Ferrari už testuje turbomotor V8, na videu zní opravdu slibně

Ferrari už testuje turbomotor V8, na videu zní opravdu slibně

Na pohled obyčejné Ferrari California, které uvidíte v tomto „špionážním“ videu, má pod kapotou velké tajemství: vidlicový osmiválec přeplňovaný turbodmychadlem.

Automobilka z Maranella se uchyluje ke kombinaci přímého vstřikování a přeplňování ze stejného důvodu jako všichni ostatní. Potřebuje srazit nominální emise CO2 svých modelů, aby nečelila vysokým pokutám. Na mnoha klíčových trzích jsou navíc auta s vysokými emisemi zatížena vyšší daní nebo speciální sazbou, což je ve výsledku i výrazně prodražuje. 

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

Žádné technické podrobnosti o novém přeplňovaném motoru Ferrari nejsou v tuto chvíli známy.

Výkonný ředitel Amadeo Felisa už dříve prozradil, že firma utrácí celou polovinu svého rozpočtu na vývoj za technická řešení směřující ke snížení spotřeby a emisí. Jak se ale přesvědčíte ve videu, Marranelští nezapomínají ani na zvuk. Pravda, zachycený prototyp zní úplně jinak než dnešní osmiválcová Ferrari s plochou klikovou hřídelí...

Ačkoliv v posledních dvou dekádách je Ferrari téměř synonymem pro atmosféricky plněné vysokootáčkové motory, v historii značky má turbo pevné místo. Přeplňováním se totiž pyšnily dvě z nejikoničtějších Ferrari osmdesátých let: F40 a 288 GTO

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků