Ferrari ukazuje své upravené závodní stroje. Verze EVO stále vychází ze staršího 488 GTB

Svět už sice obývá nástupce F8 Tributo, v případě závodních strojů ale Ferrari dále vylepšuje stávající modely na základě 488 GTB. Ukazuje tedy jejich nové specifikace EVO.

Závoďáky Ferrari pro třídu GT3 i samostatnou sérii Ferrari Challenge nyní procházejí modernizací. Oba vozy dostávají řadu vylepšení a tradiční označení EVO, upozorňující na další evoluci závodních strojů italské značky. Pokračuje se přitom se základem staršího 488 GTB, ačkoliv silniční model už letos nahradila jeho „modernizace“, model F8 Tributo.

Začneme u nižší kategorie a tedy 488 Challenge EVO, které Ferrari vylepšuje kompletní revizí aerodynamiky s přepracovanou přídí, dodatečnými křidélky pod zrcátky, novými výdechy na zadním nárazníku či upraveným spoilerem. Ve výsledku má nyní EVO nabízet o 50 % více přítlaku než předchůdce.

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Také elektronika vozu prošla vyladěním, a to včetně řízení diferenciálu, kontroly trakce a ABS. Za širšími 19palcovými koly se schovávají nové karbon-keramické brzdy, které mají podle Ferrari delší životnost. Vevnitř budou klienti držet v ruce nový volant vycházející z designu okruhového speciálu FXX-K EVO a také přibyl displej zadní kamery pro snazší kontrolu dění za autem.

Na pohonném ústrojí se nic nemění. Dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru produkuje velmi dostatečných 493 kW (670 koní) a točivý moment 760 N.m.

Na unikátní Ferrari se momentálně čeká 5 let. Toto jsou ty nejlepší kousky historie

Na unikátní Ferrari se momentálně čeká 5 let. Toto jsou ty nejlepší kousky historie

Podobně rozsáhlých úprav aerodynamiky se pak dočkal i závoďák třídy GT3. Rovněž došlo na přepracování přídě, objevuje se nové zadní křídlo a celkově Ferrari tvrdí, že do vylepšení aerodynamických schopností 488 GT3 putovalo přes 18.000 hodin práce. Oproti silniční 488 GTB má závodní verze delší rozvor, který podle všeho snižuje opotřebení pneumatik.

Uvnitř přichází EVO s novou lehčí sedačkou Sabelt včetně nových pásů. Pro vytrvalostní závodění přichází na řadu odolnější brzdová soustava, výkonnější dodatečné světlomety na přídi a další příslušenství. V rámci regulí třídy GT3 se poté výkon 3,9litrového twin-turbo osmiválce stále drží na maximálně 441 kW (600 koní).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 97 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků