Ferrari ukazuje své speciální modely. Monza SP1 a SP2 zamíří ke sběratelům

Ferrari rozjíždí novou sérii unikátních modelů pro sběratele a nejváženější zákazníky. Prvními kusy jsou nádherné retro barchetty Monza SP1 a SP2.

Jestliže budou chtít nejzámožnější zákazníci značky Ferrari něco opravdu speciálního, od teď mohou čekat celou řadu unikátních modelů nového programu Icona. V jeho rámci bude maranellská automobilka nabízet opravdu limitované a speciální modely pro sběratele a nejvýznamnější klienty.

Prvotinou programu Icona je novinka jménem Monza, která přichází ve dvou verzích – jako jednomístná SP1 a dvoumístná SP2. Oba kusy jsou silně inspirovány minulostí a přesněji originálními vozy s karoserií Barchetta jako 166 MM z roku 1947 či 750 a 860 Monza z poloviny 50. let.

Ferrari SP30 je jediné na světě. Majitel ho prodává se 103 ujetými kilometry

Ferrari SP30 je jediné na světě. Majitel ho prodává se 103 ujetými kilometry

Jako výchozí techniku pro dvojici novinek si Ferrari vybralo super GT 812 Superfast, na jehož upraveném hliníkovém šasi obě Monzy stojí. Nová karoserie s jednoduchými a elegantně plynoucími křivkami je vyrobena z kombinace kevlaru a karbonu. Sami zákazníci si pak během navrhování vlastní specifikace určí, zda chtějí jednomístnou či dvoumístnou konfiguraci vozu.

Z mocné 812 Superfast pochází i pohonné ústrojí. Pod kapotou tak najdete původní 6,5litrový, atmosférický dvanáctiválec, kterému byla ovšem vyladěna řídící jednotka a sání, tudíž nabízí o deset koní více. S výkonem 596 kW (810 koní) tak nyní mluvíme o nejvýkonnějším motoru V12 v produkci Ferrari. Na svém místě pak zůstala sedmistupňová dvouspojková převodovka i systém řízení kol zadní nápravy.

Čtyřválcový hybrid od Ferrari? Patentové nákresy ukazují zajímavou techniku

Čtyřválcový hybrid od Ferrari? Patentové nákresy ukazují zajímavou techniku

Kompletní absence střechy, dalších maličkostí a rozsáhlejší využití lehkých materiálů poté znamená pohotovostní hmotnost Monzy SP1 na 1500 kg (1520 kg u SP2). Vůči 812 Superfast tak speedster zhubl až 130 kg. Přesto ale Ferrari uvádí nezměněnou hodnotu zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,9 vteřiny a maximální rychlost přes 300 km/h.

Interiér také přebírá většinu prvků z 812, včetně volantu a budíků. Další ovládací prvky výbavy má ovšem řidič v malém kokpitu níže vpravo na novém panelu. V SP1 pak lze spatřit staromódně vypadající skořepinu v hnědé kůži, kdežto Monza SP2 dostala dvojici červeně čalouněných skořepin. A jak už je u Ferrari samozřejmostí, nechybí uvnitř plno odhaleného karbonu. Konečná specifikace bude ale samozřejmě záležet na každém majiteli.

Ferrari SP38 se poprvé předvedlo veřejnosti. Naživo vypadá ještě lépe

Ferrari SP38 se poprvé předvedlo veřejnosti. Naživo vypadá ještě lépe

Monza nakonec není pouhou hračkou na okruh a bude plně homologována pro jízdu na silnici. Základní cenovku Ferrari potvrdí v říjnu na pařížském autosalonu, prozatím se ale mluví o cenovce překračující 3 miliony dolarů, tedy v přepočtu přes 65 milionů korun.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků