Fiat 1,9 JTD Twin Stage, dvě turba jdou do výroby (nové info)

Jako vůbec první jsme vám přinesli informace o novém naftovém motoru automobilky Fiat. První informace nyní doplňujeme o přesnější specifikace.

Čtyřválec o objemu 1 910 ccm se čtyřmi ventily na válec bude dosahovat kompresního poměru 16,5:1. Dvojice turbodmychadel se pak bude starat o nutné přeplňování.

Motor bude dodáván ve dvou výkonnostních variantách. Základ bude tvořit verze o výkonu 132 kW (180 k) a vrcholem pak bude verze o výkonu 140 kW (190 k). Oba maxima jsou dosahovány při 4 000 ot./min. Obě verze budou také dosahovat stejného maxima točivého momentu a to rovných 400 Nm při 2 000 ot./min. Ovšem již celých 300 Nm bude k dispozici od 1 250 ot./min.

O vstřikování se bude starat systém common-rail s tlaky až 1 600 barů. Oba agregáty budou plnit emisní normu Euro 5.

Váha agregát bude solidních 185 kg při rozměrech 679 x 551 x 712 mm.

Přeplňování motoru je řešeno v duchu posledního trendu. Klasické turbo doplní jedno menší, které se postará o přeplňování v nízkých otáčkách. Tím získá motor širší spektrum využitelných otáček a naftový agregát tak bude disponovat zajímavým výkonem již od zhruba 1 200 ot./min.

Další výhodou tohoto spojení je výrazná eliminace přeplňovaných neduhů jako je prodleva reakce motoru po sešlápnutí plynového pedálu a také potlačení prudkého nárůstu výkonu.

Fiat tak reaguje na motory koncernu PSA, BMW a automobilky Audi, které již touto technologií disponují a jsou již v prodeji, nebo jejich prodej bude zahájen v nejbližších týdnech.

Po létech se tak konečně do produkce dostane agregát 1,9 s dvojitým přeplňováním o kterém se mluví velmi dlouho. Původní výkon okolo 210 koní je však mírně snížen a to ve prospěch komfortu a spotřeby. Bohužel ani nyní neni přesně znám termín, kdy se motor skutečně objeví pod kapotou, ale hovoří se o počátku příštího roku.

Motor si své místo v počátku najde jen u nových modelů automobilky Alfa Romeo jako je Brera a Alfa 159. Později se tento motor objeví i v modelech Fiatu a Lancie. A to hlavní je, že slabší verze se dostane do výroby již v červenci letošního roku a silnější pak na jaře příštího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 1,9 JTD Twin Stage

 

 

bazar

Fiat Punto 1,9
Rok výroby: 2002
Stav: 232 616 km
Cena: 30 000 Kč
Fiat Grande Punto 1,3
Rok výroby: 2006
Stav: 172 660 km
Cena: 70 000 Kč
Fiat Ducato 3
Rok výroby: 2010
Stav: 131 226 km
Cena: 250 000 Kč
Fiat Punto 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 12 297 km
Cena: 76 000 Kč
Fiat Stilo 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 147 600 km
Cena: 56 000 Kč
Fiat Punto 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 67 843 km
Cena: 146 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků