Ferrari vysvětlilo incident přejetého mechanika při Velké ceně Bahrajnu

Za nehodou Kimiho Räikkönena, který zlomil nohu svému mechanikovi, mohla podle Ferrari porucha senzorů.

O nepovedené zastávce v boxech při bahrajnské Velké ceně jsme včetně nepříjemných záběrů informovali. Räikkönennovi, který přijel na výměnu pneumatik ze třetího místa průběžného pořadí, se rozsvítilo zelené světlo, ačkoli ještě neměl levé zadní kolo vyměněno. Stál před ním mechanik Francesco Cigarini, kterého tak ještě ojetým kolem přejel a ošklivě mu zlomil nohu. Finský pilot závod nedokončil.

Nyní se Mario Arrivabene, šéf týmu Ferrari, na tiskové konferenci před čínskou Velkou cenou rozpovídal o incidentu podrobněji. Jádrem problému údajně byl senzor v pistoli mechanika, který dává elektronickému systému vědět, jestli je kolo řádně utaženo. Jenže mechanikovi se nepodařilo matici napoprvé uvolnit. Zkoušel to několikrát a elektronické zařízení to vyhodnotilo tak, že kolo bylo vyměněno a rozsvítilo se zelené světlo.

Fotogalerie: Jak šel čas s mistrem světa F1 Kimim Räikkönenem

Fotogalerie: Jak šel čas s mistrem světa F1 Kimim Räikkönenem

Tato kontrola je přitom jen jednou ze tří procedur, které musí tým během několika sekund přijmout a auto bezpečně vypustit na trať. „Máme postupy, které zajišťují, že zastávka v boxech proběhne během závodu bezpečným způsobem. V tomto případě jde o tři faktory. Máme lidskou a mechanickou kontrolu a elektronické zařízení," vysvětluje Arrivabene

„Chceme na tom pracovat s FIA a ujistit se, že se tato věc nestane znovu,“ řekl Arrivabene. „Aby bylo jasné, jsme tým, jehož člověk byl zraněn. Takže je v našem zájmu přezkoumat celou proceduru," ujišťuje.

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků