Fiat 1,9 JTD Twin Stage, dvě turba jdou do výroby (nové info)

Jako vůbec první jsme vám přinesli informace o novém naftovém motoru automobilky Fiat. První informace nyní doplňujeme o přesnější specifikace.

Čtyřválec o objemu 1 910 ccm se čtyřmi ventily na válec bude dosahovat kompresního poměru 16,5:1. Dvojice turbodmychadel se pak bude starat o nutné přeplňování.

Motor bude dodáván ve dvou výkonnostních variantách. Základ bude tvořit verze o výkonu 132 kW (180 k) a vrcholem pak bude verze o výkonu 140 kW (190 k). Oba maxima jsou dosahovány při 4 000 ot./min. Obě verze budou také dosahovat stejného maxima točivého momentu a to rovných 400 Nm při 2 000 ot./min. Ovšem již celých 300 Nm bude k dispozici od 1 250 ot./min.

O vstřikování se bude starat systém common-rail s tlaky až 1 600 barů. Oba agregáty budou plnit emisní normu Euro 5.

Váha agregát bude solidních 185 kg při rozměrech 679 x 551 x 712 mm.

Přeplňování motoru je řešeno v duchu posledního trendu. Klasické turbo doplní jedno menší, které se postará o přeplňování v nízkých otáčkách. Tím získá motor širší spektrum využitelných otáček a naftový agregát tak bude disponovat zajímavým výkonem již od zhruba 1 200 ot./min.

Další výhodou tohoto spojení je výrazná eliminace přeplňovaných neduhů jako je prodleva reakce motoru po sešlápnutí plynového pedálu a také potlačení prudkého nárůstu výkonu.

Fiat tak reaguje na motory koncernu PSA, BMW a automobilky Audi, které již touto technologií disponují a jsou již v prodeji, nebo jejich prodej bude zahájen v nejbližších týdnech.

Po létech se tak konečně do produkce dostane agregát 1,9 s dvojitým přeplňováním o kterém se mluví velmi dlouho. Původní výkon okolo 210 koní je však mírně snížen a to ve prospěch komfortu a spotřeby. Bohužel ani nyní neni přesně znám termín, kdy se motor skutečně objeví pod kapotou, ale hovoří se o počátku příštího roku.

Motor si své místo v počátku najde jen u nových modelů automobilky Alfa Romeo jako je Brera a Alfa 159. Později se tento motor objeví i v modelech Fiatu a Lancie. A to hlavní je, že slabší verze se dostane do výroby již v červenci letošního roku a silnější pak na jaře příštího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 1,9 JTD Twin Stage

 

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků