Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Formule 1 bez Ferrari? Rudá stáj může ze seriálu odejít už po sezóně 2020, kdy jí končí smlouva.
Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Od roku 2021 se mají v šampionátu Formule 1 používat nové pohonné jednotky. Ty mimo jiné přinesou vyšší míru standardizace a odstranění klíčového prvku pro efektivitu současných motorů, modul MGU-H. Právě standardizace nejvíce vadí šéfovi Ferrari a koncernu FCA, Sergiu Marchionnemu.

Ferrari GTC4 Lusso po úpravě od Novitec Rosso zní jako starý monopost F1

Ferrari GTC4 Lusso po úpravě od Novitec Rosso zní jako starý monopost F1

Kritizuje jak rozhodnutí FIA, tak vlastníka práv, Liberty Media. "Liberty má v tom všem pár dobrých záměrů - jedním z nich je snížit náklady na provoz týmu, což je podle mě fajn. Je tam ale pár věcí, s nimiž nesouhlasíme. Mezi ně patří to, že jedinečnost pohonných jednotek již nebude patřit mezi odlišné charakteristické rysy účastníků. Tohle nepodpořím," sdělil Marchionne na tiskové konferenci po jednání s FIA.

Avizované změny se nelíbí ani dalším dvěma výrobcům motorů, Mercedesu a Renaultu, přičemž Honda se dosud nevyjádřila. Ferrari se jako jediná stáj zúčastnila všech sezón královny motorsportu, přesto její šéf necítí povinnost značku v seriálu držet za každou cenu.

Ferrari vylepšilo FXX-K. Verze Evo generuje více než 800 kilogramů přítlak

Ferrari vylepšilo FXX-K. Verze Evo generuje více než 800 kilogramů přítlak

"Vím, že F1 je součástí naši DNA ode dne našeho narození. Není to tak, že bychom se mohli definovat jinak. Ale když změníme pískoviště do té míry, že se z toho stane nerozpoznatelné pískoviště, tak si už na něm nechci hrát. Nechci hrát globální NASCAR, zkrátka nechci!" uzavřel s tím, že po finanční stránce by to bylo výhodné a akcionáři by jistě byli pro.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků