Ferrari SP30 je jediné na světě. Majitel ho prodává se 103 ujetými kilometry

Přestože se vlastnictví exkluzivního Ferrari, které značka vyrobila přímo pro vás, může zdát jako pocta na celý život, majitel tohoto kousku se rozhodl se svým jedinečným vozem rozloučit. Unikátní model SP30 je tak nyní na prodej.

Čas od času se Ferrari rozhodne pro jednoho ze svých nejváženějších zákazníků postavit něco opravdu unikátního. Do této kategorie produkce italské značky patřilo v roce 2012 i Ferrari SP30, exkluzivní model vyrobený v počtu jediného kusu pro Cheeraga Arya, jistého petrochemického magnáta a sběratele vozů maranellské značky.

Pro další sběratele je však nyní dobrou zprávou, že Arya se svého Ferrari zbavuje a nabízí jej k prodeji. Jen velmi ojediněle se navíc tyto modely Ferrari objevují ve veřejných aukcích, natož v inzerci prodejců. Často mění majitele jen za zavřenými dveřmi.

K mání je mexická replika Ferrari F40. Vypadá opravdu směšně

K mání je mexická replika Ferrari F40. Vypadá opravdu směšně

SP30 bylo tedy v roce 2012 vyrobeno divizí speciálních projektů v Maranellu a pro jeho základ bylo vybráno „standardní“ Ferrari 599 GTO. Karoserie vozu ovšem byla rozsáhle pozměněna, kdy například příď využívá křivky a taky světlomety tehdy již nového modelu F12berlinetta. Další díly byly také využity z okruhového 599XX.

Interiér je vyveden v kombinaci šedé Alcantary a karbonu, společně s řadou červených detailů jako jsou výdechy klimatizace nebo bezpečnostní pásy. Prodejce z Texasu se bohužel vůbec nezmiňuje o pohonné jednotce. Lze ale čekat, že pod kapotou se nachází originální motor z GTO, tedy šestilitrový V12 o výkonu 493 kW (670 koní).

Vůz byl očividně váženým sběratelským kouskem a mnohokrát se na silnici nepodíval. Najeto má totiž pouhých 103 kilometrů. Požadovanou cenu za jedinečné Ferrari koneckonců neznáme a prodejce ji zveřejňuje pouze opravdovým zájemcům. Některé zdroje však tvrdí, že původní cena vozu byla okolo 4,25 milionu dolarů, v přepočtu asi 85 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 33 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků