Fiat 500 Abarth: čertík od Hamannu

Společnost Hamann Motorsport se pustila do ladění úspěšného Fiatu 500. Vznikl z toho malý italský čertík v německém kabátku.

Co je malé, to je milé, toto pořekadlo platí i pro Fiat 500, jenž patří k nejpěknějším malým autům současnosti. Když si jej však vezme do parády ladičská firma formátu Hamann Motorsport, jdou všechny žerty stranou. Za základ své modifikace si vzala modely Abarth 500 a Abarth 500 esseesse. Nejen že výsledek budí respekt již od pohledu, ale též přesvědčí svojí dynamikou danou výkonem až 275 koní (202 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 380 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zmínku stojí, že to vše lze vymačkat z přeplňované „čtrnáctistovky“! Základní provedení Fiatu Abarth 500 přitom dává slušných 135 koní (99 kW) a Abarth 500 esseesse dokonce 160 koní (118 kW) a točivý moment 230 Nm, což rozhodně nejsou nijak zanedbatelné hodnoty

U Hamannu pro tyto modely nabízejí pět stupňů ladění této pohonné jednotky, nejkrotší varianta na základě „obyčejného” Abarthu dává 160 koní a 285 Nm. Další verze stoupají přes 180, 210 a 240 koní až ko hodnotě 275 koňských sil - tyto verze mohou být postaveny na základě Fiatu 500 Abarth i Abarth SS. Nové dynamické hodnoty bohužel úpravce v případě ani jedné z verzí nezmiňuje.

Konstruktéři se zaměřili především na vylepšení řídicí jednotky, turbodmychadla a sacího a výfukového traktu. Větším výkonům odpovídá instalace specifických ojnic, kovaných pístů, závodní spojky s novým setrvačníkem, větších chladičů či posílené převodovky, připlatit si lze dále za samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Brzdová soustava dostala větší kotouče a čtyřpístkové třmeny, jež prosvítají pod osmnáctipalcovými ráfky dostupnými v lesklé, nebo matné úpravě. Pro další zlepšení jízdních vlastností a výkonů, ale především vzhledu, u Hamannu vozu přidali nový přední spoiler s denními světly z LED či prahovými spoilery propojené nástavce lemů blatníků, jež rozšíříly karosérii „pětistovky“ o 35 mm.

Líbí se vám? Hamman právě začal přijímat objednávky. Na cenu se ovšem budete muset poptat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků