Fiat 500 Abarth: 260 koní od Romeo Ferraris

Italský ladič Romeo Ferraris si vzal na mušku nejvýkonnější verzi Fiatu 500 Abarth a dal jí přídomek Monza. Co z toho vzešlo?

Ačkoli jméno firmy Romeo Ferraris nijak nesouvisí ani s Alfou Romeo, ani se značkou Ferrari, je nám hned při prvním pohledu na její nejnovější produkt jasné, že jde o ladění italské krásky italským studiem. Novinka nese jméno Fiat 500 Abarth Monza a její tvůrci jí chtějí vzdát hold legendárnímu italskému závodnímu okruhu. Početně omezená série Fiat 500 Abarth Monza se vyznačuje řadou dílčích modifikací karoserie, jejich útrob i samotné pohonné jednotky, která je při nezměněném zdvihovém objemu naladěna na plných 260 koní.

Pod kapotou stroje 500 Abarth Monza z dílen Romeo Ferraris trůní rozsáhlým způsobem přepracovaný čtyřválec s objemem 1,4 l. Dostal především nové, větší a výkonnější turbodmychadlo s chladičem stlačovaného vzduchu, přepracovaný program řídicí jednotky a nově navržený sportovní výfukový trakt s velkým průřezem. Jak bylo naznačeno výše, výsledkem celé škály konstrukčních úprav se podařilo pánům z Romeo Ferraris dosáhnout nejvyššího výkonu 260 koní (190 kW). Celé toto koňské stádo se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením a samosvorný diferenciál. 

Na první pohled si všimneme specifických sedmnáctipalcových ráfků Romeo Ferraris, jež obouvají pneumatiky Yokohama Parada o rozměrech 205/40 (víc se toho do podběhů „pětistovky“ evidentně nevejde). Podvozek je tužší, nese stavitelné tlumiče a brzdovou sadu Brembo. Přední nárazník dostal „lízátko“ z uhlíkových kompozitů, dodatečné sání na kapotě, černě lakované kliky a zpětná zrcátka a difuzor v zadním nárazníku, jehož středem vystupuje pár kulatých koncovek výfuků. Také interiér se vyznačuje bílým čalouněním opatřeným červenými a modrými pruhy, většina prostoru pro posádku je vyvedena v kombinaci kůže a Alcantary.

Pokud se vám tato kráska líbí, měli byste si pospíšit, společnost Romeo Ferraris hodlá vyrobit pouhou desítku strojů 500 Abarth Monza...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth Monza od Romeo Ferraris
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků