Fiat 124 na nových fotkách: V Německu má cenu od 648 000 korun

Italský sourozenec Mazdy MX-5 se s drobným zpožděním konečně dostává do prodeje. První vozy by se měly k zákazníkům dostat na podzim letošního roku. Za kolik? To je otázka, na kterou momentálně nemáme úplně přesnou odpověď, protože české zastoupení ještě nezveřejnilo ceník.

Představu si ale můžeme udělat ze sousedního Německa, kde Fiat 124 startuje na částce 23 990 eur, což je v přepočtu 648 tisíc korun. Za to dostanete klasické provedení s šestnáctipalcovými litými disky, bezklíčovým vstupem a startováním, klimatizací, tempomatem a malým koženým paketem.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Verze Lusso přidává sedmipalcový dotykový displej s navigací, zadní parkovací kameru, o palec větší kola, vyhřívané kožené sedačky, automatickou klimatizaci nebo mlhovky. Za takové provedení si u Fiatu řeknou 26 490 eur, což je v přepočtu asi 715 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 124 Spider se na rozdíl od sesterské Mazdy MX-5 spoléhá výhradně na přeplňovaný motor o objemu 1,4 litru s výkonem 140 koní

Oproti Mazdě MX-5, která je v nabídce se dvěma atmosférickými motory, se Fiat 124 Spider spoléhá výhradně na přeplňovanou čtrnáctistovku s výkonem 103 kW (140 koní) a 240 Nm. Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za 7,5 sekundy, maximální rychlost činí 215 km/h.

Pokud by vám to z nějakého důvodu bylo málo, můžete sáhnout po verzi Abarth, která ze stejného motoru nabídne 125 kW (170 koní) a 250 Nm. Díky tomu se na stovku podívá už za 6,8 sekundy a rozjede se až na 230 km/h, jenže v Německu vás přijde na rovných 40 tisíc eur, což je v přepočtu lehce přes milion korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků