Ferrari Superamerica 45: oslava čistě osobní

Již zítra se na italské soutěži elegance Villa d’Este Concours d’Eleganza představí skutečný skvost v podobě prototypu Ferrari…

Automobilka Ferrari si v poslední době dává záležet na tom, aby byla schopna splnit skutečně všechny požadavky svých zákazníků. Také díky tomu se nyní v italském Villa d’Este světu ukáže jedinečné Ferrari Superamerica 45. Vzniklo na přímou objednávku amerického miliardáře Petera Kalikowa (svého času například vlastnil list New York Post) netradičně na oslavu osobního jubilea. Letos je tomu totiž přesně 45 let, co si Kalikow pořídil své první Ferrari. Dojemné. A svět by se o tom měl dozvědět!

Jménem Superamerica se u Ferrari nijak nehýří. Od konce padesátých do poloviny šedesátých let minulého století se používalo zejména pro tři série nejdražších strojů z řad 400 a 410 (ve své době byly dvakrát tak drahé než třeba Mercedes 300 SL Gullwing!) a do hry se vrátilo teprve koncem roku 2004 se speciální otevřenou verzí Maranella s vlastním označením Ferrari 575M Superamerica. Nyní je tedy díky panu Kalikowovi Superamerica zpět. Technicky vychází z modelu Ferrari 599, který již dříve posloužil jako základ řadě specifických staveb včetně typů Ferrari 599 SA Aperta nebo „experimentálního“ Ferrari 599XX.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie vozu oproti původním spekulacím nevznikla u Pininfariny, ale přímo v dílnách Ferrari Design, a vyznačuje se upravenou karoserií a speciální skládací střechou z uhlíkových kompozitů, jejíž mechanizmus byl modifikován z již zmíněného modelu 575M Superamerica (pozdější série 599 SA Aperta si vystačila s jednoduchou plátěnou střechou). Na první pohled si všimneme zdvojených ventilačních otvorů na předních blatnících, chromované masky chladiče nebo leštěného hliníku, z něhož jsou vyrobeny obklady předních sloupků, zrcátek a dveřních klik.

Tento prototyp je lakován speciálním odstínem Blu Antille, jenž je stejný jako u Kalikowova památného stroje Ferrari 400 Superamerica s výrobním číslem 2331SA z roku 1961. Části paprsků litých kol jsou lakovány v barvě karoserie, zatímco doplňky z uhlíkových kompozitů včetně předního „lízátka“, difuzoru nebo prahových nástavců jsou zbarveny do tmavě modrého nádechu. Žádné snímky interiéru zatím k dispozici nejsou, nicméně pánové z Ferrari tvrdí, že barevnému ladění karoserie odpovídá také prostor pro posádku, jenž je čalouněn kůží Cuoio a opatřen kompozitními doplňky z řady Blu Scuro.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků