Fiat 500 Abarth SS: další sportovní edice

„Pětistovka“ jde na odbyt a Fiat připravuje nové série. Abarth SS pokoří stovku za méně než osm sekund a jede více než dvě stě.
Fiat 500 Abarth SS: další sportovní edice

Malým autům se v Evropě daří stále lépe a platí to i pro Fiat 500. Ač je nabízen pouze ve třídveřové variantě, nabízí jisté jízdní vlastnosti, komfortní svezení alespoň dvěma lidem, ale také funkční stylovost v retro stylu. Nejnovějším přírůstkem do rodiny 500 je ostrá verze Abarth SS. Jak by řekl Ital, „esseesse“.

Abarth SS stylově navazuje na starší a větší konstrukci Grande Punto Abarth SS, jež se ve formě designérské studie představila na sklonku loňského roku. Podrobnosti budou zveřejněny až na pařížském autosalonu (kde jinde...), ale několik zaručených informací již pro vás máme. Pod kapotou Abarthu SS se bude ukrývat přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka, naladěná až na výkon 180 koní. Jedná se o další evoluci tohoto úspěšného motoru, a to dosti výraznou. Pod kapotou základního modelu Abarth 500 totiž dává „jen“ 135 koní a 500 Abarth Opening Edition je naladěn na 160 koní. Standardní provedení Grande Punto Abarth přitom poskytuje z téhož motoru 155 koní. „Nejslabší“ Abarth 500 přitom zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 s a pokoří rychlost 205 km/h, zatímco vůz ze série Opening Edition akceleruje za 7,4 s a dosáhne rychlosti 211 km/h. Lze se tedy domnívat, že Abarth SS stlačí dobu potřebnou pro zrychlení z klidu na 100 km/h pod hranici 7 sekund.

Abarth SS bude samozřejmě disponovat i dalšími zlepšeními. Patří mezi ně specifická litá kola, tužší pružiny s upravenými tlumiči pérování nebo protiprokluzová soustava TTC (torque transfer contol), jež se vyskytuje i v dalších vozech koncernu Fiat Group. Očekává se, že Abarth SS doplní škálu svých sourozenců hned po autosalonu v Paříži a do prodejů se dostane již letos v listopadu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth SS

 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků