Ferrari SP30 je jediné na světě. Majitel ho prodává se 103 ujetými kilometry

Přestože se vlastnictví exkluzivního Ferrari, které značka vyrobila přímo pro vás, může zdát jako pocta na celý život, majitel tohoto kousku se rozhodl se svým jedinečným vozem rozloučit. Unikátní model SP30 je tak nyní na prodej.

Čas od času se Ferrari rozhodne pro jednoho ze svých nejváženějších zákazníků postavit něco opravdu unikátního. Do této kategorie produkce italské značky patřilo v roce 2012 i Ferrari SP30, exkluzivní model vyrobený v počtu jediného kusu pro Cheeraga Arya, jistého petrochemického magnáta a sběratele vozů maranellské značky.

Pro další sběratele je však nyní dobrou zprávou, že Arya se svého Ferrari zbavuje a nabízí jej k prodeji. Jen velmi ojediněle se navíc tyto modely Ferrari objevují ve veřejných aukcích, natož v inzerci prodejců. Často mění majitele jen za zavřenými dveřmi.

K mání je mexická replika Ferrari F40. Vypadá opravdu směšně

K mání je mexická replika Ferrari F40. Vypadá opravdu směšně

SP30 bylo tedy v roce 2012 vyrobeno divizí speciálních projektů v Maranellu a pro jeho základ bylo vybráno „standardní“ Ferrari 599 GTO. Karoserie vozu ovšem byla rozsáhle pozměněna, kdy například příď využívá křivky a taky světlomety tehdy již nového modelu F12berlinetta. Další díly byly také využity z okruhového 599XX.

Interiér je vyveden v kombinaci šedé Alcantary a karbonu, společně s řadou červených detailů jako jsou výdechy klimatizace nebo bezpečnostní pásy. Prodejce z Texasu se bohužel vůbec nezmiňuje o pohonné jednotce. Lze ale čekat, že pod kapotou se nachází originální motor z GTO, tedy šestilitrový V12 o výkonu 493 kW (670 koní).

Vůz byl očividně váženým sběratelským kouskem a mnohokrát se na silnici nepodíval. Najeto má totiž pouhých 103 kilometrů. Požadovanou cenu za jedinečné Ferrari koneckonců neznáme a prodejce ji zveřejňuje pouze opravdovým zájemcům. Některé zdroje však tvrdí, že původní cena vozu byla okolo 4,25 milionu dolarů, v přepočtu asi 85 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků