FIA definitivně zakázala speciální tlumiče ve Formuli 1

Nezávislý soud Mezinárodní automobilové federace (FIA) ve středu definitivně zakázal používání speciálních tlumičů s volným závažím, se kterými loni přišel na okruhy Renault. FIA se v soudním procesu odvolávala proti rozhodnutí traťových maršálů, kteří tyto tlumiče naopak povolili.

Dle rozhodnutí je použití tlumičů, které speciálně tlumí vibrace pneumatik a zlepšují tak přilnavost pneumatik k asfaltu, v rozporu s pravidly FIA. Nepomohlo ani to, že Renault tyto tlumiče používá již téměř rok a nikomu do té doby nevadily.

Problém nastal teprve nedávno, kdy přes zákaz FIA povolili traťoví maršálové použití těchto tlumičů. FIA se proti tomuto ihned ohradila, ale Renault, aby předešel případné dodatečné diskvalifikaci již tyto tlumiče v minulých závodech nepoužil.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků