Ahoj. Mam Ferrari Testarossa z roku 1986 v modré barvě Blu Sera s modrým interiérem. Myslím že je to jediný kus na světé. Dá se to ověřit. Díky
Pekne, aj kde moj favorit je F355Este jedna vec: **O klasický boxer, jak bývá mylně uváděno, však technicky nešlo**Pokial su valce naplocho oproti sebe, potom o aky motor teda ide?
Boxer má protilehlé ojnice na společném čepu (protilehlé písty pracují tak, že v jeden moment je jeden píst v dolní úvrati a v ten samý moment protilehlý píst v horní úvrati). Takže například klika dvanáctiválce má šest ojničních čepů. Kdežto klasický plochý motor má dvanáct ojničních čepů a protilehlé písty pracují tak, že v jeden moment jsou protilehlé písty v horní úvrati a při pootočení kliky o 180 stupňů jsou stejné písty v dolní úvrati... :-D
No hele já když kouknu na tohle video od Subaru https://www.youtube.com/watch... , vidím, že protilehlý písty jsou vždy oba ve stejný úvrati. A Subaru tomu říká BOXER. Tak kde je teda pravda? :-O
Zkusím si odpovědět sám: BOXER běhá proti sobě, FLAT (plochý) vždy oba písty na stejnou stranu - tzn. v Testarosse mají jen 6 čepů na ojnici?
Jj, máš pravdu, popsal jsem to dobře, ale otočil jsem názvy. Samozřejmě BOXER má protilehlé ojnice na samostatných čepech a klasický plochý motor na společných... sorry.:-)
Boxer, pokial ma pamat neklame, funguje tak, ze sa pohybuju piesty bud k sebe alebo od seba, hornu a dolnu uvrat dosahuju v tom istom okamihu. Ak by to tak nebolo, dvojvalcovy boxer by asi z jazdca vytriasol dusu, predstavte si oba naraz full dolava a potom oba naraz full doprava. Tym je aj zodpovedana Vasa otazka. Ja som skor narazal na tu zvlastnu slovnu formulku **O klasický boxer, jak bývá mylně uváděno**...existuje potom teda nejaky 'ne-klasicky' boxer? Skratka ide mi o tu 'vyhybavu' nedoslednost.
Prosím, proč všude píšou "plochý 12-válec" ale není to boxer? Už jsem to viděl na více místech, ale aby někdo napsal, proč se tomu nemá říkat boxer... Poučte mě někdo, díky!
Raritka.Keby ropa tekla potokem,určite by nechýbala v garáži snov :-) Je to kráska.Videl som ju len raz v živote,na okruhu v Brne.
Hodně nepovedený kousek
PREJ BYL SAAB 9000 TURBO 2.3 NA PRVNIM KILOMETRU LEPSI NEZ TOHLE FERRARI, JE TO PRAVDA ?FAKT JE ZE OTUNENY TURBO STRILI . .
Možné to je,ale ten kilák musel byť zakrútený :-) A aj keby,mne osobne by to bolo úplne jedno.Na saab sa zabudne,na toto určite nie.
Mohl jsem ho koupit před 2 roky cca za 1.6mil kč, velká chyba, že jsem ho nevzal :(
nazov tohto auta by sa nemal prekladat ako cervena hlava ale ako cervenovlaska, zena s rysavymi vlasmi.
A proč má červené hlavy válců???
Správně je, jak říká Ferko ryšavá a nemá červený hlavy válců, ale červený ventilový víka :-) Ferrari zdobí všechny svoje motory červenýma víkama ventilů a nebo červeným sáním.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.