Fiat 500 Abarth: čertík od Hamannu

Společnost Hamann Motorsport se pustila do ladění úspěšného Fiatu 500. Vznikl z toho malý italský čertík v německém kabátku.

Co je malé, to je milé, toto pořekadlo platí i pro Fiat 500, jenž patří k nejpěknějším malým autům současnosti. Když si jej však vezme do parády ladičská firma formátu Hamann Motorsport, jdou všechny žerty stranou. Za základ své modifikace si vzala modely Abarth 500 a Abarth 500 esseesse. Nejen že výsledek budí respekt již od pohledu, ale též přesvědčí svojí dynamikou danou výkonem až 275 koní (202 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 380 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zmínku stojí, že to vše lze vymačkat z přeplňované „čtrnáctistovky“! Základní provedení Fiatu Abarth 500 přitom dává slušných 135 koní (99 kW) a Abarth 500 esseesse dokonce 160 koní (118 kW) a točivý moment 230 Nm, což rozhodně nejsou nijak zanedbatelné hodnoty

U Hamannu pro tyto modely nabízejí pět stupňů ladění této pohonné jednotky, nejkrotší varianta na základě „obyčejného” Abarthu dává 160 koní a 285 Nm. Další verze stoupají přes 180, 210 a 240 koní až ko hodnotě 275 koňských sil - tyto verze mohou být postaveny na základě Fiatu 500 Abarth i Abarth SS. Nové dynamické hodnoty bohužel úpravce v případě ani jedné z verzí nezmiňuje.

Konstruktéři se zaměřili především na vylepšení řídicí jednotky, turbodmychadla a sacího a výfukového traktu. Větším výkonům odpovídá instalace specifických ojnic, kovaných pístů, závodní spojky s novým setrvačníkem, větších chladičů či posílené převodovky, připlatit si lze dále za samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Brzdová soustava dostala větší kotouče a čtyřpístkové třmeny, jež prosvítají pod osmnáctipalcovými ráfky dostupnými v lesklé, nebo matné úpravě. Pro další zlepšení jízdních vlastností a výkonů, ale především vzhledu, u Hamannu vozu přidali nový přední spoiler s denními světly z LED či prahovými spoilery propojené nástavce lemů blatníků, jež rozšíříly karosérii „pětistovky“ o 35 mm.

Líbí se vám? Hamman právě začal přijímat objednávky. Na cenu se ovšem budete muset poptat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth

bazar

Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 553 km
Cena: 136 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2010
Stav: 3 400 km
Cena: 114 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků