FIA definitivně zakázala speciální tlumiče ve Formuli 1

Nezávislý soud Mezinárodní automobilové federace (FIA) ve středu definitivně zakázal používání speciálních tlumičů s volným závažím, se kterými loni přišel na okruhy Renault. FIA se v soudním procesu odvolávala proti rozhodnutí traťových maršálů, kteří tyto tlumiče naopak povolili.

Dle rozhodnutí je použití tlumičů, které speciálně tlumí vibrace pneumatik a zlepšují tak přilnavost pneumatik k asfaltu, v rozporu s pravidly FIA. Nepomohlo ani to, že Renault tyto tlumiče používá již téměř rok a nikomu do té doby nevadily.

Problém nastal teprve nedávno, kdy přes zákaz FIA povolili traťoví maršálové použití těchto tlumičů. FIA se proti tomuto ihned ohradila, ale Renault, aby předešel případné dodatečné diskvalifikaci již tyto tlumiče v minulých závodech nepoužil.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků