Ferrari ukazuje své speciální modely. Monza SP1 a SP2 zamíří ke sběratelům

Ferrari rozjíždí novou sérii unikátních modelů pro sběratele a nejváženější zákazníky. Prvními kusy jsou nádherné retro barchetty Monza SP1 a SP2.

Jestliže budou chtít nejzámožnější zákazníci značky Ferrari něco opravdu speciálního, od teď mohou čekat celou řadu unikátních modelů nového programu Icona. V jeho rámci bude maranellská automobilka nabízet opravdu limitované a speciální modely pro sběratele a nejvýznamnější klienty.

Prvotinou programu Icona je novinka jménem Monza, která přichází ve dvou verzích – jako jednomístná SP1 a dvoumístná SP2. Oba kusy jsou silně inspirovány minulostí a přesněji originálními vozy s karoserií Barchetta jako 166 MM z roku 1947 či 750 a 860 Monza z poloviny 50. let.

Ferrari SP30 je jediné na světě. Majitel ho prodává se 103 ujetými kilometry

Ferrari SP30 je jediné na světě. Majitel ho prodává se 103 ujetými kilometry

Jako výchozí techniku pro dvojici novinek si Ferrari vybralo super GT 812 Superfast, na jehož upraveném hliníkovém šasi obě Monzy stojí. Nová karoserie s jednoduchými a elegantně plynoucími křivkami je vyrobena z kombinace kevlaru a karbonu. Sami zákazníci si pak během navrhování vlastní specifikace určí, zda chtějí jednomístnou či dvoumístnou konfiguraci vozu.

Z mocné 812 Superfast pochází i pohonné ústrojí. Pod kapotou tak najdete původní 6,5litrový, atmosférický dvanáctiválec, kterému byla ovšem vyladěna řídící jednotka a sání, tudíž nabízí o deset koní více. S výkonem 596 kW (810 koní) tak nyní mluvíme o nejvýkonnějším motoru V12 v produkci Ferrari. Na svém místě pak zůstala sedmistupňová dvouspojková převodovka i systém řízení kol zadní nápravy.

Čtyřválcový hybrid od Ferrari? Patentové nákresy ukazují zajímavou techniku

Čtyřválcový hybrid od Ferrari? Patentové nákresy ukazují zajímavou techniku

Kompletní absence střechy, dalších maličkostí a rozsáhlejší využití lehkých materiálů poté znamená pohotovostní hmotnost Monzy SP1 na 1500 kg (1520 kg u SP2). Vůči 812 Superfast tak speedster zhubl až 130 kg. Přesto ale Ferrari uvádí nezměněnou hodnotu zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,9 vteřiny a maximální rychlost přes 300 km/h.

Interiér také přebírá většinu prvků z 812, včetně volantu a budíků. Další ovládací prvky výbavy má ovšem řidič v malém kokpitu níže vpravo na novém panelu. V SP1 pak lze spatřit staromódně vypadající skořepinu v hnědé kůži, kdežto Monza SP2 dostala dvojici červeně čalouněných skořepin. A jak už je u Ferrari samozřejmostí, nechybí uvnitř plno odhaleného karbonu. Konečná specifikace bude ale samozřejmě záležet na každém majiteli.

Ferrari SP38 se poprvé předvedlo veřejnosti. Naživo vypadá ještě lépe

Ferrari SP38 se poprvé předvedlo veřejnosti. Naživo vypadá ještě lépe

Monza nakonec není pouhou hračkou na okruh a bude plně homologována pro jízdu na silnici. Základní cenovku Ferrari potvrdí v říjnu na pařížském autosalonu, prozatím se ale mluví o cenovce překračující 3 miliony dolarů, tedy v přepočtu přes 65 milionů korun.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků