Fiat 500 bude i jako hybrid. A bude skutečně úsporný

Fiat 500 bude i jako hybrid. A bude skutečně úsporný

Fiat 500 se za velmi krátkou dobu po uvedení stal miláčkem davů a automobilka musela již několikrát zvyšovat jeho produkci. Italové nyní chtějí nabídku pětistovky ještě zatraktivnit a nabídnout úspornou verzi určenou zejména pro ty, kteří nehodlají zbytečně utrácet za pohonné hmoty.

Hybridní Fiat 500 bude pohánět pravděpodobně malý dvouválcový agregát o objemu 900 cm3, přičemž druhý typ pohonu bude zabezpečovat elektromotor napájený z baterie. Předběžné údaje vypadají velice slibně, kombinovaná spotřeba hybridního Fiatu 500 činí pouhých 2,9 l/100 km, což je u osobního auta jen skutečně těžko představitelná hodnota. Zelené slepce pak potěší informace, že vůz vyprodukuje pouze 90 g emisí CO2 na kilometr.

Hybrid bude kromě toho disponovat i dalšími technologiemi snižující spotřebu, jako třeba systémem stop-start, nebo dvouspojkovou převodovkou. Vůz by se měl začít prodávat nejpozději v roce 2011, přičemž automobilka hodlá koncept představit již na některém z nadcházejících autosalonů.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků