Ferrari: známe plány automobilky pro budoucnost

U Ferrariho se těší z popularity aktuálního provedení California, představili typ 458 Italia a dokončují přípravy modelu 458 Spyder, ale jejich pozornost se nyní soustředí na dvanáctiválcové vrcholné řady.

Amedeo Felisa, jeden z nejvyšších mužů Ferrari, nyní představil plány na výrobu ne jednoho nebo dvou, ale rovnou tří dvanáctiválcových supervozů, jež nyní v Maranellu vyvíjí. První na řadu přijde modifikace stávajícího typu 612 Scaglietti, který se vyrábí od roku 2004. Ano, není to nijak dlouho, ale Scaglietti zřejmě zákazníky příliš neoslovilo, což uspíšilo jeho cestu do výslužby, a to zřejmě již před rokem 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 288 GTO / Ferrari F40 / Ferrari F50

Okolo roku 2012 se můžeme těšit na představení dlouho slibovaného supersportu, jenž má vykročit v šlépějích legendárních typů 288 GTO, F40, F50 a Enzo. Ačkoli v Maranellu pilně připravují hybridní pohonné soustavy a další „zelené“ zlepšováky, jejich vývoj zřejmě v době prezentace nového Enza nebude dokončen, takže se naštěstí dočkáme opět pořádného dvanáctiválce, případně přeplňovaného osmiválce.

Nástupce současného modelu 599 GTB Fiorano však poznáme až později. Fiorano se představilo teprve nedávno, nyní navíc dostalo vrcholné provedení HGTE, jež by mu mělo zajistit náskok před konkurencí. I když se předpokládá, že nové Ferrari 458 Italia bude o něco rychlejší a u Lamborghiniho horečně pracují na novém Murcielagu, stávající Fiorano se má vyrábět až do roku 2015.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 612 Scaglietti / Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE / Ferrari 458 Italia
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků