FFR GTM: supersport s 257 kW za hubičku

Americký malosériový výrobce automobilů, firma Factory Five Racing, připravuje pro zákazníky velmi zajímavý kit-car: sportovní vůz s hmotností pouhých 1 020 kg a motorem V8 o výkonu 257 kW (350 k). Ptáte se na cenu? Pokud vám v garáži překáží starší Corvetta, za 20 tisíc dolarů může být váš.
FFR GTM: supersport s 257 kW za hubičku

Factory Five Racing se na trhu pohybuje již od roku 1995 a během desetileté působnosti vyrobil již několik zajímavých vozů pro americký trh. Nový model GTM má na délku 4 360 milimetrů, rozvor 2 570 mm a výšku pouhých 1 080 mm. Na vysokopevnostním trubkovém rámu je sklolaminátová karosérie s velkým nasávacím otvorem v masce a difuzorem na zádi vozu. Optický design je doladěn velkým přítlačným křídlem na zádi a 18palcovými ráfky s pneumatikami 245/40 vpředu a 295/35 vzadu.

Řada komponentů na voze je z regálů koncernu General Motors, resp. z vozu Chevrolet Corvette C5. Podobnost s Corvettou můžete spatřit v předních a zadních světlometech nebo v pohonné jednotce, která našla místo před zadní nápravou. Zákazník si u vidlicového osmiválce může vybrat naladění výkonu: od sériových 257 kW (350 k) a 510 Nm, až po příplatkových 379 kW (515 k) a 645 Nm. FFR GTM o celkové hmotnosti pouhých 1 020 kg spolkne stovku za 3,6 s a s nezměněnou chutí dosáhne maximální rychlosti někde daleko za hranicí 250 km/h. Za zmínku jistě stojí fakt, že převodovka a diferenciál pocházejí od známé ikony sportovních vozů, Porsche 911.

 

 

 

Naladily vás fotografie vozu? Vězte, že cena kitu činí jen 19 995 USD. Díly z Corvette C5, především podvozek a motor, si ale musíte dodat sami. C5 ve stavu vhodném k přestavbě však nebude drahou záležitostí a celková cena vašeho nového mazlíka od FFM by se mohla vejít kus nad 1 milion Kč. A to je za vůz s dynamickými parametry lecjakého supersportu za citelně vyšší částky cena více než zajímavá.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků