Ferrari: známe plány automobilky pro budoucnost

U Ferrariho se těší z popularity aktuálního provedení California, představili typ 458 Italia a dokončují přípravy modelu 458 Spyder, ale jejich pozornost se nyní soustředí na dvanáctiválcové vrcholné řady.

Amedeo Felisa, jeden z nejvyšších mužů Ferrari, nyní představil plány na výrobu ne jednoho nebo dvou, ale rovnou tří dvanáctiválcových supervozů, jež nyní v Maranellu vyvíjí. První na řadu přijde modifikace stávajícího typu 612 Scaglietti, který se vyrábí od roku 2004. Ano, není to nijak dlouho, ale Scaglietti zřejmě zákazníky příliš neoslovilo, což uspíšilo jeho cestu do výslužby, a to zřejmě již před rokem 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 288 GTO / Ferrari F40 / Ferrari F50

Okolo roku 2012 se můžeme těšit na představení dlouho slibovaného supersportu, jenž má vykročit v šlépějích legendárních typů 288 GTO, F40, F50 a Enzo. Ačkoli v Maranellu pilně připravují hybridní pohonné soustavy a další „zelené“ zlepšováky, jejich vývoj zřejmě v době prezentace nového Enza nebude dokončen, takže se naštěstí dočkáme opět pořádného dvanáctiválce, případně přeplňovaného osmiválce.

Nástupce současného modelu 599 GTB Fiorano však poznáme až později. Fiorano se představilo teprve nedávno, nyní navíc dostalo vrcholné provedení HGTE, jež by mu mělo zajistit náskok před konkurencí. I když se předpokládá, že nové Ferrari 458 Italia bude o něco rychlejší a u Lamborghiniho horečně pracují na novém Murcielagu, stávající Fiorano se má vyrábět až do roku 2015.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 612 Scaglietti / Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE / Ferrari 458 Italia
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků