Fiat 500 Abarth Novitec: dvě stě koní v městě

Italský ladič Fiatů Novitec přispěchal s novou verzí malého „čertíka“. Na městské autíčko má sily na rozdávání.

Řeč je pochopitelně o Fiatu 500, jenž se stal v nižší třídě synonymem úspěšného propojení „retro“ vzhledu s praktickou využitelností, moderní technikou a dostupnou cenou. Výše zmíněné platí také pro jeho sportovní provedení Fiat 500 Abarth, jež navíc stále probouzí choutky ladičských společností. Jen během letošního listopadu představily na sobě nezávisle své projekty na tomto základě dvě renomované společnosti, které na svět přivedly modifikace Fiat 500 Abarth Hamann a Fiat 500 Abarth Polizia. Nyní se svou „troškou do mlýna“ přichází tradiční úpravce Fiatů, italský Novitec.

Hned při prvním pohledu si všimneme pouze decentních stylistických zásahů a nového předního nárazníku s „lízátkem“ pod jeho hranou. Agresivnímu vzhledu tohoto vozíku dále přidávají lité ráfky dodávané v průměrech 17 a 18 palců. Jednodílné „sedmnáctky“ ze série Novitec N10 jsou široké 7,5 palce a obouvají pneumatiky o rozměru 215/40 R17, osmnáctky jsou pak široké 8 palců a nesou obutí 215/35 R18. Sady ráfků jsou k dostání za ceny od 1 106 eur. Důležitým aspektem celého projektu bylo zlepšení jízdních vlastností, k němuž má dopomoci tužší pérování dodávané Novitecem ve dvou verzích. Základní snižuje světlou výšku o 35 mm, to dražší pak umožňuje regulaci světlosti.

To nejdůležitější se však skrývá teprve pod kapotou. Standardní zážehová jednotka 1,4 T-Jet s přeplňováním a výkonem 135 koní (99 kW) může být nově odladěna hned ve dvou stupních. První znamená posílení na 164 koní (121 kW), ta druhá se pak může pochlubit hladinou až 212 koní (156 kW) a točivým momentem 325 Nm.

Druhá zmíněná a opravdu již velmi citelně vylepšená varianta nese označení Novitec NT4-Corse, konverze stojí 3 016 eur a sestává z instalace nového turbodmychadla, větších vstřikovačů, vysokotlakého palivového traktu, vylepšených soustav sání i výfuku a pochopitelně též řídicí jednotky s novým programem. Fiat 500 Abart opatřený paketem Novitec NT4-Corse díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,8 s a dosáhne rychlosti 223 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth Novitec
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků