Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Formule 1 bez Ferrari? Rudá stáj může ze seriálu odejít už po sezóně 2020, kdy jí končí smlouva.
Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Od roku 2021 se mají v šampionátu Formule 1 používat nové pohonné jednotky. Ty mimo jiné přinesou vyšší míru standardizace a odstranění klíčového prvku pro efektivitu současných motorů, modul MGU-H. Právě standardizace nejvíce vadí šéfovi Ferrari a koncernu FCA, Sergiu Marchionnemu.

Ferrari GTC4 Lusso po úpravě od Novitec Rosso zní jako starý monopost F1

Ferrari GTC4 Lusso po úpravě od Novitec Rosso zní jako starý monopost F1

Kritizuje jak rozhodnutí FIA, tak vlastníka práv, Liberty Media. "Liberty má v tom všem pár dobrých záměrů - jedním z nich je snížit náklady na provoz týmu, což je podle mě fajn. Je tam ale pár věcí, s nimiž nesouhlasíme. Mezi ně patří to, že jedinečnost pohonných jednotek již nebude patřit mezi odlišné charakteristické rysy účastníků. Tohle nepodpořím," sdělil Marchionne na tiskové konferenci po jednání s FIA.

Avizované změny se nelíbí ani dalším dvěma výrobcům motorů, Mercedesu a Renaultu, přičemž Honda se dosud nevyjádřila. Ferrari se jako jediná stáj zúčastnila všech sezón královny motorsportu, přesto její šéf necítí povinnost značku v seriálu držet za každou cenu.

Ferrari vylepšilo FXX-K. Verze Evo generuje více než 800 kilogramů přítlak

Ferrari vylepšilo FXX-K. Verze Evo generuje více než 800 kilogramů přítlak

"Vím, že F1 je součástí naši DNA ode dne našeho narození. Není to tak, že bychom se mohli definovat jinak. Ale když změníme pískoviště do té míry, že se z toho stane nerozpoznatelné pískoviště, tak si už na něm nechci hrát. Nechci hrát globální NASCAR, zkrátka nechci!" uzavřel s tím, že po finanční stránce by to bylo výhodné a akcionáři by jistě byli pro.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků