Festival zlaté éry vozů DTM v Bohnicích

Alfa Romeo 155 TI V6, BMW M3 E30, Ford Sierra Cosworth a Mercedes-Benz 190E Evo II. Kvarteto špičkových vozů z nejlepší doby německého mistrovství cestovních vozů DTM. Originální kusy, které pilotovali jezdci jako Alessandro Nannini, Joachim Winkelhock nebo Klaus Ludwig, se představí na letošní motoristické show LEGENDY. Jejich ostrým závodním verzím navíc budou sekundovat neméně zajímavé sériové homologační kusy z unikátní soukromé české sbírky.
Festival zlaté éry vozů DTM v Bohnicích

DTM - Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft, tedy Německý šampionát cestovních vozů. Elitní série závodů s třicetiletou tradicí patří ke špičce motorsportu, několikrát zavítala i na brněnský Masarykův okruh. Ten, kdo loni na LEGENDÁCH obdivoval nádhernou Alfu Romeo 155 TI V6 nebo homologační Sierru Cosworth, si letos přijde na své. Do Bohnic se totiž chystají další závodní originály DTM z unikátní soukromé sbírky Jiřího Jírovce z firmy Invelt, donátora motoristické slavnosti LEGENDY.

První hvězdou expozice vozů DTM je zmíněná Alfa Romeo 155 V6 TI ve válečném zbarvení Martini. Konkrétní exponát, který bude vystaven na LEGENDÁCH, pilotoval italský jezdec Alessandro Nannini. Celkově vozy Alfa Romeo 155 triumfovaly v 38 závodech DTM v první polovině 90. let minulého století, přičemž v roce 1993 Nicola Larini dokázal vyzrát na německou nadvládu a Alfu vynést na titul. Pod karbonovou kapotou italské sedany ukrývaly atmosférický V6 o výkonu 360 koní, což při hmotnosti lehce nad tunu znamenalo maximální rychlost 300 km/h a hlavně úžasnou atmosféru plamenů šlehajících z výfuků.

Naprostou klasiku „auta z plakátu“ představuje BMW M3 E30, které se na LEGENDÁCH vystaví jak ve své produkční, tak závodní verzi DTM, která dokázala šampionát opanovat v roce 1987. Ve sbírce figuruje unikátní kus po britském Stevu Soperovi, závodícího za tým BMW Finance v sezónách 1989 a 1991. O pohon zadních kol se zde staral čtyřválec S14 vybičovaný na 330 koní, což stačilo 940 kg lehkému kupé na maximum 281 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 4,3 sekund. Stafáž závodní „em-trojce“ bude dělat homologační M3 Sport Evolution v jedinečném stavu rovnému novému vozu.

Neméně zajímavý kus s modrým oválem na přídi se skrývá pod označením Ford Sierra Cosworth DTM, který pilotoval specialista na vytrvalostní závody a dvojnásobný vítěz 24hodinovky na Nürburgringu, Joachim Winkelhock. Přeplňovaný čtyřválec s 320 koňmi pak Klause Ludwiga v sezóně 1988 dovezl až na titul DTM. Sériová černá Sierra Cosworth se na stánku Inveltu na LEGENDÁCH ukázala již v loni, letos ji doplní závodní unikát s charakteristickým zadním křídlem.

Černým koněm expozice vozů DTM na LEGENDÁCH se stane nenápadný, ale o to úchvatnější Mercedes-Benz 190E 2.5-16V Evo II, s nímž Klaus Ludwig vyhrál šampionát DTM v roce 1992. Černo-šedému závodnímu originálu s mistrovskou jmenovkou na okně bude sekundovat černý sériový homologační kus 190E Evo II s 231koňovým šestnáctiventilovým čtyřválcem 2,5 litru a plzeňskou registrační značkou. Tento klenot totiž můžete se štěstím potkat i na silnici, s jistotou ale jen na motoristické show LEGENDY 2015.

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků