Ferrari ve Frankfurtu 2007

Letošní autosalon ve Frankfurtu je již minulostí. Pojďme se za ním ale ještě poohlédnout ze sedla vzpínajícího se koníka.

Kdybyste hledali novinku představenou na IAA ve Frankfurtu, která vyvolala největší ohlas novinářů a snad i diváků, museli by jste jednoznačně zvolit Ferrari F430 Scuderia. Když se zkombinoval skvělý vůz s přítomností Michaela Schumachera, začaly se stěny výstavního stánku u Ferrari otřásat.

Ferrari F430 Scuderia

Frankfurtský autosalon se začíná stávat specializovaným místem pro představování nových variant vozu Ferrari F430. Po F430 Challenge v roce 2005 byla letos představena F430 Scuderia, tedy varianta, která přímo navazuje na Ferrari 360 Challenge Stradale. Ferrari F430 Scuderia je vozem pro všechny, pro které je sériová F430 již příliš běžným vozem. F430S se opět zaměřuje na radost z jízdy a opravdový zážitek za volantem. Cesta, kterou Ferrari šlo byla klasická, tj. snížit hmotnost, trochu zvýšit výkon. Navíc se Ferrari zaměřilo i na ostatní techniku a nezapomenulo ani na optické odlišení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz přišel o 100 kg hmotnosti a získal 20 koní navíc. Když se k tomu přidá vylepšená aerodynamika, díky které se zvýšil přítlak vozu (ano jde to i bez extrémních spoilerů), vylepšená převodovka F1-SuperFast2 schopná přeřadit v extrémním případě již za 60 milisekund a elektronicky řízený diferenciál spřažený s trakční kontrolou s původem ve Formuli 1, dostanete vůz se skvělým výkonem a ovladatelností, přesně dle hesla: „radost na okruhu i na silnici“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O kvalitě nové Scuderie svědčí i to, že je schopna ve Fioranu dosáhnout stejného času jako hvězdné Ferrari Enzo  Sám Michael Schumacher, který Scuderii spolu s Lucou di Montezemolem uváděl, se podílel na vývoji tohoto vozu. Symbolické je to, že v pozici vývojového jezdce působil naposledy právě při pracích na Enzu.

Pro české publikum je jistě zajímavé, že již na konci tohoto roku budeme moci vídat v České republice dva exempláře tohoto skvělého vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výběr údajů z technické specifikace F430S.

Rozměry

Délka: 4512 mm
Šířka: 1923 mm
Výška: 1199 mm
Brzdy: vpředu 398x36 mm, vzadu 350x34 mm, materiál: karbon-keramická slitina
Objem zavazadlového prostoru: 250 l
Objem palivové nádrže: 95 l

Hmotnost

Suchá hmotnost 1250 kg
Rozdělení hmotnosti: 43 % vpředu, 57 % vzadu

Motor

Typ: 90° V8
Objem: 4,308 cc
Max. výkon: 375.4 kW (510 hp) při 8,500 ot/min (F430: 360.3 kW (490 hp) při 8,500 ot/min)
Max. točivý moment: 470 Nm při 5,250 ot/min (465 Nm při 5,250 ot/min)
Omezovač otáček: 8640 ot/min
Poměr hmotnost k výkonu 2,45kg/hp

Spotřeba a emise

Kombinovaná: 15,7 l/100 km
Eimise CO2: 360 g/km

Evropská legislativa je občas prostě kouzelná. Již při minulém frankfurtském autosalonu muselo Ferrari zveřejňovat spotřebu svých vozů. Tentokrát muselo Ferrari přidat i údaj o emisní hodnotě CO2. Co to asi bude příště...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiorano, Scaglietti a další modely

Ale Ferrari ve Frankfurtu nebylo zastoupeno jen novým F430 Scuderia. Ferrari přivezlo ukázat i základní modely F430 a F430 Spider. Zbytek obstaraly dvanáctiválcové modely 599 GTB Fiorano a 612 Scaglietti. Zejména 612 Scaglietti jsme mohli zřejmě v této podobě vidět naposledy, neboť již o nadcházejícím Detroitském popř. Ženevském autosalonu bude představena omlazená verze tohoto modelu. Doplnění expozice obstaral letošní monopost Formule 1 Ferrari F2007, další monopost Ferrari F1 je k vidění i u Bridgestone.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ferrari hodně zaskočilo výběrem barevné palety na svých vystavených vozech. Šedá na 599 GTB Fiorano, možná působí vedle již zavedených šedých Lamborghini zajímavě a nově, ale stejně jako u konkurence zabíjí tato barva ducha samotného vozu. Ferrari se sice odvolává na návrat k klasickým historickým barvám populárním v šedesátých letech dvacátého století, ale dnešní vkus je asi jinde. Ale kdo ví, nechť si každý čtenář udělá svůj vlastní názor. Perleťová bílá bude jistě hezká na slunečním svitu, ale ve specifických světelných podmínkách výstavní haly, musel nejeden divák chvíli přemýšlet jestli Ferrari začalo dělat auta pro taxikáře, nebo je jen šálí zrak.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani Novitec a Hamannem nepřijeli s prázdnou

Kromě oficiálního stánku Ferrari bylo možné ve Frankfurtu spatřit rudé vozy i u renomovaných úpravců. Od minulého ročníku se nezměnilo nic na jejich zastoupení a svou práci zde opět prezentují Novitec Rosso a Hamann Motorsport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Novitec Rosso – je v tomto oboru mladší, ale o to aktivnější. Již před výstavou oficiálně představilo svůj program úprav pro model 599 GTB Fiorano. Nutno podotknout, že jak na fotkách, tak ve skutečnosti vypadá takto upravené Fiorano velmi dobře. A to i v porovnání s konkurenční úpravou od Hamannu. Novitec Rosso se na svém bohatém stánku prezentoval i upraveným 612 Scaglietti, F430 Spider a matně černým F430.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Tip: Více informací o Novitec Rosso najdete zde.

Hamann Motorsport – představil svou verzi 599 GTB Fiorano, která prohrává již se zmíněnou úpravou od Novitec Rosso. Hamann ale vítězí při srovnání výkonu motoru, když nabízí celých 673 hp oproti 645 hp od Novitecu. Módu matných kreací Hammann podpořil svým F430 Black Miracle, když naštěstí od původně prezentované barevné kombinace byl oranžový proužek nahrazen rudým a oranžové disky se zbarvily do černa. Hamann na svůj výstavní stánek dodal i upravené Ferrari 360 Spider, který už má od svého představení četné vrásky, ale ve srovnání s posledními pracemi od Hamannu se stále jedná o jednu z jejich nejpovedenějších prací.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Autor je zakladatelem webu www.czechferrari.cz a prezidentem klubu majitelů a příznivců Ferrari.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků