Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Formule 1 bez Ferrari? Rudá stáj může ze seriálu odejít už po sezóně 2020, kdy jí končí smlouva.
Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Od roku 2021 se mají v šampionátu Formule 1 používat nové pohonné jednotky. Ty mimo jiné přinesou vyšší míru standardizace a odstranění klíčového prvku pro efektivitu současných motorů, modul MGU-H. Právě standardizace nejvíce vadí šéfovi Ferrari a koncernu FCA, Sergiu Marchionnemu.

Ferrari GTC4 Lusso po úpravě od Novitec Rosso zní jako starý monopost F1

Ferrari GTC4 Lusso po úpravě od Novitec Rosso zní jako starý monopost F1

Kritizuje jak rozhodnutí FIA, tak vlastníka práv, Liberty Media. "Liberty má v tom všem pár dobrých záměrů - jedním z nich je snížit náklady na provoz týmu, což je podle mě fajn. Je tam ale pár věcí, s nimiž nesouhlasíme. Mezi ně patří to, že jedinečnost pohonných jednotek již nebude patřit mezi odlišné charakteristické rysy účastníků. Tohle nepodpořím," sdělil Marchionne na tiskové konferenci po jednání s FIA.

Avizované změny se nelíbí ani dalším dvěma výrobcům motorů, Mercedesu a Renaultu, přičemž Honda se dosud nevyjádřila. Ferrari se jako jediná stáj zúčastnila všech sezón královny motorsportu, přesto její šéf necítí povinnost značku v seriálu držet za každou cenu.

Ferrari vylepšilo FXX-K. Verze Evo generuje více než 800 kilogramů přítlak

Ferrari vylepšilo FXX-K. Verze Evo generuje více než 800 kilogramů přítlak

"Vím, že F1 je součástí naši DNA ode dne našeho narození. Není to tak, že bychom se mohli definovat jinak. Ale když změníme pískoviště do té míry, že se z toho stane nerozpoznatelné pískoviště, tak si už na něm nechci hrát. Nechci hrát globální NASCAR, zkrátka nechci!" uzavřel s tím, že po finanční stránce by to bylo výhodné a akcionáři by jistě byli pro.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků