Fiat 500 Abarth: 260 koní od Romeo Ferraris

Italský ladič Romeo Ferraris si vzal na mušku nejvýkonnější verzi Fiatu 500 Abarth a dal jí přídomek Monza. Co z toho vzešlo?

Ačkoli jméno firmy Romeo Ferraris nijak nesouvisí ani s Alfou Romeo, ani se značkou Ferrari, je nám hned při prvním pohledu na její nejnovější produkt jasné, že jde o ladění italské krásky italským studiem. Novinka nese jméno Fiat 500 Abarth Monza a její tvůrci jí chtějí vzdát hold legendárnímu italskému závodnímu okruhu. Početně omezená série Fiat 500 Abarth Monza se vyznačuje řadou dílčích modifikací karoserie, jejich útrob i samotné pohonné jednotky, která je při nezměněném zdvihovém objemu naladěna na plných 260 koní.

Pod kapotou stroje 500 Abarth Monza z dílen Romeo Ferraris trůní rozsáhlým způsobem přepracovaný čtyřválec s objemem 1,4 l. Dostal především nové, větší a výkonnější turbodmychadlo s chladičem stlačovaného vzduchu, přepracovaný program řídicí jednotky a nově navržený sportovní výfukový trakt s velkým průřezem. Jak bylo naznačeno výše, výsledkem celé škály konstrukčních úprav se podařilo pánům z Romeo Ferraris dosáhnout nejvyššího výkonu 260 koní (190 kW). Celé toto koňské stádo se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením a samosvorný diferenciál. 

Na první pohled si všimneme specifických sedmnáctipalcových ráfků Romeo Ferraris, jež obouvají pneumatiky Yokohama Parada o rozměrech 205/40 (víc se toho do podběhů „pětistovky“ evidentně nevejde). Podvozek je tužší, nese stavitelné tlumiče a brzdovou sadu Brembo. Přední nárazník dostal „lízátko“ z uhlíkových kompozitů, dodatečné sání na kapotě, černě lakované kliky a zpětná zrcátka a difuzor v zadním nárazníku, jehož středem vystupuje pár kulatých koncovek výfuků. Také interiér se vyznačuje bílým čalouněním opatřeným červenými a modrými pruhy, většina prostoru pro posádku je vyvedena v kombinaci kůže a Alcantary.

Pokud se vám tato kráska líbí, měli byste si pospíšit, společnost Romeo Ferraris hodlá vyrobit pouhou desítku strojů 500 Abarth Monza...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth Monza od Romeo Ferraris

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 216 000 Kč
Fiat Grande Punto 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 85 359 km
Cena: 80 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 473 km
Cena: 46 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků