Fiat 1,9 JTD Twin Stage, dvě turba jdou do výroby (nové info)

Jako vůbec první jsme vám přinesli informace o novém naftovém motoru automobilky Fiat. První informace nyní doplňujeme o přesnější specifikace.

Čtyřválec o objemu 1 910 ccm se čtyřmi ventily na válec bude dosahovat kompresního poměru 16,5:1. Dvojice turbodmychadel se pak bude starat o nutné přeplňování.

Motor bude dodáván ve dvou výkonnostních variantách. Základ bude tvořit verze o výkonu 132 kW (180 k) a vrcholem pak bude verze o výkonu 140 kW (190 k). Oba maxima jsou dosahovány při 4 000 ot./min. Obě verze budou také dosahovat stejného maxima točivého momentu a to rovných 400 Nm při 2 000 ot./min. Ovšem již celých 300 Nm bude k dispozici od 1 250 ot./min.

O vstřikování se bude starat systém common-rail s tlaky až 1 600 barů. Oba agregáty budou plnit emisní normu Euro 5.

Váha agregát bude solidních 185 kg při rozměrech 679 x 551 x 712 mm.

Přeplňování motoru je řešeno v duchu posledního trendu. Klasické turbo doplní jedno menší, které se postará o přeplňování v nízkých otáčkách. Tím získá motor širší spektrum využitelných otáček a naftový agregát tak bude disponovat zajímavým výkonem již od zhruba 1 200 ot./min.

Další výhodou tohoto spojení je výrazná eliminace přeplňovaných neduhů jako je prodleva reakce motoru po sešlápnutí plynového pedálu a také potlačení prudkého nárůstu výkonu.

Fiat tak reaguje na motory koncernu PSA, BMW a automobilky Audi, které již touto technologií disponují a jsou již v prodeji, nebo jejich prodej bude zahájen v nejbližších týdnech.

Po létech se tak konečně do produkce dostane agregát 1,9 s dvojitým přeplňováním o kterém se mluví velmi dlouho. Původní výkon okolo 210 koní je však mírně snížen a to ve prospěch komfortu a spotřeby. Bohužel ani nyní neni přesně znám termín, kdy se motor skutečně objeví pod kapotou, ale hovoří se o počátku příštího roku.

Motor si své místo v počátku najde jen u nových modelů automobilky Alfa Romeo jako je Brera a Alfa 159. Později se tento motor objeví i v modelech Fiatu a Lancie. A to hlavní je, že slabší verze se dostane do výroby již v červenci letošního roku a silnější pak na jaře příštího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 1,9 JTD Twin Stage

 

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků