FIA opět mění pravidla kvalifikace Formule 1

Mezinárodní automobilová federace FIA se rozhodla mírně upravit pravidla současné kvalifikace Formule 1. Kupodivu současnou změnu lze chápat pozitivně, jelikož má zvýšit bezpečnost vozů a navíc má zamezit blokování během kvalifikace.

Nová úprava ukládá povinnost, aby se vůz po projetí ostrého ujel to následující s časem lepším, než 120 procent času vozu na prvním místě. Jde tedy o to, aby vůz po ujetí ostrého kola nezpomalil na minimální rychlost a nebránil tak ostatním vozům v ostré jízdě svého kvalifikačního kola.

Nemá se tak opakovat situace z minulého týdne, kdy se museli někteří závodníci doslova proplétat mezi pomalu jedoucími monoposty, což nejen zvýšilo nebezpeční nehody, ale navíc to výrazně ovlivnilo výsledný čas některých jezdců.
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků