FIA provedla velké změny monopostů pro sezónu 2005 a 2006

V sezóně 2005 jsou předepsané upravy pro šasi a pneumatiky. Motory budou muset vydržet dva závody - Pojedou se dvě kvalifiace, v sobotu odpoledne a v neděli dopoledne, a časy se bou sčítat - Coulthard bude jezdit klidně i zadarmo.
FIA provedla velké změny monopostů pro sezónu 2005 a 2006

V sezóně 2005 se upraví šasi a pneumatiky

Poté, co se nedohodla Technická skupina na změnách a opatřeních, které pro sezónu 2005 nachystala FIA, dostala Světová rada motoristického sportu volné pole působnosti. Příští sezónu si tedy můžete všímat těchto změn:

Pneumatiky: Jedna sada pneumatik bude muset vydržet celou kvalifikaci a závod. Při poškození pneumatiky a při dešti se samozřejmě může zajet k mechanikům pro novou sadu pneumatik. Jinak řečeno, příští rok se do boxů bude zajíždět jen pro palivo. Důvodem tohoto kroku je fakt, že u pneumatik s delší trvanlivostí se sníží přilnavost a to celkově zpomalí průjezd zatáčkami.

Motory: U motorů se tento rok pouze zavede podmínka, že jeden motor musí vydržet dva závody oproti jednomu, jak tomu bylo letos. Kubatura a obsah válců se změní až v roce 2006.

Šasi: Předepsané úpravy šasi sníží přítlak vozu asi o 20 procent, což samozřejmě zase přispěje ke zpomalení monospotů.

Rok 2006: Jak jsem už naznačil výše, v sezóně 2006 se přejde z dosavadních motorů 3.0 V10 s výkonem přibližně 900 koní na motory 2.4 V8 s předpokládaným výkonem 700 koní. Malé soukromé firmy budou moci i nadále používat dosavadní desetiválce, FIA ovšem omezí maximální počet otáček.

Program závodního víkendu

Stáje o víkendu v Brazílii podepsaly změny v pravidlech s tím, že první kvalifikace se pojede v sobotu odpoledne v 13:00 a druhá až v neděli dopoledne v 10:00 s vozem nastaveným pro závod. Jezdci mezi koncem druhé kvalifikace a závodem nebudou smět dotankovávat, či jinak upravovat monoposty.

Sobotní kvalifikace určí pořadí pro neděli, kde pilot s nejlepším sobotním časem vyjede na trať jako poslední. Časy z obou kvalifikací se budou sčítat a tím se určí výsledné pořadí na startu Grand Prix.

Button a Coulthard

David Coulthard se poohlíží po stáji Williams, která prohrála spor s BAR ohledně Jensona Buttona. Skotský pilot prohlásil, že za Williams hodlá závodit s nulovým platem a peníze by dostával jen za prémie a umístnění v jednotlivých Grand Prix. Sám řekl: „Nejde mi o tučný základ, peníze pro mne nejsou prioritní. Já chci závodit a být ceněn jen za dosažené výsledky.“ Zájem o místo samozřejmě má i Antonio Pizzonia nebo Nick Heidfeld.

Jenson Button, který po rozhodnutí arbitráže prohlásil, že než by jezdil za BAR, to raději nebude rok závodit vůbec, svá slova změnil. Na tiskové konferenci profesionálně prohlásil, že bude naplno závodit za stáj BAR i v roce 2005.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků