazka, zda by to v tomto okamziku prineslo neco navic - cena generatoru+vetsiho elektromotoru versus cena spojky+prevodovky by byla asi +- podobna, takze ten prechod by sam o sobe mnoho neprinesl. Teprve v okamziku, kdy se to preklopi a auto bude primarne elektromobil, tak prijde i generator a zmizi spojka + prevodovka - tak jako u Chevroletu Volt. Vidim to tak, ze ke zmene bude dochazet v prubehu prvni pulky noveho desetileti.

Mr.Murphy
17. srpna • 9:48

Nechápu, proč "pan redaktor" blábolí v textu o "zelených slepcích" v souvislosti s produkcí CO2 při provozu automobilu....Každý kdo má v hlavě mozek ví, že CO2 není jediná škodlivina ve výfukových plynech, nicméně i tak platí, že čím méně CO2 z výfuku půjde tím, tím lépe.... (a taky nejspíš platí, že když má auto málo emisí CO2, má málo i emisí jiných - toto samozřejmě platí jen při srovnání benzín vs. benzín, nafta vs. nafta....)Prostě další tendenční narážka "redaktora", který se snaží lacině vyvolat dojem, že je na straně řidiče v jeho boji s ekoteroristou..... Opravdu duchaplé :-|

Matej Klamo
17. srpna • 10:09

Mozno keby ste si precitali aj moj predchadzajuci prispevok, dostali by ste odpoved na Vasu otazku :-)

čmelák
17. srpna • 10:25

chcete naznačit, že když auto vyprodukuje třeba o 50 procent méně CO2, tak nějakým zázrakem může vyprodukovat více něčeho jiného? ;)Chápu že jsme na serveru, kde si každej srandu ze spojení jako "nízké emise" apod a dělá ramena za použití spojení jako "zátah vocpodu", "ropák" a "socka", ale aspoň vy jako autor byste mohl být nad věcí a neurážet.

Dusan
19. srpna • 7:58

Ano presne to je pravda. Typicke je to u dieselu. Produkci neskodneho v prirode standardne se vyskytujiciho CO2 nahradime vetsi produkci rakovinotvornych jedu, to dava s pohledu ekologie a ochrany zdravi opravdu smysl. 3-[

čmelák
19. srpna • 9:57

zatímco produkce vysoce jedovatého oxidu uhelnatého, který způsobuje úbytek inteligence, je naprosto v pořádku?

black_talon
17. srpna • 13:38

ti tam chybi "pyca", takze spravne je: "s ropakem tahni do pyci socko"

911
17. srpna • 10:47

autor je nahodou velmi nad veci. bo ja nebyt nad veci, tak reknu, ze zeleni je banda zkurvenych ekoteroristu, kteri jsou zde jen pro jebani. a bohuzel pro nas motoristy si vybrali jako pole sveho pusobiste auta. a ne treba letadla, kravy, tovarny, nakladaky a jine mnohem horsi znecistovatele. a proc? protoze jebat nakladaky ci auta je preci mnohem tezsi a politicky mene vdecne! a to ani nemluvim o tom, ze i tyto fiat mrdky znecisti planetu vice, nez kdejake lambo, bo lamb se proda stokrat mene nez fiatu, takze staci umet pocitat.

ABC
17. srpna • 16:45

Takže ty by si raději zavřel 100 "ekologických" továren než 1 "znečišťující" jenom proto, že jich je víc? Ty musíš miít v hlavě pořádný průvan. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
911
17. srpna • 23:54

ne

bingo
17. srpna • 12:00

Takze problem individualni dopravy vyresime tak, ze za kazdou stovku fiatmrdek pridelime jedno poradny Lambo voe B-]

Matej Klamo
17. srpna • 10:41

No tak zas neviem ci sme sa pochopili, ja si urcite srandu z nikoho nerobim a to uz urcite nie v clanku, cize ak slovne spojenie "zeleny slepec" niekoho urazilo, tak to tak skutocne myslene nebolo a pokial to niekomu vyslovene vadi, nie je problem to zmenit. Praveze vo vacsine pripadou sa snazim byt nad vecou a zachovat si ako taku nestrannost a nezaujatost, cize ak sa niekoho dotklo pouzitie spojenia "zeleny slepec", ak som uz spominal, nie je problem to nahradit niecim inym, ako napr. slovom ekolog, alebo podobne... Na druhej strane sa priznam, ze sucasne trendy prehnaneho ekologizmu mi nie su po chuti, avsak moj nazor nikomu nevnucujem, jednoducho sa mi len nepaci ako sa zrazu niektori ludia tvaria, ze myslia a konaju ekologicky, pricom mnohokrat to tak vobec nie je... :-)

max
17. srpna • 17:55

Neuvedomujete si, ze svym pohrdavym a posmesnym vyjdrovanim smerem k lidem, kterym neni jedno co je kolem nich, ze sve pozice ovlivnujete mineni lidi. Jediny, kdo si zaslouzi aby si z nej bylo delano srandu jsou automobilky, kterych marketingove oddeleni se snazi z toho max vytriskat. Viz treba skoda fabia eco, ci jak se to auto se zmenenym naraznikem a motorem s lehce pozmenenym programem jmenuje. Pokud zalezitost tykajici se ekologie postavite jako zalezitost pro zelene slepce a nechate to jen tak, tak to rozhodne jako nestranost nepusobi.

čmelák
17. srpna • 11:08

v pohodě, já svoji reakci asi taky trošku přehnal :)

Petr1968
17. srpna • 8:02

To je sice hezké,ale otázka zní: Za kolik??? Úspora se totiž odvozuje ze slova spořit.A ne utrácet:-D:-D

tom
17. srpna • 8:07

zelené slepce? A co je správné spotřeba 20l/100kh? Kreténe!

Boron
17. srpna • 17:45

Ty seš pěkné hovado - řekni mi proč se nedělají hybridní letadla nebo nákladní lodě, zkrátka ty subjekty, které se podílejí na emisích škodlivin pálením produktů z ropy řádově více, než všechna osobní+nákladní auta dohromady.

ZocelenyDrapalik
17. srpna • 22:18

Tak za prve neni pravda, ze letadla a lode se podileji na emisich radove vice nez auta. To je normalni lez. Naopak podstatnou cast emisi v doprave tvori prave auta. Za druhe napr. na letadla se pripravuji stejne prisne emisni limity co2, jako se pripravuji pro auta. Kdybys byl mene vulgarni a vice studoval, tak bys to vedel. Pravda je takova, ze udelat alternativni pohon pro letadlo je radove slozitejsi problem, protoze napr. zvyseni hmotnosti motoru o 20% je v aute problem zanedbatelny, v letadle velky.

hm
19. srpna • 8:54

Vzdy me velmi "pobavi" ti, kteri plamene haji neco o cem vlastne vubec nic nevi ... nejhorsi je, ze tihle zaslepenci sve vyfabulovane pravde opravdu veri a zapalene se ji snazi sirit dal, uplna tragedie je, kdyz se takovyto zapaleny pomatenec dostane k moci kde muze rozhodovat o ostatnich

Boron
18. srpna • 12:24

http://aktualne.centrum.cz/priroda/clanek.phtml?id=521254jsem líný dál hledat... Najdi nějaká fakta a můžeme se bavit dál. Btw na vulgaritu jsem narážel já, takže to beru, že se mnou souhlasíš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ZocelenyDrapalik
19. srpna • 10:33

A, je. Tady si nekdo precetl jeden clanek v lehce bulvarnim mediu a ma pocit ze pochopil cely vesmir. V tom podivnem clanku se nikde nesrovnavaji emise ruznych druhu dopravy s auty. Rika se, ze lode maji vetsi emise nez letadla. To asi ano. Ovsem uz se nikde nerika, ze letadla i lode dohromady maji znatelne nizsi emise nez auta. Zkuste treba
http://www.cdvgis.cz/text/szp/ovzdusi/greenhouse.htm
a podivejte se, jak drtive velky podil ruznych emisi pripada na auta. (Pro line hledace - emise CO2 aut asi 5x vetsi nez u letadel, emise NOx u aut asi 20 vetsi nez u letadel.) Kdyby jsi nebyl liny hledat, tak takovych studii najdes hromady. Takze jeste jednou - podil automobilove dopravy na emisich je ze vsech druhu dopravy nejvetsi a to vyrazne vetsi nez vsechny ostatni dohromady. A prosimte. Kdyz si chces udelat nazor na odborne veci, hledej serioznejsi zdroje nez bulvarni nebo hromadnesdelovaci servery. Howgh.

Roger
17. srpna • 18:02

A kdo rika, ze se nedelaji? Lode uz davno maji oddelene generatory od pohonu (tj. ekvivalent dieselelektrickych lokomotiv), zatimco automobily se porad upinaji ke spojce a prevodovce. Maji CODAG. U nakladnich lodi se testuje kombinace dieselu a plachet/draku.
S letadly je to radove slozitejsi -- tam se vsichni boji na cokoliv sahnout, protoze kdyz udelaji sebemensi chybu, umiraji stovky lidi. A spadla letadla nejsou moc dobra reklama... Jinak vyzkum v tomhle smeru samozrejme pokracuje -- letecke spolecnosti uvitaji cokoliv, co snizi naklady, obzvlast v posledni dobe s rostoucimi cenami pohonnych hmot.

Boron
17. srpna • 18:28

Dělají, dělají, nechal jsem se unést rozčilením nad urážkami a krátkozrakostí, která tu vládne. Nedávno kolovala médii nějaká senzace s jistou Americkou dporavní společností, která chce létat snad na olej z kokosů, či podobné řepky. Každopádně tyhle pokusy nebo nákladní lodě ve formě katamaranu či jinak upravené jsou procentuálně mizivé a celkové dopady emisí se ještě hooodně dlouho budou vázat na klasické megadiesely v lodích a klasické motory letadel(a to vynechme emise z továren na asijském, africkém a jihoamerickém kontinentu. A k tomu se váže kupčení s množstvím emisí/stát, házení jaderného odpadudo moře, kácení pralesů atd atd atd). Pokud otevřete oči, tak musíte souhlasit s tím, že se autor zcela oprávněně vysmívá tomu, že nás zachrání mediální masáž na osobáky, které z kopce na neutrál sežerou jenom 3l čehokoliv.

Matej Klamo
17. srpna • 9:20

Dobry den. Neviem kde sa o zelenych slepcoch pise v suvislosti so spotrebou. O zelenych slepcoch sa pise v suvislosti s udajom o vyprodukovanych emisiach CO2 na kilometer, co je 90... Neviem aku dolezitost prikladate tomuto udaju Vy, ale ja sa na to skor pozeram tak, ze je to cisto marketing, aby prave Fiat (alebo ktorakolvek ina automobilka) mohol ludi nalakat sposobom "aha ake mate skvele auto, ktore je velmi setrne voci zivotnemu prostrediu". Skratka beznemu majitelovi auta je uplne jedno ci jeho vozidlo produkuje 90 alebo aj 200g emisii CO2 na km, pretoze okrem emissi CO2 toho auto produkuje omnoho viac skodliveho ako len prave spominane emisie. A uz ked ste nacali tu spotrebu, mne sa hodnota 2,9l/100 km zda byt skutocne len velmi idealna, kedze podobnu spotrebu je problem dosiahnut aj na 50ccm motockyli a nie to este na aute... :-)

Špizek
17. srpna • 17:45

Bezneho uzivatele auta sakra zajima, zda jeho vozidlo produkuje 90 nebo 200 g emisi CO2 (o 2,22x vic!), nebot emise CO2 nejsou nic jineho nez jine vyjadreni spotreby! A jestli moje auto spotrebuje nejake mnozstvi paliva, nebo o 2,22x vice mi tak "uplne jedno" opravdu neni!:-P

masdad
17. srpna • 15:09

není to marketing.
Zkus si něco o produkci CO2 přečíst.
Snižováním CO2 se EU snaží stlačit i spotřebu. Jenom blbečkům, co čtou akorát populární články to nějak nedochází

ZocelenyDrapalik
17. srpna • 13:31

Takze spotreba 2.9L je fajn, a emise 90g CO2 je marketingove cislo. Kdy uz lidem jako autor dojde, ze emise CO2 je pouze jine vyjadreni pro spotrebu. Emise CO2 jsou primo umerne spotrebe. Tak proc ty narazky?
Autovyrobci konecne udelaly stroj, ktery po nich "zeleni slepci" pozaduji a svete div se, ono je to dobre i pro uzivatele - extremne nizkou spotrebou. Nizka spotreba kazdeho vcetne autora zaujme, ale naznacit, ze "zeleni slepci" jsou hlupaci nezapomene. Ti "zeleni slepci", bez jejichz soustavneho tlaku by auto s takovou spotrebou jeste leta nuzrelo svetlo sveta. Je to az smesne. Kdyz se ukazuje, ze hybrid muze byt uspornejsi, vykonnejsi a cistsi nez bezny spalovak, tak je treba nalezt strasaka nejakeho "celkoveho drastickeho dopadu na prostredi". No za 2 - 3 roky zjistime, ze to je stejny blabol jako udajna "beznadejnost" hybridu. Holt na technickem pokroku je ze vseho nejtezsi zmena mysleni zatuhlych mozku. Mozna pak i tem zatuhlym mozkum dojde, ze tlak na ekologii je v konecnem stadiu snaha o setreni jejich penezenky.

Seraphin
17. srpna • 9:39

VW Lupo 1.2 z roku 2000 jezdi zcela bezne za 3 litry v eco modu ... proc by to neumel o 9 let novejsi fiat? =)

Donald66
17. srpna • 13:48

Že by ten VW jezdil na naftu ? A byl to proslavený motor TDI ... ? Tenhle Fiat jezdí na benzin a to je krapet rozdil.Můj děda co ma Golfa mk.1 s 1.9d jezdi za 4 l/100km a to je 30let stary auto ... Tak nechapu tu souvislost s Lupem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Špizek
17. srpna • 17:37

Ano, mezi naftakem a benzinakem je "krapet" rozdil, zrovna tak mezi benzinakem a hybridem je "krapet" rozdil! Souvislost s Lupem je zcela evidentni - spotreba pod 3 l. Pred 9 lety to dokazal VW s TDIckem a temer po 10 letech to dokazal Fiat s hybridni 500kou...

pepa
18. srpna • 15:21

Pletes hrusky s jabkama. S dnesnima emisnima limitama by to TDI Lupo ani nahodou nedosahlo tak pekne spoteby. Dnesni ropak si muze nechat snit o dymu a spotrebe, co mel pred 10 lety B-]

Špizek
18. srpna • 22:27

Lupo 3L dosahlo "tak pekne spotreby" pred 9 lety, proc by to nedokazalo dnes? Pokud jde o emise CO2, pak Lupo vyprodukovalo cca 79 g/km. Zda se ti to moc?

pepa
19. srpna • 15:15

Zmenily se EU normy skodlivin - saze, NOx ...
CO2 neni skodlivina a neni obsahem EU3, EU4 ... norem
CO2 je ekvivalent spotreby paliva niceho jineho
Cili soucasny dehtak, ktery musi dodrzet dnesni EU4 a vyhledove EU5 bude mit vyrazne vyssi spotrebu nez ten co vyhovoval pred 10 lety a smrdel co to dalo.
Lupo 3L by tedy dnes zralo vyrazne vice

masdad
17. srpna • 15:12

fiat jezdí na benzín, takže od 3000 otáček se tam lidi neslyšej a točit to 3000 musíš, aby to vůbec jelo.Nehledě na to, že chcípnem na karcinogenní:
Vysokotlaké přísady, Antioxidanty, Detergenty, Antirady, Antikorodanty, Deaktivátory kovů, Deemulgátory, Protipěnivostní přísady, Depresanty, Dermatóza, Disperzanty, Protiúnavové přísady, Přilnavostní přísady, Vysokotlaké přísady...které katalyzátor ani náhodou nezachytí

Radek
18. srpna • 8:42

Tos v tom benzinu uz dlouho nesedel, vid? Vetsinou ti staci jet pri 2tis. ot, jen kdyz ten vykon potrebujes, tak to muzes vytocit. U nafty si vybrat nemuzes, navic ty pevny castice z naftaku jsou daleko horsi nez vsechny mozny ostatni plyny, protoze se usazuji v plicich a zabiji tak sice pomalu, ale jiste. Nafta patri na pole, ne na silnici. Samozrejme vetsina lidi premysli jen den dopredu, tak co by se zajimali o to, jak jim bude za 10, 20 nebo 30 let, ze?

hm
19. srpna • 8:47

A vy ste asi dlouho nevidel novy "naftak" ... zkuste si vyhledat co leze z naftaku plnici
EURO4 + filtr pevnych castic, EURO5, EURO6

alpa
17. srpna • 9:38

Jeste k tem zelenym - kdo kdy napocita, kolik ktera automobilka nadela bordelu pri vyrobe?

w
17. srpna • 11:19

suhlas, vyroba je omnoho narocnejsia a produkuje omnoho viac toxickych vedlajsich produktov ako samotna prevadzka auta.
jedine ospravedlnenie by mohlo byt pouzit elektromotor ako primarny pohon a dvojvalcek ako zdroj energie, ktory ma moznost pracovat co najoptimalnejsie, avsak k tomu je 900cm3 privela. hura-system a marketing robia zazraky...

tom
17. srpna • 8:07

promiň, to bylo na redaktora

masdad
17. srpna • 15:07

nebýt těch zelených slepců, tak už by redaktůrek chcípal na astma nebo rakovinu

Matej Klamo
17. srpna • 18:20

Skuste mi to prosim nejak podlozit (napr. nejakymi vedeckymi studiami, alebo materialmi), zatial mam len alergiu na vybrane druhy plevelu, ale to s tym velmi nesuvisi :-) A len tak pre zaujimavost, ako sa Vy podielate na zlepsovani zivotneho prostredia? Jazdite ekologickym autom s nizkymi emisiami, triedite odpad, alebo nieco podobne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
sonyboy
23. srpna • 22:06

Nikdy som sice nenapisal ziadny clanok, ale svojim sposobom ste urazili pan redaktor ludi, ktorym na "zelenej" planete zalezi. Presne na toto dopadli tvrde reakcie citatelov. Ak ste profik, tak sa takymto vyjadreniam daleko vyhybajte. Drzim palce pri pisani dalsich clankov.

Radek
18. srpna • 8:38

Vzhledem k tomu, ze nejvetsi vyskyt alergii na pyl je prave u lidi zijicich ve mestech, tak ta spojitost mezi emisemi, prachem a spatnym zivotnim prostredim a tou alergii je jednoznacna. Podivejte se na venkov, ma tam nekdo alergii na pyl? Malokdo. Jsem z venkova a prestehoval jsem se do mesta, takze vim, o cem mluvim a smradlavy auta mi teda vadi dost, obzvlast ty vychvalovane TDI, ktery cadej ze vseho nejvic.Jinak podilim se taky tim, ze jezdim v maloobjemovem aute 1.2 16V, kdyz je to mozne, davam prednost kolu pred autem, a odpad tridim. Zaslepene neekologisty, kteri radeji nekoukaji na svuj vyfuk, co z nej leze, a ridi se jen svym egem, mam nejradsi.

ZocelenyDrapalik
17. srpna • 22:48

Jo. I diky novinarum jako vy je na ceskem trhu (ale nejenom na ceskem) prehrsel ekologickych aut. Kdyz chcete hybrid, muzete si vybirat z desitek modelu a znacek. U elektromobilu je to jeste lepsi. A to vse protoze novinari ve svych clancich propagovali progresivni uspornou technologii a tepali do automobilek, ktere nasazovaly stale tutez zastaralou techniku znovu a znovu, napr. v tzv. "greenline" modelech. Ten tlak proste automobilky uz nemohly dale snaset. Diky vam.

Adrian
17. srpna • 22:13

Ano :-) Moje C1 má zaručeně nízké emise - dokonce nejnižší z dostupné nabídky pětidverových aut - a odpad třídím alespoň 5 let :-)

Zio
17. srpna • 8:34

Ano, redaktor je přesně to, cos napsal - asi ješte nikdy nečichal k výfukovým plynům... 3-[

Doporučujeme

Články odjinud