Ferrari ukazuje své upravené závodní stroje. Verze EVO stále vychází ze staršího 488 GTB

Svět už sice obývá nástupce F8 Tributo, v případě závodních strojů ale Ferrari dále vylepšuje stávající modely na základě 488 GTB. Ukazuje tedy jejich nové specifikace EVO.

Závoďáky Ferrari pro třídu GT3 i samostatnou sérii Ferrari Challenge nyní procházejí modernizací. Oba vozy dostávají řadu vylepšení a tradiční označení EVO, upozorňující na další evoluci závodních strojů italské značky. Pokračuje se přitom se základem staršího 488 GTB, ačkoliv silniční model už letos nahradila jeho „modernizace“, model F8 Tributo.

Začneme u nižší kategorie a tedy 488 Challenge EVO, které Ferrari vylepšuje kompletní revizí aerodynamiky s přepracovanou přídí, dodatečnými křidélky pod zrcátky, novými výdechy na zadním nárazníku či upraveným spoilerem. Ve výsledku má nyní EVO nabízet o 50 % více přítlaku než předchůdce.

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Také elektronika vozu prošla vyladěním, a to včetně řízení diferenciálu, kontroly trakce a ABS. Za širšími 19palcovými koly se schovávají nové karbon-keramické brzdy, které mají podle Ferrari delší životnost. Vevnitř budou klienti držet v ruce nový volant vycházející z designu okruhového speciálu FXX-K EVO a také přibyl displej zadní kamery pro snazší kontrolu dění za autem.

Na pohonném ústrojí se nic nemění. Dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru produkuje velmi dostatečných 493 kW (670 koní) a točivý moment 760 N.m.

Na unikátní Ferrari se momentálně čeká 5 let. Toto jsou ty nejlepší kousky historie

Na unikátní Ferrari se momentálně čeká 5 let. Toto jsou ty nejlepší kousky historie

Podobně rozsáhlých úprav aerodynamiky se pak dočkal i závoďák třídy GT3. Rovněž došlo na přepracování přídě, objevuje se nové zadní křídlo a celkově Ferrari tvrdí, že do vylepšení aerodynamických schopností 488 GT3 putovalo přes 18.000 hodin práce. Oproti silniční 488 GTB má závodní verze delší rozvor, který podle všeho snižuje opotřebení pneumatik.

Uvnitř přichází EVO s novou lehčí sedačkou Sabelt včetně nových pásů. Pro vytrvalostní závodění přichází na řadu odolnější brzdová soustava, výkonnější dodatečné světlomety na přídi a další příslušenství. V rámci regulí třídy GT3 se poté výkon 3,9litrového twin-turbo osmiválce stále drží na maximálně 441 kW (600 koní).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků