Fiat 124 Spider je delší Mazda MX-5 s přeplňovaným motorem

Jiný design znamená, že je italská novinka delší a díky tomu má trochu jiné proporce. Zatímco Mazda striktně sází na atmosférické jednotky, Fiat 124 Spider přišel s motorem převzatým z modelu 500 Abarth.
Seznam kapitol
  1. Fiat 124 Spider
  2. Fotogalerie

Ačkoliv se dříve objevovaly informace o tom, že Fiat spolupráci na malém roadsteru s Mazdou ukončil, nakonec se vše v dobré obrátilo a italská automobilka dnes představila nový model 124 Spider. Příbuznost s Mazdou MX-5 je na první pohled jasná, ale je zde několik podstatných rozdílů. Fiat je trochu větší, trochu těžší a hlavně používá přeplňovaný motor.

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Fiat 124 a Mazda MX-5 sdílí společný základ, takže mají kromě jiného také shodný rozvor náprav. Jiný design ovšem znamená, že je italská novinka o poměrně výrazných 14 cm delší a díky tomu má trochu jiné proporce. Kromě toho je také nepatrně širší (+5 mm) a nižší (-8 mm). Několik rozdílů najdeme i v interiéru, ale to podstatné, čím se obě auta od sebe liší, je pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 124 Spider vypadá velmi dobře. Na místo atmosférických motorů sází na přeplňovanou čtrnáctistovku. Srovnání s MX-5 bude určitě hodně zajímavé

Zatímco Mazda striktně sází na atmosférické jednotky, Fiat 124 Spider přišel s motorem převzatým z modelu 500 Abarth. Řidič tak bude mít k dispozici 119 kW (162 k) a 249 Nm, čímž i výkonnější verzi MX-5 hravě překoná. Standardem je šestistupňový manuál, který bude možné vyměnit za automatickou převodovku. Ve srovnání s Mazdou je ale Fiat také o 47 kg těžší.

Američtí zákazníci se dočkají této novinky v létě příštího roku. Základní výbava dostane šestnáctipalcová litá kola, klimatizaci, tempomat, elektricky ovládaná okna a zrcátka nebo couvací kameru. Vyšší výbava Lusso přidá automatická světla, dešťový senzor, automatickou klimatizaci, sedmnáctky, vyhřívaná sedadla nebo kožené čalounění. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fiat 124 Spider
  2. Fotogalerie
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků