Ferrari táhne do boje proti koronaviru. Vzpínajícího se koně najdete v respirátorech

Mohlo by se zdát, že Ferrari v rámci pandemie koronaviru SARS-CoV-2 poněkud ujel vláček. Situace v Itálii se stabilizovala a každým dnem zlepšuje. Ale znáte to. V tomto případě se spíše přikláníme k „lépe později než vůbec“.

Je tomu už více než měsíc, co koronavirus naplno propukl také v Evropě a zásadním způsobem ovlivnil naše životy, ekonomiku, cestování, zkrátka veškeré aspekty dosavadního bytí. Mezi nejvíce postižené regiony patří jih kontinentu, a především pak Apeninský poloostrov, který s výjimkou Spojených států hlásí nejvíce mrtvých na světě.

Rouška v autolékárničce: Pomoci mohou ty staré. Jak vyrobit provizorní ochranu?

Rouška v autolékárničce: Pomoci mohou ty staré. Jak vyrobit provizorní ochranu?

Také proto se v Itálii snaží pomáhat téměř všechno, co má ruce a nohy a stranou nezůstaly ani automobilky. Třeba Lamborghini před pár týdny zveřejnilo snímky z oddělení běžně vyrábějícího čalounění interiérů, které se aktuálně přeorientovalo na šití ochranných roušek, zatímco výzkumné a vývojové centrum rozjelo i s pomocí 3D tisku produkci obličejových štítů.

Nově se do této iniciativy podobným způsobem zapojila také maranellská značka. Jestli tamní krejčí oblékající obvykle sedadla do kůže rovněž spustili šití roušek, to popravdě netušíme. Nic takového oficiální tisková zpráva nezmiňuje. Ferrari nicméně po nařízené karanténě opět rozjelo své 3D tiskárny, které za jiných okolností slouží k výrobě prototypových součástek.

Škoda a další značky se pouští do boje proti koronaviru. Například výrobou respirátorů

Škoda a další značky se pouští do boje proti koronaviru. Například výrobou respirátorů

Automobilka s jejich pomocí tiskne z termoplastu 3D ventily pro respirátory a ochranné masky, přičemž některé z nich Ferrari vyvinulo ve spolupráci se společností Mares, která je známá díky výrobě potápěčského vybavení. Třetím do party je Nuovamacut Gruppo TeamSystem, firma, která v tomto spolku zajišťuje logistiku.

Samotné ventily jsou dodávány společnosti Solid Energy, která je používá k přestavbě masek Decathlon (určených původně na šnorchlování) na ochranné pomůcky pro zdravotníky pracující v první linii.

Koronavirus má další dvě oběti. Autosalony v Paříži a Detroitu letos nebudou

Koronavirus má další dvě oběti. Autosalony v Paříži a Detroitu letos nebudou

Kolik ventilů s logem vzpínajícího se koníka bude celkově vyrobeno, automobilka neuvádí, v nejbližších dnech by však měly být vytisknuty stovky kusů, které budou distribuovány do nejvíce postižených oblastí a měst, jako jsou Bergamo, Janov, Modena či Sassuolu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků