Ferrari zvažuje nasazení turbomotorů, diví se někdo?

Vrcholným, supermoderním modelům Ferrari 458 Italia nebo FXX jistě nelze vyčítat nedostatek výkonu, ale zůstává již jen otázkou času, kdy v Maranellu sáhnou k přeplňování. Pravdou přitom je, že vedení italské továrny dosud nevyřadilo ze svých konstruktérských úvah nic, co by umožnilo dále zachovat mimořádné výkony při plnění přísných emisních pravidel, a k tomu by jistě turbodmychadlo přispělo. Připomínáme například přechod na přímé vstřikování benzínu, dvuspojkovou převodovku nebo zvažvanou hybridní soustavu s pohonem všech kol (psali jsme o ní například na tomto místě).

Na počátku letošního roku na veřejnost pronikl, skrze evropský patentový úřad, projekt osmiválce Ferrari s dvojicí turbodmychadel. Zjevná je zde inspirace postupy BMW, když Ferrari spíše než po jednom velkém sáhlo po dvojici menších dmychadel, což přináší rychlejší reakci na sešlápnutí plynu a v konečném důsledku ještě vyšší výkon.

Toto řešení má ale k realitě zjevně ještě dost daleko. Podle motoráře ve vývoji Ferrari Jean-Jacques Hise totiž zůstává jedna velká překážka pro použití přeplňování - pověstná odezva na sešlápnutí plynu. „Turbodmychadlo přijde, musíme však vyřešit otázku turboefektu,“ prohlásil His v nedávném rozhovoru pro magazín Autocar. His zároveň zdůraznil, že jakákoli prodleva v zátahu motoru je pro značku Ferrari zcela nepřijatelná. Pak nezbývá než popřát hodně zdaru v boji s větrnými mlýny, v tomto případě je to dokonce přirovnání více než obrazné...

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků