Fiat 500 a Grande Punto Abarth: dva sportovci na obzoru (spy photos)

Italská automobilová historie je plná slavných jmen. Kde že ale loňské sněhy jsou. Hodně příznivců aut z Apeninského poloostrova mi asi neodpustí, co teď napíšu, ale realita je tvrdá. Jedinou značkou, která dnes opravdu drží prapor, je Ferrari. Pravda, trochu mu u toho pomáhá Pagani a Maserati, ale zbytek je už je jen stínem zašlé slávy. Alfa Romeo? I sami její příznivci uznávají, že poslední dobrá Alfa byl model 75. Lancie? Zkuste se zamyslet a řekněte, kdy jste naposledy na cestě potkali novou Lancii. Lamborghini? Nebýt Němců, asi by už neexistovalo. Zbývá Fiat. Fiat? Ten už je na tom přece jen lépe. Automobilka, která kdysi Itálii postavila na 4 kola, donedávna bojovala o přežití. Dnes už je naštěstí v černých číslech a pomýšlí na další využití slavného jména italské historie - Abarthu.

Už dříve jsme vám přinesli informace o dvou modelech, v jejichž názvech by se jméno Abarth mělo objevit - Fiat 500 Abarth a Grande Punto Abarth. Tento přídomek nebude znamenat nic jiného, než že budeme mít tu čest se sportovními verzemi základních modelů nabídky. Fotografům se podařilo zachytit prototypy obou vozů při společném testování na Nürburgringu.

U obou vidíme upravený přední nárazník se zvětšenými vstupy vzduchu a velká kola. A zatímco pětistovka boduje svými vstupy vzduchu v kapotě a červeně lakovanými brzdami s vrtanými kotouči, Punto zaujme upraveným zadním nárazníkem s náznakem difuzoru a dvojitou koncovkou výfuku. Těžko říct, kdo vypadá lépe. A co bude pod kapotou? Na AutoRevue.cz jste mohli vidět video, ve kterém se mluví o 200 koňovém motoru pro menšího z Fiatů, ale naše zdroje mluví o přece jen reálnější hodnotě 150 koní. Mezi námi, to na tunové autíčko není málo ani náhodou. U většího panují ještě větší dohady. Některé zdoje uvádějí 150 koní, jiné 180 či 200 a někde se dokonce píše i o nafťácích. Nechme tedy tuto otázku otevřenu, on nám Fiat jistě brzo prozradí víc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekfoto @ Automedia
Fiat 500 Abarth a Grande Punto Abarth společně



Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekfoto @ Automedia
Fiat 500 Abarth

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekfoto @ Automedia
Fiat Grande Punto Abarth 

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 320 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 458 km
Cena: 50 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 553 km
Cena: 136 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2010
Stav: 3 400 km
Cena: 114 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků