Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Formule 1 bez Ferrari? Rudá stáj může ze seriálu odejít už po sezóně 2020, kdy jí končí smlouva.
Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Od roku 2021 se mají v šampionátu Formule 1 používat nové pohonné jednotky. Ty mimo jiné přinesou vyšší míru standardizace a odstranění klíčového prvku pro efektivitu současných motorů, modul MGU-H. Právě standardizace nejvíce vadí šéfovi Ferrari a koncernu FCA, Sergiu Marchionnemu.

Ferrari GTC4 Lusso po úpravě od Novitec Rosso zní jako starý monopost F1

Ferrari GTC4 Lusso po úpravě od Novitec Rosso zní jako starý monopost F1

Kritizuje jak rozhodnutí FIA, tak vlastníka práv, Liberty Media. "Liberty má v tom všem pár dobrých záměrů - jedním z nich je snížit náklady na provoz týmu, což je podle mě fajn. Je tam ale pár věcí, s nimiž nesouhlasíme. Mezi ně patří to, že jedinečnost pohonných jednotek již nebude patřit mezi odlišné charakteristické rysy účastníků. Tohle nepodpořím," sdělil Marchionne na tiskové konferenci po jednání s FIA.

Avizované změny se nelíbí ani dalším dvěma výrobcům motorů, Mercedesu a Renaultu, přičemž Honda se dosud nevyjádřila. Ferrari se jako jediná stáj zúčastnila všech sezón královny motorsportu, přesto její šéf necítí povinnost značku v seriálu držet za každou cenu.

Ferrari vylepšilo FXX-K. Verze Evo generuje více než 800 kilogramů přítlak

Ferrari vylepšilo FXX-K. Verze Evo generuje více než 800 kilogramů přítlak

"Vím, že F1 je součástí naši DNA ode dne našeho narození. Není to tak, že bychom se mohli definovat jinak. Ale když změníme pískoviště do té míry, že se z toho stane nerozpoznatelné pískoviště, tak si už na něm nechci hrát. Nechci hrát globální NASCAR, zkrátka nechci!" uzavřel s tím, že po finanční stránce by to bylo výhodné a akcionáři by jistě byli pro.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků