Ferrari rozjíždí novou sérii unikátních modelů pro sběratele a nejváženější zákazníky. Prvními kusy jsou nádherné retro barchetty Monza SP1 a SP2.
Jestliže budou chtít nejzámožnější zákazníci značky Ferrari něco opravdu speciálního, od teď mohou čekat celou řadu unikátních modelů nového programu Icona. V jeho rámci bude maranellská automobilka nabízet opravdu limitované a speciální modely pro sběratele a nejvýznamnější klienty.
Prvotinou programu Icona je novinka jménem Monza, která přichází ve dvou verzích – jako jednomístná SP1 a dvoumístná SP2. Oba kusy jsou silně inspirovány minulostí a přesněji originálními vozy s karoserií Barchetta jako 166 MM z roku 1947 či 750 a 860 Monza z poloviny 50. let.
Jako výchozí techniku pro dvojici novinek si Ferrari vybralo super GT 812 Superfast, na jehož upraveném hliníkovém šasi obě Monzy stojí. Nová karoserie s jednoduchými a elegantně plynoucími křivkami je vyrobena z kombinace kevlaru a karbonu. Sami zákazníci si pak během navrhování vlastní specifikace určí, zda chtějí jednomístnou či dvoumístnou konfiguraci vozu.
Z mocné 812 Superfast pochází i pohonné ústrojí. Pod kapotou tak najdete původní 6,5litrový, atmosférický dvanáctiválec, kterému byla ovšem vyladěna řídící jednotka a sání, tudíž nabízí o deset koní více. S výkonem 596 kW (810 koní) tak nyní mluvíme o nejvýkonnějším motoru V12 v produkci Ferrari. Na svém místě pak zůstala sedmistupňová dvouspojková převodovka i systém řízení kol zadní nápravy.
Kompletní absence střechy, dalších maličkostí a rozsáhlejší využití lehkých materiálů poté znamená pohotovostní hmotnost Monzy SP1 na 1500 kg (1520 kg u SP2). Vůči 812 Superfast tak speedster zhubl až 130 kg. Přesto ale Ferrari uvádí nezměněnou hodnotu zrychlení z nuly na 100 km/h za 2,9 vteřiny a maximální rychlost přes 300 km/h.
Interiér také přebírá většinu prvků z 812, včetně volantu a budíků. Další ovládací prvky výbavy má ovšem řidič v malém kokpitu níže vpravo na novém panelu. V SP1 pak lze spatřit staromódně vypadající skořepinu v hnědé kůži, kdežto Monza SP2 dostala dvojici červeně čalouněných skořepin. A jak už je u Ferrari samozřejmostí, nechybí uvnitř plno odhaleného karbonu. Konečná specifikace bude ale samozřejmě záležet na každém majiteli.
Monza nakonec není pouhou hračkou na okruh a bude plně homologována pro jízdu na silnici. Základní cenovku Ferrari potvrdí v říjnu na pařížském autosalonu, prozatím se ale mluví o cenovce překračující 3 miliony dolarů, tedy v přepočtu přes 65 milionů korun.