Fiat 500 Abarth a Ford Ka ST, malé a výkoné

Prodeje nového retro Fiatu 500 byly teprve zahájeny a již přichází informace o budoucí ostré verzi tohoto mini. Současně s těmito informacemi přichází i první konkrétnější specifikace nové generace Fordu Ka, což bude po technické stránce dvojče Fiatu 500.

Vozy, které se budou vyrábět v jedné továrně, dostanou ve své ostré verzi stejný agregát. Dle všeho to bude nový přeplňovaný čtyřválec 1,4 T-Jet Turbo. Pro Fiat bude určena verze o výkonu 110 kW (150 k). S ním by měl malý Fiat 500 zrychlit na stovku za pouhých 7 sekund a maximální rychlost by se měla přehoupnout přes 210 km/h.

Ford Ka ST by pak měl disponovat stejným motorem, ovšem o nižším výkonu 88 kW (120 k). Stovku by měl tento malý prcek zvládnout za 8,5 s a maximální rychlost by se měla pohybovat okolo 200 km/h.

Fiat 500 Abarth by měl být na trhu již v příštím roce a ostrá verze Fordu pak o rok později. Bližší informace nejsou prozatím známy. Každopádně to vypadá, že oba vozy přinesou do segmentu opravdu malých vozů nevšední výkon a dynamiku.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků