Fiat 500 a Grande Punto Abarth: dva sportovci na obzoru (spy photos)

Italská automobilová historie je plná slavných jmen. Kde že ale loňské sněhy jsou. Hodně příznivců aut z Apeninského poloostrova mi asi neodpustí, co teď napíšu, ale realita je tvrdá. Jedinou značkou, která dnes opravdu drží prapor, je Ferrari. Pravda, trochu mu u toho pomáhá Pagani a Maserati, ale zbytek je už je jen stínem zašlé slávy. Alfa Romeo? I sami její příznivci uznávají, že poslední dobrá Alfa byl model 75. Lancie? Zkuste se zamyslet a řekněte, kdy jste naposledy na cestě potkali novou Lancii. Lamborghini? Nebýt Němců, asi by už neexistovalo. Zbývá Fiat. Fiat? Ten už je na tom přece jen lépe. Automobilka, která kdysi Itálii postavila na 4 kola, donedávna bojovala o přežití. Dnes už je naštěstí v černých číslech a pomýšlí na další využití slavného jména italské historie - Abarthu.

Už dříve jsme vám přinesli informace o dvou modelech, v jejichž názvech by se jméno Abarth mělo objevit - Fiat 500 Abarth a Grande Punto Abarth. Tento přídomek nebude znamenat nic jiného, než že budeme mít tu čest se sportovními verzemi základních modelů nabídky. Fotografům se podařilo zachytit prototypy obou vozů při společném testování na Nürburgringu.

U obou vidíme upravený přední nárazník se zvětšenými vstupy vzduchu a velká kola. A zatímco pětistovka boduje svými vstupy vzduchu v kapotě a červeně lakovanými brzdami s vrtanými kotouči, Punto zaujme upraveným zadním nárazníkem s náznakem difuzoru a dvojitou koncovkou výfuku. Těžko říct, kdo vypadá lépe. A co bude pod kapotou? Na AutoRevue.cz jste mohli vidět video, ve kterém se mluví o 200 koňovém motoru pro menšího z Fiatů, ale naše zdroje mluví o přece jen reálnější hodnotě 150 koní. Mezi námi, to na tunové autíčko není málo ani náhodou. U většího panují ještě větší dohady. Některé zdoje uvádějí 150 koní, jiné 180 či 200 a někde se dokonce píše i o nafťácích. Nechme tedy tuto otázku otevřenu, on nám Fiat jistě brzo prozradí víc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekfoto @ Automedia
Fiat 500 Abarth a Grande Punto Abarth společně



Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekfoto @ Automedia
Fiat 500 Abarth

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekfoto @ Automedia
Fiat Grande Punto Abarth 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků