FIA snad zešílela: rošády s pravidly Formule 1 nekončí

FIA snad zešílela: rošády s pravidly Formule 1 nekončí

Již s dokonalou pravidelností se u královny motoristického sportu, Formule 1, mění pravidla. Není také nic neobvyklého, že v jednom roce se něco zakáže, což se patřičně zdůvodní a v roce dalším se toto opětovně povolí. Samozrřejmě opět s patřičným vysvětlením, že jedině to Formuli 1 pomůže. V těchto dnech se opět jedná, jak upravit pravidla Formule 1, aby byly pro diváka zábavnější a pro jezdce bezpečnější. Po létech, kdy musely Formule 1 používat drážkované pneumatiky se FIA rozhodla, že tato povinnost padne a od roku 2008 tak budou moci používat opět čisté bezdrážkové slicky, navíc o větší šířce. Je tedy s podivem, že před pár lety FIA sdělila, že pouze tyto pneu zajistí lepší bezpečnost a po pár letech uděla opačný krok se stejným zdůvodněním.

Mimo tento malý návrat jedná nyní FIA, kterou zastupuje její výzkumné oddělení, se společnosti AMD o úpravách aerodynamiky monopostu. Jednou z možností pro příští léta je zrušení zadního přítlačného spoileru. FIA tento "skvělý" nápad, který vzešel z výzkumného oddělení, obhajuje tím, že pokud se tato část vozu zruší dojde ke změně proudění za monopostem a Formule tak budou moci jezdit po vzoru amerických Indy Race ve velmi těsném závěsu za sebou a bude docházet k většímu počtu předjetí. V této chvíli za F1 dochází k turbulencím, které snižují přítlak Formulím za sebou a tyto pak nemohou jet v těsném závěsu.

Zmíněná úprava, v případě, že by fungovala dle odhadů FIA, by přinesla více zajímavých okamžiků, ovšem dle zkušeností s FIA z posledních let ve Formuli 1 víme, že většina nových pravidel je, mírně řečeno, postavených na hlavu a místo zvyšování bezpečnosti přináší určitá rizika. Zda se tedy od sezóny 2008 dočkáme mimo nového obutí i změn v aerodynamice ukáže následující týden, kdy se o úpravách pravidel definitivně rozhodne.

My říkáme: už toho sakra nechejte. Příběh s pravidly Formule 1 připomíná pohádku o "dobrém" obchodníkovi, který vyrazil na trh s krávou a vrátil se s pytlem zkažených vajec. Každá "dobře míněná" změna FIA vede jen k další degradaci tohoto prestižního motoristického sportu...

Tip: Již v průběhu letošního roku jsme se nad prací FIA dvakrát zamýšleli. Přečtěte si naše články a o tom, jak se z Formule 1 stává jen zábavná show a jak se FIA v letošní GP USA chytila do vlastní pasti.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků