Ferrari Testarossa (1984-1996): Rudá hlava

16 komentářů

Mira
15. května • 17:21

Ahoj. Mam Ferrari Testarossa z roku 1986 v modré barvě Blu Sera s modrým interiérem. Myslím že je to jediný kus na světé. Dá se to ověřit. Díky

Antiautomat
27. července • 18:45

Pekne, aj kde moj favorit je F355
Este jedna vec: **O klasický boxer, jak bývá mylně uváděno, však technicky nešlo**Pokial su valce naplocho oproti sebe, potom o aky motor teda ide?

paja.ba
27. července • 21:47

Boxer má protilehlé ojnice na společném čepu (protilehlé písty pracují tak, že v jeden moment je jeden píst v dolní úvrati a v ten samý moment protilehlý píst v horní úvrati). Takže například klika dvanáctiválce má šest ojničních čepů. Kdežto klasický plochý motor má dvanáct ojničních čepů a protilehlé písty pracují tak, že v jeden moment jsou protilehlé písty v horní úvrati a při pootočení kliky o 180 stupňů jsou stejné písty v dolní úvrati... :-D

Radek
28. července • 8:26

No hele já když kouknu na tohle video od Subaru https://www.youtube.com/watch... , vidím, že protilehlý písty jsou vždy oba ve stejný úvrati. A Subaru tomu říká BOXER. Tak kde je teda pravda? :-O

Radek
28. července • 8:30

Zkusím si odpovědět sám: BOXER běhá proti sobě, FLAT (plochý) vždy oba písty na stejnou stranu - tzn. v Testarosse mají jen 6 čepů na ojnici?

Pavel Bláha (paja.ba)
29. července • 20:09

Jj, máš pravdu, popsal jsem to dobře, ale otočil jsem názvy. Samozřejmě BOXER má protilehlé ojnice na samostatných čepech a klasický plochý motor na společných... sorry.:-)

Antiautomat
28. července • 13:48

Boxer, pokial ma pamat neklame, funguje tak, ze sa pohybuju piesty bud k sebe alebo od seba, hornu a dolnu uvrat dosahuju v tom istom okamihu. Ak by to tak nebolo, dvojvalcovy boxer by asi z jazdca vytriasol dusu, predstavte si oba naraz full dolava a potom oba naraz full doprava. Tym je aj zodpovedana Vasa otazka. Ja som skor narazal na tu zvlastnu slovnu formulku **O klasický boxer, jak bývá mylně uváděno**...existuje potom teda nejaky 'ne-klasicky' boxer? Skratka ide mi o tu 'vyhybavu' nedoslednost.

Radek
27. července • 16:22

Prosím, proč všude píšou "plochý 12-válec" ale není to boxer? Už jsem to viděl na více místech, ale aby někdo napsal, proč se tomu nemá říkat boxer... Poučte mě někdo, díky!

Lukye
26. července • 18:50

Raritka.Keby ropa tekla potokem,určite by nechýbala v garáži snov :-) Je to kráska.Videl som ju len raz v živote,na okruhu v Brne.

punknenimrkev
26. července • 18:00

Hodně nepovedený kousek

rrrr
26. července • 17:37

PREJ BYL SAAB 9000 TURBO 2.3 NA PRVNIM KILOMETRU LEPSI NEZ TOHLE FERRARI, JE TO PRAVDA ?FAKT JE ZE OTUNENY TURBO STRILI . .

Lukye
26. července • 18:52

Možné to je,ale ten kilák musel byť zakrútený :-) A aj keby,mne osobne by to bolo úplne jedno.Na saab sa zabudne,na toto určite nie.

Pedroleze
26. července • 13:50

Mohl jsem ho koupit před 2 roky cca za 1.6mil kč, velká chyba, že jsem ho nevzal :(

Art Vandelay
26. července • 9:48

nazov tohto auta by sa nemal prekladat ako cervena hlava ale ako cervenovlaska, zena s rysavymi vlasmi.

Ferko
26. července • 13:28

A proč má červené hlavy válců???

Jan Havránek
26. července • 13:54

Správně je, jak říká Ferko ryšavá a nemá červený hlavy válců, ale červený ventilový víka :-) Ferrari zdobí všechny svoje motory červenýma víkama ventilů a nebo červeným sáním.

Doporučujeme

Články odjinud