FFR GTM: supersport s 257 kW za hubičku

Americký malosériový výrobce automobilů, firma Factory Five Racing, připravuje pro zákazníky velmi zajímavý kit-car: sportovní vůz s hmotností pouhých 1 020 kg a motorem V8 o výkonu 257 kW (350 k). Ptáte se na cenu? Pokud vám v garáži překáží starší Corvetta, za 20 tisíc dolarů může být váš.
FFR GTM: supersport s 257 kW za hubičku

Factory Five Racing se na trhu pohybuje již od roku 1995 a během desetileté působnosti vyrobil již několik zajímavých vozů pro americký trh. Nový model GTM má na délku 4 360 milimetrů, rozvor 2 570 mm a výšku pouhých 1 080 mm. Na vysokopevnostním trubkovém rámu je sklolaminátová karosérie s velkým nasávacím otvorem v masce a difuzorem na zádi vozu. Optický design je doladěn velkým přítlačným křídlem na zádi a 18palcovými ráfky s pneumatikami 245/40 vpředu a 295/35 vzadu.

Řada komponentů na voze je z regálů koncernu General Motors, resp. z vozu Chevrolet Corvette C5. Podobnost s Corvettou můžete spatřit v předních a zadních světlometech nebo v pohonné jednotce, která našla místo před zadní nápravou. Zákazník si u vidlicového osmiválce může vybrat naladění výkonu: od sériových 257 kW (350 k) a 510 Nm, až po příplatkových 379 kW (515 k) a 645 Nm. FFR GTM o celkové hmotnosti pouhých 1 020 kg spolkne stovku za 3,6 s a s nezměněnou chutí dosáhne maximální rychlosti někde daleko za hranicí 250 km/h. Za zmínku jistě stojí fakt, že převodovka a diferenciál pocházejí od známé ikony sportovních vozů, Porsche 911.

 

 

 

Naladily vás fotografie vozu? Vězte, že cena kitu činí jen 19 995 USD. Díly z Corvette C5, především podvozek a motor, si ale musíte dodat sami. C5 ve stavu vhodném k přestavbě však nebude drahou záležitostí a celková cena vašeho nového mazlíka od FFM by se mohla vejít kus nad 1 milion Kč. A to je za vůz s dynamickými parametry lecjakého supersportu za citelně vyšší částky cena více než zajímavá.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků