Ferrari zvažuje nasazení turbomotorů, diví se někdo?

Vrcholným, supermoderním modelům Ferrari 458 Italia nebo FXX jistě nelze vyčítat nedostatek výkonu, ale zůstává již jen otázkou času, kdy v Maranellu sáhnou k přeplňování. Pravdou přitom je, že vedení italské továrny dosud nevyřadilo ze svých konstruktérských úvah nic, co by umožnilo dále zachovat mimořádné výkony při plnění přísných emisních pravidel, a k tomu by jistě turbodmychadlo přispělo. Připomínáme například přechod na přímé vstřikování benzínu, dvuspojkovou převodovku nebo zvažvanou hybridní soustavu s pohonem všech kol (psali jsme o ní například na tomto místě).

Na počátku letošního roku na veřejnost pronikl, skrze evropský patentový úřad, projekt osmiválce Ferrari s dvojicí turbodmychadel. Zjevná je zde inspirace postupy BMW, když Ferrari spíše než po jednom velkém sáhlo po dvojici menších dmychadel, což přináší rychlejší reakci na sešlápnutí plynu a v konečném důsledku ještě vyšší výkon.

Toto řešení má ale k realitě zjevně ještě dost daleko. Podle motoráře ve vývoji Ferrari Jean-Jacques Hise totiž zůstává jedna velká překážka pro použití přeplňování - pověstná odezva na sešlápnutí plynu. „Turbodmychadlo přijde, musíme však vyřešit otázku turboefektu,“ prohlásil His v nedávném rozhovoru pro magazín Autocar. His zároveň zdůraznil, že jakákoli prodleva v zátahu motoru je pro značku Ferrari zcela nepřijatelná. Pak nezbývá než popřát hodně zdaru v boji s větrnými mlýny, v tomto případě je to dokonce přirovnání více než obrazné...

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud