Ferrari SP30 je jediné na světě. Majitel ho prodává se 103 ujetými kilometry

Přestože se vlastnictví exkluzivního Ferrari, které značka vyrobila přímo pro vás, může zdát jako pocta na celý život, majitel tohoto kousku se rozhodl se svým jedinečným vozem rozloučit. Unikátní model SP30 je tak nyní na prodej.

Čas od času se Ferrari rozhodne pro jednoho ze svých nejváženějších zákazníků postavit něco opravdu unikátního. Do této kategorie produkce italské značky patřilo v roce 2012 i Ferrari SP30, exkluzivní model vyrobený v počtu jediného kusu pro Cheeraga Arya, jistého petrochemického magnáta a sběratele vozů maranellské značky.

Pro další sběratele je však nyní dobrou zprávou, že Arya se svého Ferrari zbavuje a nabízí jej k prodeji. Jen velmi ojediněle se navíc tyto modely Ferrari objevují ve veřejných aukcích, natož v inzerci prodejců. Často mění majitele jen za zavřenými dveřmi.

K mání je mexická replika Ferrari F40. Vypadá opravdu směšně

K mání je mexická replika Ferrari F40. Vypadá opravdu směšně

SP30 bylo tedy v roce 2012 vyrobeno divizí speciálních projektů v Maranellu a pro jeho základ bylo vybráno „standardní“ Ferrari 599 GTO. Karoserie vozu ovšem byla rozsáhle pozměněna, kdy například příď využívá křivky a taky světlomety tehdy již nového modelu F12berlinetta. Další díly byly také využity z okruhového 599XX.

Interiér je vyveden v kombinaci šedé Alcantary a karbonu, společně s řadou červených detailů jako jsou výdechy klimatizace nebo bezpečnostní pásy. Prodejce z Texasu se bohužel vůbec nezmiňuje o pohonné jednotce. Lze ale čekat, že pod kapotou se nachází originální motor z GTO, tedy šestilitrový V12 o výkonu 493 kW (670 koní).

Vůz byl očividně váženým sběratelským kouskem a mnohokrát se na silnici nepodíval. Najeto má totiž pouhých 103 kilometrů. Požadovanou cenu za jedinečné Ferrari koneckonců neznáme a prodejce ji zveřejňuje pouze opravdovým zájemcům. Některé zdroje však tvrdí, že původní cena vozu byla okolo 4,25 milionu dolarů, v přepočtu asi 85 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků