Fiat 500 a Grande Punto Abarth: dva sportovci na obzoru (spy photos)

Italská automobilová historie je plná slavných jmen. Kde že ale loňské sněhy jsou. Hodně příznivců aut z Apeninského poloostrova mi asi neodpustí, co teď napíšu, ale realita je tvrdá. Jedinou značkou, která dnes opravdu drží prapor, je Ferrari. Pravda, trochu mu u toho pomáhá Pagani a Maserati, ale zbytek je už je jen stínem zašlé slávy. Alfa Romeo? I sami její příznivci uznávají, že poslední dobrá Alfa byl model 75. Lancie? Zkuste se zamyslet a řekněte, kdy jste naposledy na cestě potkali novou Lancii. Lamborghini? Nebýt Němců, asi by už neexistovalo. Zbývá Fiat. Fiat? Ten už je na tom přece jen lépe. Automobilka, která kdysi Itálii postavila na 4 kola, donedávna bojovala o přežití. Dnes už je naštěstí v černých číslech a pomýšlí na další využití slavného jména italské historie - Abarthu.

Už dříve jsme vám přinesli informace o dvou modelech, v jejichž názvech by se jméno Abarth mělo objevit - Fiat 500 Abarth a Grande Punto Abarth. Tento přídomek nebude znamenat nic jiného, než že budeme mít tu čest se sportovními verzemi základních modelů nabídky. Fotografům se podařilo zachytit prototypy obou vozů při společném testování na Nürburgringu.

U obou vidíme upravený přední nárazník se zvětšenými vstupy vzduchu a velká kola. A zatímco pětistovka boduje svými vstupy vzduchu v kapotě a červeně lakovanými brzdami s vrtanými kotouči, Punto zaujme upraveným zadním nárazníkem s náznakem difuzoru a dvojitou koncovkou výfuku. Těžko říct, kdo vypadá lépe. A co bude pod kapotou? Na AutoRevue.cz jste mohli vidět video, ve kterém se mluví o 200 koňovém motoru pro menšího z Fiatů, ale naše zdroje mluví o přece jen reálnější hodnotě 150 koní. Mezi námi, to na tunové autíčko není málo ani náhodou. U většího panují ještě větší dohady. Některé zdoje uvádějí 150 koní, jiné 180 či 200 a někde se dokonce píše i o nafťácích. Nechme tedy tuto otázku otevřenu, on nám Fiat jistě brzo prozradí víc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekfoto @ Automedia
Fiat 500 Abarth a Grande Punto Abarth společně



Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekfoto @ Automedia
Fiat 500 Abarth

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekfoto @ Automedia
Fiat Grande Punto Abarth 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků