Fiat 500 bude i jako hybrid. A bude skutečně úsporný

Fiat 500 se za velmi krátkou dobu po uvedení stal miláčkem davů a automobilka musela již několikrát zvyšovat jeho produkci. Italové nyní chtějí nabídku pětistovky ještě zatraktivnit a nabídnout úspornou verzi určenou zejména pro ty, kteří nehodlají zbytečně utrácet za pohonné hmoty.

Hybridní Fiat 500 bude pohánět pravděpodobně malý dvouválcový agregát o objemu 900 cm3, přičemž druhý typ pohonu bude zabezpečovat elektromotor napájený z baterie. Předběžné údaje vypadají velice slibně, kombinovaná spotřeba hybridního Fiatu 500 činí pouhých 2,9 l/100 km, což je u osobního auta jen skutečně těžko představitelná hodnota. Zelené slepce pak potěší informace, že vůz vyprodukuje pouze 90 g emisí CO2 na kilometr.

Hybrid bude kromě toho disponovat i dalšími technologiemi snižující spotřebu, jako třeba systémem stop-start, nebo dvouspojkovou převodovkou. Vůz by se měl začít prodávat nejpozději v roce 2011, přičemž automobilka hodlá koncept představit již na některém z nadcházejících autosalonů.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků