Ferrari vysvětlilo incident přejetého mechanika při Velké ceně Bahrajnu

Za nehodou Kimiho Räikkönena, který zlomil nohu svému mechanikovi, mohla podle Ferrari porucha senzorů.

O nepovedené zastávce v boxech při bahrajnské Velké ceně jsme včetně nepříjemných záběrů informovali. Räikkönennovi, který přijel na výměnu pneumatik ze třetího místa průběžného pořadí, se rozsvítilo zelené světlo, ačkoli ještě neměl levé zadní kolo vyměněno. Stál před ním mechanik Francesco Cigarini, kterého tak ještě ojetým kolem přejel a ošklivě mu zlomil nohu. Finský pilot závod nedokončil.

Nyní se Mario Arrivabene, šéf týmu Ferrari, na tiskové konferenci před čínskou Velkou cenou rozpovídal o incidentu podrobněji. Jádrem problému údajně byl senzor v pistoli mechanika, který dává elektronickému systému vědět, jestli je kolo řádně utaženo. Jenže mechanikovi se nepodařilo matici napoprvé uvolnit. Zkoušel to několikrát a elektronické zařízení to vyhodnotilo tak, že kolo bylo vyměněno a rozsvítilo se zelené světlo.

Fotogalerie: Jak šel čas s mistrem světa F1 Kimim Räikkönenem

Fotogalerie: Jak šel čas s mistrem světa F1 Kimim Räikkönenem

Tato kontrola je přitom jen jednou ze tří procedur, které musí tým během několika sekund přijmout a auto bezpečně vypustit na trať. „Máme postupy, které zajišťují, že zastávka v boxech proběhne během závodu bezpečným způsobem. V tomto případě jde o tři faktory. Máme lidskou a mechanickou kontrolu a elektronické zařízení," vysvětluje Arrivabene

„Chceme na tom pracovat s FIA a ujistit se, že se tato věc nestane znovu,“ řekl Arrivabene. „Aby bylo jasné, jsme tým, jehož člověk byl zraněn. Takže je v našem zájmu přezkoumat celou proceduru," ujišťuje.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků