No parada...dvoji preplnovani zni huste. To bych bral jako. Potahne to vocpoda, proste super...(delam si psinu, ale ted vazne)Nerozumim proc snizili vykon. Vzdyt prece kazdy vime, ze existuje treba dieseltechnik kterej nam to cipne tak kouzelnicky, ze vykon naroste o 30% a spotreba se pribilizi zase o nejake procento k nule:-). Je super a zvlastni, ze automobilky umej udelat super motor, ale neumej ho ocipovat. Na cipovani jsou jini borci.
No v těch automobilkách nejsou žádní cipi, kteří by nevěděli, jak načipovat auta. Jenže oni musí zaručit jistou (a ne malou) životnost a také emise. Obojí jsou zásadní aspekty. A dále ty deklarované výkony musí splnit každé auto, které sjede z linky - nezávisle na tolerancích jednotlivých komponent.Dále bych rád připomenul, že výrobce píše zaručovanou hodnotu, za kterou si stojí, aniž by musel motor proměřovat na stolici. Prakticky to znamená, že v reálu má auto vyšší výkon o 5-25%. Ano je to tak a motory Fiat patří k těm co obvykle umějí více než ukazují papíry.Kdežto čipeři ti udají maximální naměřený výkon, často ještě s vylepšeným palivem OČ98. Ale v praxi pak motor nemá "ani o koníka víc", než co máte v naměřeném protokolu.A emise ? Povytáhnout plnící tlak turbodmychadla je jednoduché, a byly časy, kdy si to dělal každá majitel auta sám jenom s klíčem ruce (třeba oblíbené benzinové Uno Turbo i.e.). Dnes je to stejně jednoduchá záležitost, akorát k to mu potřebujete připojení k PC a vědět, která data přepsat ...Prostě něco za něco. Ta negativa Vám čiper skoro nikdy neřekne, nebo nad nima mávne rukou, že to není zas tak hrozné - divíte se ? Vždyť je to jeho business, a vůbec ne špatný, zejména pokud není ochoten se bavit o nějaké rozumné záruce (bez větiček "pod čarou") .
Taky se ty cipari musi necim zivit ne? B-]
a já jen doufám, že podobný systém přeplňování dostane i pětiválcový 2.4JTD (?)
tento vyjímečný motor má příležitost pozvednout Fiat z podprůměru
Fiat je v podprůměru? A čím prosím?
Prodejem :-D
Tim ze Punto je nejprodavanejsi auto v nizsi tride..... divny podprumer
Jo, kdyz budes brat jen jeden model za nabidky, tak se divit muzes, pokud vezmes globalni prodeje aut fiat na celem svete, tak tu mas podprumer jak vysity. ;-)
Je vidět, že sedíš na úplně špatné míse. FIAT je produkcí zcela průměrnou evropskou automoblikou.Tady je ukázka registrace vozů v ZÁPADNÍ EVROPĚ za rok 2006 podle značek (ne koncernů):1. VW: 510 tisíc2. Opel: 445 tisíc2. Ford: 445 tisíc3. Renault: 399 tisíc4. Peugeot: 379 tisíc5. Fiat: 334 tisíc(Skoda 115 tisíc ...)Za Fiatem je pak celá plejáda automobilek. Určitě je Fiat produkci minimálně průměrnou automobilkou. A když uvážíš, kde všude se ve světě vyrábějí v evropě ukončené modely, a to i pod různými označeními a kdo všechno používá jejich motory (např. 2. v pořadí Opel, nebo nový Ford KA je skoro kompletně Fiat ...), pak by byly čísla hodně zajímavé.To jen tak na vysvětlení tomu, co vůbec nic o Fiatu neví, ale horlivě o něm chce diskutovat ...
Tedy pokud vím, tak takový Opel prodal za loňský rok v EU 420 tisíc Aster, Volkswagen 400 tis. Golfů, tedy jaksi mi ta čísla nesedí.Jinak Fiat je tuším 3. největší Evropskou automobilkou.
Omlouvám se za nepřesnost, máte pravdu pane Ondrášík, překliknul jsem omylem se na jiný list databáze. Výše uvedené čísla ukazují dosavadní registrace v západní Evropě za měsíce leden až duben 2007.Celoroční počet registrací osobních vozů v Západní Evropě za loňský rok (2006) má být:1. VW: 1.614 tisíc2. Opel: 1.258 tisíc3. Renault: 1.230 tisíc4. Ford: 1.215 tisíc5. Peugeot: 1.067 tisíc6. Citroen: 876 tisíc7. Fiat: 855 tisícZatím nemám informace o roce 2006, ale v roce 2005 vyrobil koncern Fiat něco přes 2.000.000 vozidel, a pasoval se tak na 12. místo, což je velmi solidní, protože koncern Fiat, to je kvantitativně v podstatě pouze Fiat, narozdíl od třeba koncernu VW, GM, Ford atd. které se skládají z několika velkokapacitních automobilek .... (třeba koncern VW "jen" 5.200.000, a to je táhne VW, Seat, Audi a Skoda ...). Takže 2.000.000 na značku je moc pěkné číslo.
no tak daj cisla, mudrlant...podla tvojej logiky by potom napr. take ferrari boli totalni outsideri a zrejme absolutne smejdova znacka B-]
no myslim že tímto motorem udělal pro značku rozhodně víc než různými pokusy o "super design"
Co to je "výrazná eliminace přeplňovaných neduhů"?
Vždyť to tam máte vypsáno.
zrejme narazal na "preplnovanych", co je preklep a ma to byt "preplnovacich". to tiez nie je koser.idealne zrejme "neduhy preplnovanych motoru"
Kdo umi ten umi ;-) , kdo neumi ten cumi ... :-P
Že jim to ale trvalo...
tak proč tento motor nezačíná konečně vyrábět Opel? Má být ve dvou verzích, 180 a 215k. To je ostudaB-]
No on sám o sobě ještě OPEL s žádným svým dízlem díru do světa neudělal.Vždycky to měl většinou od někoho a když své tak za PRD.:-/1.3 Jtd je taky motor od FIATU.S tím už se ale prodejci v autosalonech moc nechlubí.To takové Gsi 2.0 16v z roku 88 to bylo jiné kafe!:-P
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.